Witam.Mam toyote rav 4 z 2003 roku jeżdze nia teraz druga zime i nie mialem okazji srawdzic jak wczasie jazdy wlancza sie przedni naped.
Gdy na lekkim podjezdzie wjezdzalem do garazu oczywiscie na sniegu przednie kola doparly do progu a tylne kola sie slizgaly trwalo okolo 10s a przód sie nie dolaczyl wycofalem samochód delikatnie rozpedzilem i wjechalem.Zastanawia mnie dlaczego nie dolaczyl sie przód.Gdzie mozna sprawdzic dzilanie napedu 4x4.Prosze o rade
Wtym modelu jest stały napęd na obie osie, bez możliwości rozłączenia, czy zablokowania centralnego mechanizmu różnicowego. Wystarczy, że jedno koło straci przyczepność, i caly moment napedowy "idzie" do tego koła.
Dajcie spokój ten napęd 4x4 ('01-'05) w Ravce to jeden wielki bubel.
Na pewno w pierwszej kolejności przydałby się reduktor.
Ruszenie w zimie w większym śniegu, lub trzymanie dosłownie chwilę na sprzęgle to od razu czuć smród...
Żeby wyjechać z podziemnego garażu, trzeba się rozpędzić, bo jak staniemy i byśmy chcieli ruszyć no to w najgorszym wypadku byśmy już tam pozostali
Do tego moc 116km to też nieporozumienie, poprostu jest za słaba, aby dawać przełożenie na dwie osie.
Kolejna sprawa brak wył. ESP, lubię wchodzić w zimie na śniegu w zakręty bokiem, naprawdę trzeba dużo spędzić czasu, aby go wyczuć bo systemy bardzo to utrudniają ba wolałbym jeździć bez nich przynajmniej wiedziałbym gdzie wyznaczam swój tor jazdy, choć czasami przy ok. -20 systemy poprostu nie działały.
Jazda na lodzie to jedno wielkie bujanie auta na boki, czuć jak napęd osi tylnej napędza auto mocniej niż przód (subiektywna opinia i obserwacja auta z zewnątrz).
I na koniec historia ciągnięcia auta na linie. Wyjazd z posesji 1czka powoli rozpędzamy Raveczkę, wrzucam 2kę gaz w podłogę, a ona zwalnia
Bieg pierwszy w zasadzie do ruszenia, bo jest dość czuły jak go jeszcze pociągniemy.
Po wrzuceniu dwójki czasami pojawia się "byczek", także nie wiem, czy lepiej nie rozbujać auto mocniej na 1ce bo dwójka przy niskiej prędkości to też porażka.
Podsumowując auto niesamowicie mułowate, na zimnym silniku jakby brakowało jej mocy, boli jeszcze bardziej biorac pod uwage że kupione w salonie i za tą cenę... a z resztą :/
Za to w zimie przy śniegu i lodzie na 500km trasach bywa tak, że nikt mnie nie wyprzedza i za to lubię to autko, ale bez dobrego kierowcy by tak nie pojechało
zapomniales tylko dodas ze twoje sprzeglo jest juz jedna noga w grobie (@problemy RAV4 w dieslu i jego dwumasa )
Ale ono już tak jeździ i te przypadki ze sprzęgłem są od początku jak wyjechał z salonu, może mam felerny egzemplarz...
ps. ale tak szukając kilka lat wstecz jakiegoś filmu na YT o Rav4ce, pierwszy na jaki trafiłem to "Rav4 i koniec sprzęgła" - coś w tym jest
Fakt diesel porażka, choć benzyną nie jeździłem, ale nie wiem, czy dobrym wyjściem byłaby wtedy dopłata do chipu do 150KM...
ten chip to groszaki kosztuje i nie inwazyjna instalacja - sprobowac nie zaszkodzi - ale zonkow z sprzeglam nie rozwiaze - sa tam jakies metody zeby wymienic ta dwumase (od sprzegla) na inna - ale to majatek kosztuje
Dołączył: 02 Lut 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz Posiadane auto: RAV-4/1CD-FTV 2005r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Lip 2014, 20:37
Temat postu:
odnowię temat RAV4 z przyczepą
Witam
Po zakupie Rav-ki z 2005 r, z faktycznym przebiegiem bliżej nieokreślonym, czytając posty o o beznadziejnie słabym sprzęgle, jakoś w moim przypadku się to na razie nie sprawdziło zrobiłem 2 trasy do Chorwacji przez Austrię, Alpy z przyczepą kempingową 1300 kg ogółem 5 tys km i jak na razie sprzęgło ma się w doskonałej kondycji.....
Zapomniałem dodać silnik diesel 116 km
Dołączył: 02 Lut 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz Posiadane auto: RAV-4/1CD-FTV 2005r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Lip 2014, 20:41
Temat postu:
odnowię temat RAV4 z przyczepą
Witam
Po zakupie Rav-ki z 2005 r, z faktycznym przebiegiem bliżej nieokreślonym, czytając posty o o beznadziejnie słabym sprzęgle, jakoś w moim przypadku się to na razie nie sprawdziło zrobiłem 2 trasy do Chorwacji przez Austrię, Alpy z przyczepą kempingową 1300 kg ogółem 5 tys km i jak na razie sprzęgło ma się w doskonałej kondycji.....
Witam, widzę że to już temat z przed dobrych kilku m-cy ale dokładnie taiej Toyoty Ravki szukam ale przeczytałem teraz Wasze opinie. Potrzebuję napędu na 2 osie i diesla. Od razu wspomnę że do Skandynawii gdzie często jest ślizgawica bo po śniegu to i moja Meganka z Nokianami ze skandynawi idzie. Wiadomo Toyota będzie wyższa. Ale nie straszcie mnie że Ravka w diesli i napęd 4X4 to bubel-szukają mi ludzie w germani takiego samochodu bo u nas strach i wszyskie mają po 100tyś.km. Bardzo podoba mi się kolejny model ale za niego trzeba już dać ze 40tyś i zaczyna się od 2006. Dla mnie najważniejsza jest niezawodność bo Meganka nie stanęła przy największych śniegach i mrozach a też piszą że 1,5dci to h..., jak się komu trafi. Ale chcę pierwszy raz wsiąsć w Toyotę Rav-4, z roku 05 lub 06 z dobrym napędem 4X4 i dieslem.
Poradżcie bo jeszcze mam czas do zmiany decyzji.
Witam, widzę że to już temat z przed dobrych kilku m-cy ale dokładnie taiej Toyoty Ravki szukam ale przeczytałem teraz Wasze opinie. Potrzebuję napędu na 2 osie i diesla. Od razu wspomnę że do Skandynawii gdzie często jest ślizgawica bo po śniegu to i moja Meganka z Nokianami ze skandynawi idzie. Wiadomo Toyota będzie wyższa. Ale nie straszcie mnie że Ravka w diesli i napęd 4X4 to bubel-szukają mi ludzie w germani takiego samochodu bo u nas strach i wszyskie mają po 100tyś.km. Bardzo podoba mi się kolejny model ale za niego trzeba już dać ze 40tyś i zaczyna się od 2006. Dla mnie najważniejsza jest niezawodność bo Meganka nie stanęła przy największych śniegach i mrozach a też piszą że 1,5dci to h..., jak się komu trafi. Ale chcę pierwszy raz wsiąsć w Toyotę Rav-4, z roku 05 lub 06 z dobrym napędem 4X4 i dieslem.
Poradżcie bo jeszcze mam czas do zmiany decyzji.
jak potrzebujesz PRAWDZIWY samochod 4x4 to kup Defender a nie pseudo 4x4 RAV4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.