Toyota

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkiopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Toyota RAV-4 ) Filtr cząstek stałych



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum TOYOTA Forum Strona Główna -> ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Niezadowolony

Czytelnik



Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gliwice
Posiadane auto: Toyota RAV4 d-cat 2.2 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 20 Maj 2009, 17:36
Temat postu:

Filtr cząstek stałych


Mam problem, bo zdiagnozowano mi awarię w serwisie Toyoty filtra cząstek stałych (RAV4 d-cat 2006 rok), powiedziano mi, że wymiana to jakieś chore pieniądze (ponad 10 tyś zł). Objawia się to tym, że oprócz komunikatów (check engine, check 4wd itd) wyłączyło mi parę funkcji w aucie, między innymi tempomat. Poradźcie mi, jak załatwić sprawę w normalnych kosztach, auto jest niestety tuż po gwarancji.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
OKOIOKULARY

Czytelnik



Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): BIELSKO BIAŁA
Posiadane auto: TOYOTA RAV 4
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 11 Mar 2010, 21:28
Temat postu:

filtr cząstek stałych rav 4 2006


WITAM, jak udało sie rozwiazac problem z filtrem czastek stałych w rav 4 -mam podobny,a naprawa w serwisie to koszmar cenowy!! pozdrawiam
Powrót do góry
premorepa

Debiutant



Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gorzow
Posiadane auto: RAv4 2.2 D4D 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 24 Paź 2011, 09:38
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) Filtr cząstek stałych


udalo sie cos w tym temacie zrobic?? mam ten sam problem...
Powrót do góry
Górall

Stały Bywalec



Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 190
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Pon 24 Paź 2011, 19:28
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) Filtr cząstek stałych


Witam , mam dla was propozycje jak można rozwiązać ten problem koszt około 2300 PLN zamiast 10 tys.
http://emulatory.com.pl/nasze-produkty.html?gclid=CLzzuq7pgawCFQUNfAodBFjpMA
Powrót do góry
premorepa

Debiutant



Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gorzow
Posiadane auto: RAv4 2.2 D4D 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 27 Paź 2011, 11:34
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) Filtr cząstek stałych


no i teraz to ja bym serwis toyoty rozniosl na czesci (kamienie) pierwsze...

stwierdzono u mnie wymiane filtra stalego.. cene kazdy sie orientuje...

zabralem auto, pojechalem do normalnego mechanika, ktory go zdjal zeby zobaczyc jak wyglada wsrodku....

co sie okazalo?? filtr w dobrym stanie, a caly problem byl z czujnikiem cisnieniowym, przy filtrze sa takie dwa, na wlocie i wylocie, mierza roznice cisnienia i daja sygnal do kompa, jezeli ten stwierdzi ze roznica jest za duza ( czyli filtr zapchany) wywala blad filtra....

przeczyszczenie filtra, zlozenie spowrotem, wyczyszczenie egr przy okazji, dolotow - 280 zl.... jezdze juz 3 dni i jest ok,

az korci mnie aby pojechac do serwisu i podziekowac za "prawie" wymieniony filtr...

znajac zycie wymieniliby mi filtr, a pozniej dalej by bylo cos nie tak to wymieniliby te czujniki.... a kase bym wydal za calosc...[/img]
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 27 Paź 2011, 11:34
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Mech toyoty

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 453
Skąd jesteś (miejscowość / region): wrocław
Posiadane auto: vplvo xc90 ,auris 1.4d mmt swift mmt
Piwa: 43/0
Wysłany: Czw 27 Paź 2011, 17:13
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) Filtr cząstek stałych


w jakim serwisie byłeś??żeby zdiagnozować filtr jest masa innych rzeczy do sprawdzenia,niech lepiej poszukają diagnosty bo musi byc srasznie niekompetentny pozdrawiam
Powrót do góry
pirates69

Debiutant



Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnowskie Góry
Posiadane auto: WV Transporter T5 lift, Toyota Rav4 III 2007 2,2 180KM d-cat.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 06 Lut 2012, 21:04
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) Filtr cząstek stałych


Co do filtra cząstęk stałych jest jedna zasada, w każdym samochodzie z tm "udogodnieniem", auto musi dostać "w dupę". Nam RAV4 z silnikiem D-CAT (55 tys.km) i VW T5 (340 tys.km). Nic takiego się nie dzieje. Najgorsze dla tych silników jest jest, kiedy silnik jest niedogrzany a jeźdisz na krótkich odcinkach. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Górall

Stały Bywalec



Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 190
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Pon 11 Lut 2013, 11:14
Temat postu:

FILTR CZĄSTECZEK STAŁYCH


Warto przeczytać znalazłem to na Interii ...filtry działają w słusznej sprawie - wychwytują sadzę ze spalin i dopalają ją, niwelując rakotwórcze zagrożenie. Niestety, ich niezawodność jest daleka od oczekiwanej, a koszty związane z serwisowaniem ponoszą kierowcy.

Teoretycznie filtr cząstek działa w sposób niezauważalny. Zapełnia się, a później samoczynnie oczyszcza. W tym celu komputer sterujący chwilowo zmienia charakterystykę pracy układu wtryskowego silnika, co podnosi temperaturę spalin, a dodatkowe dawki paliwa wypalają zawartość filtra. Dzieje się to podczas jazdy.



Problemy pojawiają się, gdy auto porusza się wyłącznie po mieście, na krótkich odcinkach i na wypalenie zawartości filtra brakuje czasu. Wówczas na desce rozdzielczej zapala się kontrolka filtra cząstek stałych. To informacja dla kierowcy: musisz przejechać kilka czy kilkanaście kilometrów w trasie, aby dać czas filtrowi na samodzielne wypalenie zawartości. Po wykonaniu tej czynności kontrolka powinna zgasnąć.

Czasem, mimo wykonania procedury wskazanej w instrukcji obsługi auta, kontrolka filtra nie gaśnie. Wówczas konieczna jest wizyta w warsztacie w celu wykonania wymuszonego oczyszczania filtra. W przeciwnym wypadku filtr zapcha się, co może doprowadzić do wejścia silnika w tryb serwisowy, praktycznie uniemożliwiający jazdę. Jeśli procedura warsztatowa nie przyniesie efektu, trzeba zdemontować filtr i wykonać pełną regenerację lub wymienić go na nowy. W tym drugim przypadku koszty idą nawet w tysiące złotych.

Filtry cząstek stałych mogą mieć różną konstrukcję, ale ogólna zasada ich działania jest taka sama: filtrują sadzę ze spalin, magazynują ją, a później automatycznie dopalają. Sadza wypala się w temperaturze ok. 600 stopni Celsjusza. Aby ją uzyskać, komputer sterujący pracą silnika zmienia chwilowo dawki paliwa - chodzi o to, aby było go zbyt dużo, a nadmiar zapalił się w układzie wydechowym, właśnie w filtrze cząstek. Dodatkowe paliwo jest dawkowane przez wtryskiwacze silnika w fazie wydechu lub przez dodatkowy wtryskiwacz umieszczony w filtrze cząstek.

Do samoczynnego wypalenia filtra auto musi mieć odpowiednie warunki. Zazwyczaj chodzi o utrzymanie prędkości obrotowej silnika w granicach 2500-3500 przez kilka lub kilkanaście minut. Sprzyja temu jazda autostradowa lub podmiejska ze stałą prędkością - od 50 km/h wzwyż. Samooczyszczanie filtra teoretycznie jest darmowe. W praktyce oznacza to wydatek na paliwo - od niespełna litra do kilku litrów, czyli od 4 do nawet 15 zł.

W serwisie

Jeśli filtra cząstek nie udaje się oczyścić podczas jazdy, auto musi odwiedzić serwis. O konieczności wizyty informuje zapalona kontrolka filtra na desce rozdzielczej (czasem silnik pracuje w trybie awaryjnym). Mechanik podłącza urządzenie diagnostyczne, sprawdza nim stan filtra i, jeśli ilość sadzy nie przekracza granicznego poziomu, wprowadza samochód w tryb wymuszonego dopalania sadzy.

Auto stoi, silnik pracuje na wysokich obrotach (ok. 3000 obr./min), a sadza w filtrze ulega dopaleniu. Procedura trwa ok. 30-40 minut. Nie zawsze jednak zamierzony efekt udaje się osiągnąć. Dlatego po zakończeniu procedury stan filtra jest kontrolowany ponownie. Jeśli zabieg się powiódł, trzeba jeszcze wymienić olej silnikowy. Gdy filtr nadal jest zatkany, kolejną próbę można wykonać z dodatkiem specjalnych środków.

Przed ponownym wykonaniem opisanej powyżej procedury do filtra oraz do zbiornika paliwa aplikowane są specjalistyczne środki chemiczne, które rozpuszczają nagromadzoną sadzę.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
misiopab

Debiutant



Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice
Posiadane auto: TOYOTA RAV4 2.0i 2001 , MERCEDES A140
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 09 Lut 2014, 22:51
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) Filtr cząstek stałych


są zamienniki do katalizatorów warto poszukać w necie a dowiesz się więcej nie jest to teraz taki duży wydatek, można kupić i samemu wymienić, bo nie trzeba być utalentowanym mechanikiem prosta wymiana...
masz problem z kontrolką check engine jest to wynikiem stosowania kiepskiej jakości paliwa lub najczęściej gazu (jesli ktoś ma zagazowane auto)
osadzają sę cząsteczki na filtrze w katalizatorze i zaczynają się problemy , całe szczęście że z tą przypadłością da się jeździć Wink jednak ma wpływ na zużycie paliwa, niewielki ale ...
Powrót do góry
the_bart123

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 476
Skąd jesteś (miejscowość / region): Znin
Posiadane auto: Toyota RAV4 2001 1.8 NV
Piwa: 14/85
Wysłany: Pon 10 Lut 2014, 20:00
Temat postu:

Re: FILTR CZĄSTECZEK STAŁYCH


Górall napisał:
Warto przeczytać znalazłem to na Interii ...filtry działają w słusznej sprawie - wychwytują sadzę ze spalin i dopalają ją, niwelując rakotwórcze zagrożenie. Niestety, ich niezawodność jest daleka od oczekiwanej, a koszty związane z serwisowaniem ponoszą kierowcy.

Teoretycznie filtr cząstek działa w sposób niezauważalny. Zapełnia się, a później samoczynnie oczyszcza. W tym celu komputer sterujący chwilowo zmienia charakterystykę pracy układu wtryskowego silnika, co podnosi temperaturę spalin, a dodatkowe dawki paliwa wypalają zawartość filtra. Dzieje się to podczas jazdy.



Problemy pojawiają się, gdy auto porusza się wyłącznie po mieście, na krótkich odcinkach i na wypalenie zawartości filtra brakuje czasu. Wówczas na desce rozdzielczej zapala się kontrolka filtra cząstek stałych. To informacja dla kierowcy: musisz przejechać kilka czy kilkanaście kilometrów w trasie, aby dać czas filtrowi na samodzielne wypalenie zawartości. Po wykonaniu tej czynności kontrolka powinna zgasnąć.

Czasem, mimo wykonania procedury wskazanej w instrukcji obsługi auta, kontrolka filtra nie gaśnie. Wówczas konieczna jest wizyta w warsztacie w celu wykonania wymuszonego oczyszczania filtra. W przeciwnym wypadku filtr zapcha się, co może doprowadzić do wejścia silnika w tryb serwisowy, praktycznie uniemożliwiający jazdę. Jeśli procedura warsztatowa nie przyniesie efektu, trzeba zdemontować filtr i wykonać pełną regenerację lub wymienić go na nowy. W tym drugim przypadku koszty idą nawet w tysiące złotych.

Filtry cząstek stałych mogą mieć różną konstrukcję, ale ogólna zasada ich działania jest taka sama: filtrują sadzę ze spalin, magazynują ją, a później automatycznie dopalają. Sadza wypala się w temperaturze ok. 600 stopni Celsjusza. Aby ją uzyskać, komputer sterujący pracą silnika zmienia chwilowo dawki paliwa - chodzi o to, aby było go zbyt dużo, a nadmiar zapalił się w układzie wydechowym, właśnie w filtrze cząstek. Dodatkowe paliwo jest dawkowane przez wtryskiwacze silnika w fazie wydechu lub przez dodatkowy wtryskiwacz umieszczony w filtrze cząstek.

Do samoczynnego wypalenia filtra auto musi mieć odpowiednie warunki. Zazwyczaj chodzi o utrzymanie prędkości obrotowej silnika w granicach 2500-3500 przez kilka lub kilkanaście minut. Sprzyja temu jazda autostradowa lub podmiejska ze stałą prędkością - od 50 km/h wzwyż. Samooczyszczanie filtra teoretycznie jest darmowe. W praktyce oznacza to wydatek na paliwo - od niespełna litra do kilku litrów, czyli od 4 do nawet 15 zł.

W serwisie

Jeśli filtra cząstek nie udaje się oczyścić podczas jazdy, auto musi odwiedzić serwis. O konieczności wizyty informuje zapalona kontrolka filtra na desce rozdzielczej (czasem silnik pracuje w trybie awaryjnym). Mechanik podłącza urządzenie diagnostyczne, sprawdza nim stan filtra i, jeśli ilość sadzy nie przekracza granicznego poziomu, wprowadza samochód w tryb wymuszonego dopalania sadzy.

Auto stoi, silnik pracuje na wysokich obrotach (ok. 3000 obr./min), a sadza w filtrze ulega dopaleniu. Procedura trwa ok. 30-40 minut. Nie zawsze jednak zamierzony efekt udaje się osiągnąć. Dlatego po zakończeniu procedury stan filtra jest kontrolowany ponownie. Jeśli zabieg się powiódł, trzeba jeszcze wymienić olej silnikowy. Gdy filtr nadal jest zatkany, kolejną próbę można wykonać z dodatkiem specjalnych środków.

Przed ponownym wykonaniem opisanej powyżej procedury do filtra oraz do zbiornika paliwa aplikowane są specjalistyczne środki chemiczne, które rozpuszczają nagromadzoną sadzę.


Dobra dobota

Ciekawe co to oznacza " W praktyce oznacza to wydatek na paliwo - od niespełna litra do kilku litrów, czyli od 4 do nawet 15 zł." - codziennie? /100km? Na jedno spalenie?

Widzialem jak katalizator gostek wklada do wiadra z woda i plynem do naczyn na noc i potem doczyszcza czyms tam i wszystko jest gites.

Czyli ogolnie z tym filtrem czasteczek stalych to tak jest ze jak sie zapala kontrolna (bo jezdzimy ciagle po miescie) to najlepiej jak najszybciej przepalic go, bo sie nazbiera za duzo tej "sadzy" i zapcha sie

Gites - nie wiedzialem o tym (nigdy nie mialem diesla)
Powrót do góry
andrzej2015

Czytelnik



Dołączył: 05 Lis 2015
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk
Posiadane auto: TOYOTA RAV4 IV
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Lis 2015, 12:37
Temat postu:

Filtr cząstek stałych


Witam

Mam silnik 2,0 jeżdżę do pracy rano 32 km (bez przerw - droga powrotna 30) prędkość przeciętna 80 km/h z rzadka na kilka sekund jakaś "setka"
Raz na tydzień robię jeszcze z dodatkowo 30 km po mieście a potem standard 32 km do pracy.
Raz na 3 tygodnie robię ok 2x30 km na autostradzie - 120 km/h + przez kilka minut.
Czy w moim przypadku filtr się czyści?
Powrót do góry
the_bart123

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 476
Skąd jesteś (miejscowość / region): Znin
Posiadane auto: Toyota RAV4 2001 1.8 NV
Piwa: 14/85
Wysłany: Wto 17 Lis 2015, 18:19
Temat postu:

Re: Filtr cząstek stałych


andrzej2015 napisał:
Witam

Mam silnik 2,0 jeżdżę do pracy rano 32 km (bez przerw - droga powrotna 30) prędkość przeciętna 80 km/h z rzadka na kilka sekund jakaś "setka"
Raz na tydzień robię jeszcze z dodatkowo 30 km po mieście a potem standard 32 km do pracy.
Raz na 3 tygodnie robię ok 2x30 km na autostradzie - 120 km/h + przez kilka minut.
Czy w moim przypadku filtr się czyści?


Zalezy przy ilu obrotach/min przerzucasz biegi
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum TOYOTA Forum Strona Główna -> ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Toyota RAV-4 »

Opinie o samochodach Toyota RAV-4 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne


ToyotaRAV-4

96 900

2016r.

111 429 km

warmińsko-mazurskie

ToyotaPrius+

68 900

2019r.

279 000 km

mazowieckie

ToyotaCorolla

57 900

2018r.

85 000 km

mazowieckie

ToyotaRAV-4

189 900

2021r.

48 930 km

mazowieckie

ToyotaYaris

59 900

2018r.

72 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Avensis Forum   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System