Witam.
Jestem posiadaczem Toyoty Corolli 1.4 d4d ze skrzynią zautomatyzowana. Od pewnego czasu skrzyni wyrzuca mi luz podczas jazdy (przeważnie na 1 biegu, miga ,, N " pojawia się koło zębate z wykrzyknikiem). Autko zmienia biegi płynnie bez szarpnięć. Mam przejechane 85000 km...Kalibracja sprzęgła w Aso nie pomogła... Czy sprzęgło na pewno do wymiany i czy da się sprawdzić jest zużyte bez zdejmowania skrzyni? np podpinając pod komputer?
da się sprawdzić w jakim stopniu jest zużyte,to znaczy komputer tego nie powie ,widać zużycie tarczy przy kalibracji nie zmienia to faktu że skrzynia i tak do zdemontowania,a co najważniejsze do sprawdzenia siłownik sprzegła wszystko moge wytłumaczyć telefon 668411657 pozdrawiam
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: Corolla Verso 2004 1,8 MMT
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 16 Gru 2015, 20:26
Temat postu:
Re: ( Toyota Corolla ) Problem ze skrzynią mmt...
Witam Mam w swojej corolli verso ten sam problem tak samo się dzieje obecnie auta nie używam. Podejrzewam ze to wina wysprzeglika bo sprzęgło ciagnie. Napisz czy udało ci się rozwiązać problem. i w jaki sposób. pozdrawiam czesc
Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 445 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: taczka
Piwa: 24/0
Wysłany: Pią 18 Gru 2015, 22:16
Temat postu:
mmt
witam, do wymiany sprzęgło kpl niektórych przypadkach do wymiany siłownik sprzęgła, skrzynia przełącza się w tryb awaryjny z powodu ciężkiej pracy sprzęgła następuje przegrzanie siłownika
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: Corolla Verso 2004 1,8 MMT
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Gru 2015, 13:22
Temat postu:
Re: ( Toyota Corolla ) Problem ze skrzynią mmt...
Chce się jeszcze poradzić was jakie sprzęgło tam naprawdę idzie bo jedni mowia ze takie a drudzy ze inne. Niewiem może50tys klocków temu wymieniałem sprzęgło niewyytrzymalo 2och lat znajomy z którym się kontaktowałem twierdzi ze nieodpowiednie sprzęgło założyłem ale przecież to zwykła manualna skrzynia i do takiej kupiłem spregło. podrzuccie mi jak możecie jakiś link ze sprzęgiełkiem dzięki czes
to nie jest zwykła manualna tylko nie zwykła nie masz wpływu na pracę sprzęgła tym steruje sterownik poprzez siłownik sprzegła, który wymaga co najmniej co 15 tys kalibracji lub chociaż sprawdzenia czy nie trzeba jej zrobić jeżeli tego nie robiłeś to i tak długo chodziło ,orginalne sprzegło posiada czujnik ale nawet w serwisach nie wiedzą po co pozdrawiam
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: Corolla Verso 2004 1,8 MMT
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Gru 2015, 00:09
Temat postu:
Re: ( Toyota Corolla ) Problem ze skrzynią mmt...
To jakie tam sprzęgło zamontować żeby ruszyła i pojechała na handel . Jakis link może lub jakies dane o sprzegiełku do mmt? a dodam jeszcze ze ramie które łaczy siłownik ze skrzynią w miejscu łączenia nie miał luzu był napięty a jak mi to ustwiał mechanik to robił na luźno.
Dzieki
Dołączył: 09 Sty 2016 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Avensis d4d
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 22 Sty 2016, 17:34
Temat postu:
Sprzeglo mmt
Witam,sprzęgło od mmt a zwykłej różni się dociskiem który ma system samoregulacji,niweluje on zużycie tarczy sprzęgła i nie jest wymagana częsta kalibracja i przedłuża żywotność sprzegła które się nie podslizguje.Oryginalne sprzęgło nie posiada żadnego czujnika jak to pisał kolega wczesniej,co do ustawienia siłownika to przed wymianą sprzegła należy wyluzowac siłownik testerem a po zamontowaniu ustawia się minimalny luz na łapie i robi się kalibracje testerem.Jak ktoś ma problem z mmt mogę wytłumaczyć na priv.
Pozdrawiam.
Dołączył: 09 Sty 2016 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Avensis d4d
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 23 Sty 2016, 17:07
Temat postu:
Re;sprzeglo mmt
Witam ponownie,zwracam się do kolegi Mech toyoty cieszę się że jesteś takim znawcą tematu i może podzielisz się swoją wiedzą i napiszesz nam gdzie się znajduje ten mityczny czujnik i jak on działa co do otworów w docisku to zerknij od drugiej strony gdzie zaczyna się słoneczko to zobaczysz system zapadkowy(mowie o oryginalnym sprzęgle toyoty 31250-19085 do 5 biegowej) mam nowe takie sprzęgło pod ręką i mogę zrobić zdjęcia i podesłac.
P.s nie pisz że Toyota wskłada co do setnego samochodu inne sprzęgło bo to bzdura.
przez lata problemów toyoty z systemem mmt wyszła cała masa inf tech ,zmieniona tarcze sprzęgła ,sterowniki,podkładano bez sensowne gumki ,stosowano różne smary,wyszły też dociski samoregulujące ,ale ile w praktyce ich zamontowano ?? w których autach?? nikt nie wie jakie ma zamontowane sprzęgło dlatego przy zmianie oleju co 15 tys wystarczy poświęcić 5 min i sprawdzić czy sprzęgło nie wymaga kalibracji ,nawet jeżeli faktycznie jest sprzęgło samoregulujące to nie znaczy że siłownik sprzęgła nie wymaga kalibracji ,ale każdy zrobi jak chce pozdrawiam
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: Corolla Verso 2004 1,8 MMT
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Mar 2016, 15:25
Temat postu:
witam
Sprzegło zmieniłem i gdy wziąłem ja na przejażdżkę to znow po kilku skrzyżowaniach wyskoczyło mi kołeczko zębate z wykrzyknikiem. Myslalem ze bez kalibracji trochę pojeździ ale chociaż bez błędu a tu trach jest błąd i niepozwala dalej jechać. srzegło założyłem Valeo. Wiec kalibracja musi być. TAK?? Bo już głupieje pomału
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: TOYOTA COROLLA VERSO ZNR1
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Mar 2016, 16:22
Temat postu:
Re: witam
krzysiek_corolla napisał:
Sprzegło zmieniłem i gdy wziąłem ja na przejażdżkę to znow po kilku skrzyżowaniach wyskoczyło mi kółeczko zębate z wykrzyknikiem. Myslalem ze bez kalibracji trochę pojeździ ale chociaż bez błędu a tu trach jest błąd i niepozwala dalej jechać. srzegło założyłem Valeo. Wiec kalibracja musi być. TAK?? Bo już głupieje pomału
Witam,
Jeżdzę Toyotą Corolla Verso 2004R ZNR1 MMT5. Jestem trzecim właścicielem tego auta- w chwili obecnej mam 169k km. Przed kilkoma dniami miałem problem ze wrzuceniem biegu - wyskoczyła "N" i czerwona kontrolka z tablicy. Próba przełączenia lewarka zmiany przełożeń skutkowało migająca kontrolką "N" - a samochód ...trzeba było usuwać ręcznie na "pobocze" - a TOYOTA nie jest lekka . Po zbadaniu tematu okazuje się iź problem z MMT jest o wiele bardziej złożony. Ale po kolei :
1. Wyprzęgnik jest układem elektrycznym - ACTUATOR ASSY , CLUTCH 31360-12030 ( silnik napędowy, układ dzwigni + czujnik położenia wałka, umieszczony w górnej części zespołu - SENSOR TRANSMISSION 89457-52010).
2. Układ sterowania MMT ECU - inaczej komputer MMT - i mam pytanie - gdzie on się znajduje ?? - w Toyota RAV-4 - pod dużą skrytka od strony pasażera - a czy w TOYOCIE Verso jest tak samo?
3. Sprzęgło - standardowe suche sprzęgło - tarcza plus docisk + łożysko oporowe.
A teraz cała konkluzja związana z MMT na podstawie biuletynu technicznego http://www.blue-print.com/mmt/INF134_MMT_Clutch_Kit%20ADT330265_266_274.pdf. W min jest opisana procedura adaptacji skrzyni MMT. Przeciętny użytkownik po zapoznaniu się ze wszystkimi informacjami na temat błędów układu biorąc pod rozwagę i ten link http://corolla-club.ru/doc1/3bf1d3b5904f5d9e8c2df27f2708a995.html#RM10000000030H9__RM10000000030H9_05_0007
może dostać lekkej palpitacji. Znając również problem z "zanikającą masą" spowodowana zwykłym zaśniedzeniem lub utlenieniem się lutowia w układzie sterowani MMT ECU - znane z TOYOTA RAV4 - zaczynam się zastaniawiać w jaki sposób ASO TOYOTA jest w stanie zdiagnozować stan układu sprzęgła i zaaplikować stosowną naprawę
. Przecież nie zawsze to musi się łączyć z zużyta tarczą sprzęgła - która w rezultacie wymaga najwiecej pracy!! Panowie mechanicy - chylę przed wami czoło! Teraz już wiem dlaczego boicie się naprawiać TOYOTY?
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: TOYOTA COROLLA VERSO ZNR1
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Mar 2016, 17:23
Temat postu:
Re: Re;sprzeglo mmt
Diago555 napisał:
Witam ponownie,zwracam się do kolegi Mech toyoty cieszę się że jesteś takim znawcą tematu i może podzielisz się swoją wiedzą i napiszesz nam gdzie się znajduje ten mityczny czujnik i jak on działa co do otworów w docisku to zerknij od drugiej strony gdzie zaczyna się słoneczko to zobaczysz system zapadkowy(mowie o oryginalnym sprzęgle toyoty 31250-19085 do 5 biegowej) mam nowe takie sprzęgło pod ręką i mogę zrobić zdjęcia i podesłac.
P.s nie pisz że Toyota wskłada co do setnego samochodu inne sprzęgło bo to bzdura.
Czujnik SENSOR TRANSMISSION 89457-52010 znajduje się z zespole wyprzęgnika ACTUATOR ASSY, CLUTCH 31360-12030. Jest to czujnik bezstykowy - indukcyjny wykorzystujący efekt Hall-a. W zależności od położenia generuje odpowiednie napięcie ( 0,3/0,5 - 4,5 V/5 V). Ten sygnał trafia do układu TCM - czyli do komputera sterowania MMT - znajduje się pod schowkiem pasażera - cały czas toczymy rozważania na temat skrzyni sekwencyjnej MMT stosowanej w Toyota Corolla, Toyota AURIS,Yaris,Aygo 1999>. Jeżeli podczas diagnozy błędów ECU pojawią się błędy DTC typu P - P0915,P0916,P0917 - może zachodzić podejrzenie uszkodzenia sensora transmisji 89457-52010. Najgorsze jest to iż ta część jest nieosiągalna w sprzedaży detalicznej a wyłącznie w zamówieniu przez TOYOTA POLSKA w cenie powyżej 400 PLN. Totalny monopolizm!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota Corolla ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.