Dołączył: 19 Lip 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Toyota Auris
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 19 Lip 2018, 10:46
Temat postu:
Toyota AUris - SPADEK MOCY
WITAM WAS ! .
Zwracam się do Was z wielką prośbą o pomoc .
Posiadam Toyote Auris 2007 rok D4D 1.4 .
Od ponad pół roku walcze z problem który mi się pojawia podczas jazdy mianowice :
jadąc stałą prędkością 100-110 km/h na 5 biegu w pewnym momencie odcina moc. w sensie auto nie reaguje na pedał gazu zupełnie . wciskając gaz do spodu nadal jedzie tą samą prędkością i trochę się dławi . dopiero redukcja biegu na niższy powoduje ze obroty skaczą kilka sekund się dławi i jak zaskoczy to już mu wraca normalnie moc .
problem w tym że nie dzieje się to zawsze . można to tylko zaobserwować jadąc chwile trasą przy tej stałej prędkości . stąd jak to tłumaczyli mi poprzedni mechanicy jest to ciężkie do wyłapania.
byłem u kilku mechaników ale skoro nikt nie wiedział co albo snuł domysły wiec pojechałem do serwisu toyoty . samochód stał kilka dni informacje na początku były takie że to przepływomierz . później jednak stwierdzili ze to nie to ze być może jest to elektrozawór sterowania podciśnienia turbiny łopatek . ALE mogą to stwierdzić jeśli przyjadę takim samym samochodem z tym samym silnikiem i rocznikiem wtedy wyjmą wymienią część i sprawdzą . niestety takiej możliwości nie mam . wiec temat z serwisem się skończył .
To w sumie tyle . normalnie samochód jeździ w codziennym użytkowaniu . ale wkurzające jest to bo problem się pojawia co jakiś czas . teraz wakacje i raczej się nie odważę tym samochodem pojechać . bo przy dłuższej trasie problem pojawia się praktycznie zawsze . chyba że jadę 140 km/h i więcej wtedy tego nie ma .
Mam/miałem podobny problem. Zresztą ponad 2 tygodnie temu o to samo pisałem. Corolla e12 1.4 d4d więc silnik i osprzęt ten sam.
Co powinieneś zrobić (co ja zrobiłem i na razie poniższe nie wystąpiło):
- wymiana filtra paliwa, przynajmniej Mann (najlepiej oryginał 160 zł); filtr powietrza - też coś lepszego,
- przeczyszczenie z sadzy EGR i przepustnicy (EGR w tym samochodzi nie ma jakoś problemów ale...),
- sprawdzenie sztangi turbo czy się swobodnie rusza - jeśli nie oznacza zapieczone kierownice turbo,
- sprawdzenie czy przewody podciśnienia są na swoim miejscu,
- podłączenie pod kopa (możesz kupić mini vci - na alledrogo ok 90 zł) i sprawdzenie korekty wtrysków i MAF. Wtryski powinny się na zimnym silniku mieścić między -2 do 2 mm3 przy 800 obrotów na jałowym, MAF przy 800 obrt na jałowym 5 -8, przy 2500 coś ok 15 -18 (ja mam nieznacznie przekroczone - sprawdzane na 2 przepływach),
- sam zawór na alledrogo VRV to koszt używki 70 zł, przepływka podobnie (ale tą możesz sprawdzić jak wyżej). W VRV nie ma za bardzo co się popsuć, ale kto wie, samochód rzecz martwa...
Tak naprawdę trzeba zrobić test drogowy z testerem toyoty IT2 - przyspieszanie na full od 1 do 4 i sprawdzić co się dzieje z wartościami przepływki, wtryskami i przede wszystkim ciśnieniem paliwa na CR i czy turbo nie przeładowuje. Powinieneś dostać zrzut do pliku xlm i po tym mechanik będzie wiedział co i jak. Coś takiego powinno kosztować ok 200 zł. w 90% przypadka da odpowiedź na pytanie co poszło.
Jak będziesz chciał jakieś strony z katalogiem części (nr fabrycznymi) lub instrukcję serwisową ang silnika 1.4 d4d daj znać.
miałem problem z jednym z wtrysków - stukał a jego maksymalne wartość była ok 1,7mm3 - zacząłem tankować tą lepsiejszą on z BP (nie wierzę w to) ale po ok 100km korekta obecnie na zimnym 0,5mm3 o_O.
Może dolej na 1/4 zbiornika cały preparat Liqui Moly do czyszczenia wtrysków - czasami działa koszt 50 zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota Auris ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.