Corolla e12 1.4 d4d - pytanie o demontaż półosi +spadki mocy
Witam wszystkich!
Mam pytania dotyczące mojego samochodziku corolla e12 1.4 d4d z 2006 hatchback 264 tys. przebiegu.
Potrzebuję Waszej wiedzy praktycznej :cheesy:
1.
Półoś - mam luz na przegubie wewnętrznym lewym, pytanie do osób które samodzielnie montowały półoś.
Co należy rozłączyć - czy wystarczy odkręcić kolumnę mcphersona? czy trzeba odkręcić sworzeń + końcówkę drążka?
Czy jeśli podniosę samochód (przechylę na kobyłce) wystarczająco wysoko, jest szansa, że nie będę musiał spuszczać oleju ze skrzyni (da się uniknąć wylania)?
Czy wiedzieć, czy w obrębie corolli e12 1.4 d4d (wersja z uk) były produkowane przeguby z różnymi ilościami zębów?
2.
Po 8 latach użytkowania swojej corolli i paru rzeczach których w niej zrobiłem, będę miał prawdopodobnie nowy problem.
Samochodzik w określonej sytuacji: jazda ok 100 - 110 km/h, obroty ok 3 tys. piąty bieg, ekspresówka - kilkanaście minut jazdy, nie zależnie od temperatury, wilgotności etc. - przy utrzymywaniu stałej prędkości traci moc - tzn. zaczyna zwalniać, odpuszczenie gazu i wciśnięcie (ewentualna) redukcja - pomaga i wszystko jest ok.
Brak problemów z geometrią turbiny, brak świstów, brak ubytków oleju (takie jak zawsze), brak oleju w płynie chłodzącym, dymienie na czarno w normie (przy ostrym przyspieszaniu).
Po podłączeniu do Techstream - brak błędów.
Co mnie zaniepokoiło w tej sytuacji (moja druga połówka jeździ corollką więcej), że raz mając tę sytuację obejrzałem się i zobaczyłem małą chmurkę, ale nie powiem dokładnie jakiego koloru była (niebieska/czarna).
Co sprawdzić/przeczyścić. Na razie wystąpiło to z 4 - 5 razy w przeciągu paru miesięcy.
Re: ( Toyota Corolla ) Corolla e12 1.4 d4d - pytanie o demontaż półosi +spadki mocy
wymiana półosi w warsztacie dobrym to jakieś 15 min prosta i szybka robota lepiej zapłacić ze 100 i nie bawić sie samemu,spadki mocy jak zawsze zacząć od najprostszej żeczy filtr paliwa pozdr
Re: ( Toyota Corolla ) Corolla e12 1.4 d4d - pytanie o demontaż półosi +spadki mocy
dzięki,
lubię sam, takie tam wyzwanie . Jak popsuje mechanik będzie się cieszył . No tak mam.
Co do spadków mocy, w między czasie wymieniony filtr paliwa i powietrza. Filtry żaden koszt, wymienię na oryginał bo ostatnio montowałem knechta bo lubię wymieniać je co roku.
Co mnie zastanawia to, że zdarza się to bardzo rzadko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota Corolla ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.