Rav4 nagłe spadki napięcia akumulatora-problemy z odpaleniem
Witam wszystkich!
Mam pewien problem w Toyocie rav4 2.0 16V 1997r z gazem sekwencyjnym, otóż raz na jakiś czas - tzn co miesiąc, dwa, (chociaż teraz przez dłuższy czas nie było problemu około 4 miesiące) nie można odpalić auta bo jak się okazuje akumulator został rozładowany, rozrusznik kręci ale tylko tyle...kontrolki itd wszystko ok...poza jedną, przed odpaleniem już bez zapłonu świeci "sterownik" od gazu - ten ze wskaźnikiem i przełącznikiem benzyna/gaz.
Jestem pewien że nie zostawiałem żadnego odbiornika włączonego, bo po powrocie do auta byłoby to widoczne. Zdarzyło się to ostatnio czwarty raz. Wieczorem pozostawiony na noc, kolejnego wieczora już nie odpalił, miernik pokazuje napięcie w granicach zaledwie 12V.
Co może być przyczyną takiego spadku napięcia albo gdzie ogólnie może być problem bo wygląda na to że rozładowany aku to tylko jakby efekt uboczny a problem jest w gdzieś indziej.
Dodam jeszcze że na próbę zmieniłem akumulator na inny wprawdzie mniejszy ale jednak bardziej naładowany i nie pomogło, reakcje te same. Bez wyjmowania zostało tak na noc i na kolejny dzień rano ku zdziwieniu wszystko jest ok i odpalił na tym mniejszym aku bez problemu.
Jakieś porady w temacie? Każde sugestie bardzo mile widziane.
Pozdrawiam!
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Pią 04 Lis 2016, 22:28
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Rav4 nagłe spadki napięcia akumulatora-problemy z odpaleniem
Samochód ma już swój wiek (19 lat), a więc mogą występować usterki w instalacji elektrycznej wskutek tzw. przebicia bądź przebić wynikających najpewniej z uszkodzeń (zestarzenia się) izolacji na przewodach bądź w zainstalowanych odbiornikach prądu czy to fabrycznych (alternator, rozrusznik jakiś przekaźnik) czy to dodatkowo dołączonych (np instalacja alarmowa, dodatkowe radio, jakieś sterowniki do instalacji). Również skrzynka z bezpiecznikami wymaga dokładnego sprawdzenia bowiem po tylu latach eksploatacji styki na bezpiecznikach mogą być zanieczyszczone i dawać nieoczekiwane przebicia. Te usterki mogą powodować co jakiś czas upływy prądu do masy i rozładowywanie się akumulatora. Tylko sprawdzenie i znalezienie miejsca upływu prądu w instalacji to dość skomplikowane zadanie i dlatego warto podjechać do elektryka samochodowego. Samemu można to sprawdzić np poprzez podłączenie szeregowe amperomierza między biegunem ujemnym akumulatora a zaciskiem przewodu masowego ale to tylko najprostszy sposób.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.