Toyota

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkiopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Toyota Corolla ) Instrukcja kalibracji skrzyni MMT



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum TOYOTA Forum Strona Główna -> ( Toyota Corolla ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaytec

Czytelnik



Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: Corolla E12
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 27 Paź 2016, 12:32
Temat postu:

Instrukcja kalibracji skrzyni MMT


Siemka.
Znalazłem w necie instrukcje do skrzyń MMT znajdujących się w yarisach, corollach, aygo...

Jedna od firmy BluePrint, druga oficjalna dla serwisów toyoty.
http://tcv2.free.fr/tcv2%20-%20Documents/bulletins%20de%20service/CP4014_0_1.pdf
http://www.blue-print.com/mmt/

Skrzynia ostatnio zaczęła mi trochę szarpać przy ruszaniu, zmianach biegu. "We internecie" wyczytałem, że co jakiś czas należy zrobić adaptację do stopniowo zużywającego się sprzęgła. Ktoś na tym forum pisał że płacił za to 300zł.

Procedura jest banalna:

-Dźwignia w pozycji neutralnej
-Łączymy drutem/zworką/kablem piny 4 i 13 we wtyczce OBD2 (toyota to chyba nazywa DLC3).
-Czekamy 10 sekund
-Włączamy zapłon
-Bardzo szybko wciskamy-puszczamy pedał hamulca. W instrukcji jest napisane że 7 lub więcej razy w ciągu 3 sekund.
-Skrzynia wydaje dwa dźwięki
-Wciskamy hebel

I teraz w zależności co chcemy uzyskać machamy odpowiednio skrzynią przechodząc przez następujące położenia:

1. Inicjalizacja ECU (kasowanie wszystkich ustawień - więcej w instrukcjach)
N>E>M>−>M>−>M>−>M>−>E>N Słownie: Przechodzimy z neutrala na sterowanie manualne > 4 razy wciskamy minus > wracamy na neutral

2. Inicjalizacja sprzęgła
N>E>M>+>M>−>M>+>M>−>E>N Słownie: Przechodzimy z neutrala na sterowanie manualne > wrzucamy na przemian plus minus plus minus > wracamy na neutral

3. Inicjalizacja skrzyni
N>E>M>->M>−>M>+>M>+>E>N Słownie: Przechodzimy z neutrala na sterowanie manualne > wrzucamy po kolei minus minus plus plus > wracamy na neutral


Po każdej z procedur, wciskamy szybko pedał hamulca (3 razy w ciągu 2 sekund) jeżeli wszystko było OK to skrzynia w zależności od tego co wybraliśmy potwierdzi sygnałem dźwiękowym. Dla ECU 2 razy, dla sprzęgła da sygnał 3 razy, a dla skrzyni 4 sygnały.

Po sygnale który jest zapętlony (piszczy w kółko np. po 2 razy dla ECU)

-Wyłączamy zapłon na dłużej niż 10 sekund.

-Odłączamy zworkę.

KONIEC.


Mi po zrobieniu samej inicjalizacji sprzęgła w końcu po puszczeniu hamulca sam rusza do przodu ("pełzanie") no i znacznie płynniej zmienia biegi, zwłaszcza przy redukcji.

W instrukcji od blueprinta jest jeszcze procedura z wciśnięciem 4 razy plus - ustawia ona sprzęgło w pozycji w której możliwy jest demontaż.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum TOYOTA Forum Strona Główna -> ( Toyota Corolla ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Toyota Corolla »

Opinie o samochodach Toyota Corolla - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota Corolla ) Porady, problemy techniczne


ToyotaAvensis

39 900

2011r.

189 999 km

warmińsko-mazurskie

ToyotaAuris

49 900

2017r.

230 000 km

mazowieckie

ToyotaYaris

66 900

2020r.

59 265 km

mazowieckie

ToyotaCorolla

52 900

2018r.

85 000 km

mazowieckie

ToyotaYaris

14 000

2005r.

175 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Avensis Forum   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System