Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Toyota RAV4 2.0 VTEC 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 17 Lip 2016, 15:20
Temat postu:
Jak wyłączyć automat świateł mijania
Witam.
Mam RAV4 z 2011 roku po livcie. Problem z tym, że po uruchomieniu silnika włącza światła mijania jako dzienne. Rożnica pomiędzy światłami mijania a tym co włącza auto to tylko podświetlenie panelu klimatyzacji. Niestety komp pokładowy jakoś niezbyt trawi taki układ i ładowanie akumulatora potrafi zejść do wartości 12,4V gdzie przy włączonych światłach mijania ta wartość utrzymuje się na poziomie 14V! Jazda na takich światłach skutkuje niedoładowaniem akumulatora. Byłem w ASO i nie potrafię tego wyłączyć. Podejrzewam, że gdzieś jest zamontowany jakiś moduł ale nie wiem gdzie? Wiecie gdzie montowano takie moduły w RAVkach gdy wszedł obowiązek jazdy na światłach podczas dnia? Pomocy bo już jeden akumulator wymieniłem! Mariusz
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Sro 20 Lip 2016, 13:14
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Jak wyłączyć automat świateł mijania
Pytanie zasadnicze, czy w RAVce z 2011 r. automatyczne załączanie świateł mijania jako świateł dziennych zostało dokonane w ASO Toyota czy też w jakimś warsztacie elektryka samochodowego? Jeśli w ASO Toyota to z pewnością nie montowano jakiegoś dodatkowego modułu tylko uczyniono to poprzez stosowną zmianę w oprogramowaniu komputera sterującego pracą silnika i systemu oświetlenia samochodu. Jeśli uczyniono to w jakimś warsztacie elektrycznym to mógł zostać zamontowany jakiś dodatkowy moduł sterujący załączaniem świateł mijania jako świateł dziennych po uruchomieniu silnika, który rzeczywiście może "gryźć się" z komputerem sterującym Toyoty. Trzeba jednak podkreślić, że gdyby załączanie świateł mijania jako świateł dziennych było dokonane w ASO Toyota to z pewnością nie może to mieć negatywnego wpływu na podładowywanie akumulatora w samochodzie. Jeśli zaś chodzi o wartości napięcia jakie są generowane w układzie elektrycznym samochodu to po uruchomieniu silnika są one zależne od działania elektronicznego regulatora napięcia. Można w skrócie powiedzieć, że sekwencja pracy współczesnego elektronicznego regulatora napięcia w samochodzie Toyota (i nie tylko) jest następująca. Po uruchomieniu silnika i po wcześniejszym poborze prądu z akumulatora dla "rozkręcenia" rozrusznika i ewentualnego podgrzania świec żarowych (dla diesla), zaczyna pracować alternator i regulator napięcia ustala napięcie prądu ładowania do akumulatora na poziomie 14,1-14,5 V napięcia. Następnie wskutek podładowywania akumulatora i wchodzenia jego w stan pełnego naładowania regulator napięcia stopniowo obniża napięcie ładowania do wartości 12,4-12,5 V napięcia a wszystko to ma zapobiegać przeładowaniu akumulatora. Po okresie pracy gdy w zasadzie układ elektryczny zasilany jest tylko z akumulatora, a regulator napięcia mierząc napięcie w układzie elektrycznym gdy stwierdzi, że konieczne jest podładowanie akumulatora podnosi napięcie podawane do układu elektrycznego do wartości 13,3-13.4 V napięcia tj do wartości która zapewnia stałe niewielkie podładowywanie akumulatora i utrzymanie go stanie pełnego naładowania (napięcie 13,2 V). Jeśli zaś regulator napięcia "wykryje", że w układzie elektrycznym dołączono dodatkowe obciążenia (pobory prądu) w postaci np włączonych świateł długich, przeciwmgielnych, bardzo głośnego słuchania radia to natychmiast podnosi napięcie w układzie elektrycznym samochodu maks do wartości 14,3-14,5 V napięcia tj do najwyższej wartości, która nie powoduje gazowania akumulatora. Reasumując współczesny alternator i elektroniczny regulator napięcia są na tyle "zmyślnymi" urządzeniami, że potrafią zapewnić stałe podładowywanie akumulatora bez jego przeładowania, a także zapewnić odpowiedni prąd (napięcie) do pracy wszelkich standardowych urządzeń elektrycznych zamontowanych w samochodzie. Należy też podkreślić, że alternator i regulator napięcia w samochodzie służą do PODŁADOWYWANIA akumulatora, a nigdy do jego ładowania gdy zostanie rozładowany. Wiele problemów z akumulatorami wynika z tego iż przy sprzedaży nowego samochodu w ramach tzw. przeglądu przedsprzedażnego serwis nie zadba o sprawdzenie stanu akumulatora i jego podładowanie do pełna tj do osiągnięcia napięcia końcowego na biegunach akumulatora 13,2 V oraz gęstości elektrolitu w poszczególnych celach 1,28 g/cm3 (jeśli można je zmierzyć). Akumulator, który w momencie sprzedaży nowego samochodu nie osiąga tych wartości niestety nie jest naładowany do pełna. Krótkie jazdy, ciągłe używanie rozrusznika powodują, że permanentne niedoładowanie akumulatora pogłębia się z wszelkimi negatywnymi konsekwencjami dla jego żywotności. Jedyna rada to przy kupnie nowego samochodu żądać naładowania akumulatora do pełna, a także wydruku z testu akumulatora przeprowadzonego przy pomocy tzw. miernika cęgowego. Jeśli nie mamy zaufania do czynności ASO to we własnym zakresie można przeprowadzić podładowanie akumulatora do pełna przy pomocy własnego prostownika z elektroniczną regulacją prądu ładowania. Jeśli akumulator był naładowany do pełna w ASO przed sprzedażą samochodu to jego podładowanie do pełna będzie bardzo krótkie rzędu kilkunastu minut. Jeśli zaś podładowywanie akumulatora do pełna trwa kilka godzin np 3-5 godzin to świadczy tylko o tym, że ASO w ramach tzw. przeglądu przedsprzedażnego po prostu nie dopełniło tego.
Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Toyota RAV4 2.0 VTEC 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 20 Lip 2016, 17:41
Temat postu:
Jak wyłączyć automat świateł mijania RAV4 2011
No więc to tak. W książce gwarancyjnej mam wbite montaż autoalarmu oraz świateł do jazdy dziennej. ASO TOYOTY nie potrafi tego wyłączyć. Jeśli uruchomię silnik bez włączania świateł same się włączą i na początku napięcie w układzie to 14V niestety po paru minutach potrafi zejść do 12,4V. Gdy w tej sytuacji włączę światła mijania natychmiast wartość napięcia podnosi się do 14V. Zaznaczam że taka wartość utrzymuje się stale. To co włącza automat to wszystkie światła włączane wraz ze światłami mijania z wyjątkiem podświetlenia konsoli środkowej kokpitu. Akumulator sam ładuję prostownikiem elektronicznym z mikroprocesorem sterującym czasem i prądem ładowania. Robię to raz w miesiącu bo jeżdżę głównie po mieście i wygaszone klawisze panelu klimatyzacji w pełnym słońcu nie pokazują co klima obecnie włączyła a potrafi wiele, np. włączyć obieg zamknięty Na moje ucho gdzieś na wysokości radia jest jakiś moduł bo słyszę jak włącza światła gdy motor zaskoczy. Wiem, że ten problem dotyczy takich RAVEK jak moja gdyż na parkingu gdzie trzymam auto jest identyczna i ma ten sam problem. Wydaje mi się, że ASO zainstalowało gdzieś moduł którego komputer pokładowy nie trawi, RAV ka nie ma systemu informującego o spalonych żarówkach a więc komp nie widzi poboru prądu przez światła dopóki nie włączę go włącznikiem przy kierownicy. Wtedy podaje wyższe napięcie. I teraz prośba czy ktoś demontował radio w takiej RAV ce? Muszę się dostać za ten panel gdyż chyba tam ukryto ten moduł. POMOCY
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Sro 20 Lip 2016, 18:57
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Jak wyłączyć automat świateł mijania
Jeśli w książce gwarancyjnej jest "wbity" montaż autoalarmu i świateł dziennych to z pewnością można ustalić które to ASO Toyota uczyniło. Jeśli jest niezbyt daleko to sugeruję skontaktować się z tym ASO i zażądać naprawienia bądź wyłączenia tego "ustrojstwa", które rozładowywuje akumulator, a nie powinno. Jeśli owe ASO Toyota nie będzie w stanie tego poprawić tj. odłączyć lub naprawić ten feralny układ to nie pozostaje nic innego jak napisać skargę na niekompetencję tegoż ASO Toyota do Toyota Motor Poland Co. Ltd. sp.z.o.o. , ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa, a także aby podali autoryzowany serwis Toyoty, który jest w stanie naprawić wadliwie działający układ załączający dzienne światła zainstalowany przez ich serwis. Dla mnie jest to sprawa trochę dziwna, bo instalowanie przez ASO Toyota dodatkowego układu, który wcześniej nie został przebadany przez Toyote Europe i nie uzyskał potwierdzenia jego zgodności z układem elektrycznym samochodu świadczy może fatalnie świadczyć o wizerunku firmy, która ponoć tak dba o jakość swoich produktów i zadowolenie klientów.
Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Toyota RAV4 2.0 VTEC 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 04 Sie 2016, 12:49
Temat postu:
Odpowiedź z Toyota Motor Poland
No i lipa powołują się na przepisy, że jest obowiązek jazdy na światłach tyle, że według mnie ten obowiązek dotyczy kierowcy a nie producenta. Odpowiedź poniżej
Szanowny Panie,
Potwierdzamy, iż w tym modelu nie ma możliwości odłączenia świateł do jazdy dziennej bez ingerencji w instalację elektryczną (programowo).W Polsce istnieje obowiązek jazdy na światłach i w takiej specyfikacji zostały zamówione i wprowadzone na rynek polski samochody Rav 4, zgodnie ze świadectwem homologacji. Producent nie przewidział do tego modelu akcesoryjnych świateł do jazdy dziennej i z tego powodu nie została przygotowana możliwość zmiany ustawień. Nie ma zatem możliwości zmiany logiki oprogramowania w przedmiotowym samochodzie.
I teraz prośba abyście dopisywali się jeśli też macie problemy z niedoładowanym akumulatorem i wypalającymi się reflektorami w RAV 4 po lifcie z 2011 roku, spowodowanymi automatem włączającym światła mijania po rozruchu silnika. Trzeba ocenić jak wielka jest to skala i czy warto kruszyć kopie
Ja jestem zdeterminowany w ostateczności kupić moduł komputera pokładowego z Holandii gdzie nie ma obowiązku jazdy na światłach
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Pią 05 Sie 2016, 14:03
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Jak wyłączyć automat świateł mijania
Odpowiedź Toyota Motor Poland próbuje "odepchnąć" ten problem od producenta (generalnego importera samochodu). Bowiem problem na który nie dali odpowiedzi, jeśli byli o to precyzyjnie pytani, brzmi "dlaczego automatyczne załączanie się tzw. świateł krótkich jako świateł dziennych (pozycja przełącznika świateł "auto") w momencie uruchomienia silnika powoduje, że po kilku minutach pracy silnika i alternatora, regulator napięcia obniża tak napięcie w układzie elektrycznym, że skutkuje to ciągłym niedoładowaniem akumulatora". Jeśli Toyota Motor Poland uzyskała homologację na taki sposób działania układu załączania świateł dziennych wykorzystujących do tego dotychczasowe tzw. światła krótkie, które w codziennej eksploatacji powodują ciągłe rozładowywanie akumulatora to nie powinna uzyskać homologacji. Wydaje mi się, że należy ponownie napisać do Toyota Motor Poland, formułując pytanie jak wyżej. Gdyby zaś okazało się, że ich odpowiedź znowu będzie jak poprzednio, to nie pozostaje nic innego jak uzyskać pisemne potwierdzenie wadliwego działania układu załączania świateł dziennych przez rzeczoznawcę techniki samochodowej i z tym dopiero "ruszać na wojnę" z Toyota Motor Poland.
Re: ( Toyota RAV-4 ) Jak wyłączyć automat świateł mijania
Zastanawiam się czy nie wsadzić do halogenów przeciwmgłowych żarówek LED H11 które kosztują ok 10 zł/szt a przełącznik ustawić w pozycję - pozycyjne. Nie do końca jest to zgodne z prawem ale zawsze jest to mniejszy pobór prądu.
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Toyota Rav4 2.0 benzyna 2012 rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Lip 2017, 20:55
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Jak wyłączyć automat świateł mijania
Witam mam pytanko do usuri czy udało ci się wyłączyć te nieszczęsne światła mam ten sam problem ravka 2012 byłem już w kilku serwisach i wszyscy mówią ze poprzez tester się nie da
Dołączył: 25 Wrz 2023 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Toyota Verso
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 25 Wrz 2023, 18:03
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Jak wyłączyć automat świateł mijania
U mnie to samo w Toyocie Verso z 2011 roku - też dołożony automat i też dziwne skoki napięcia przy światłach ustawionych na "0". Gdy przestawiam na pozycyjne lub tryb nocny, to napięcie idealnie trzyma 14.2 V.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.