Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Darłowo Posiadane auto: Toyota RAW4
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 03 Cze 2016, 19:20
Temat postu:
RAW4 Hybryda
Witam
Planuję kupić RAW4 hybrydę. Wczoraj bylem na jezdzie próbnej, podoba mi się, ale uważam ,że trochę duzo pali.
Przy 120km/h komputer pokazywał zuzycie paliwa 9,6l. Może ktoś może się podzielić swoimi doświadczeniami
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Nie 05 Cze 2016, 00:28
Temat postu:
Re: ( Toyota ) RAW4 Hybryda
Też niedawno odbyłem jazdę Toyotą RAV4 w wersji hybrydowej. Przy tym systemie napędu, przy spokojnej, wręcz delikatnej jeździe w ruchu miejskim uzyskałem wynik 6,2 litra benzyny na 100 km. Natomiast przy bardzo szybkiej jeździe na autostradzie zużycie paliwa oscylowało w granicach ponad 10 litrów/100 km. Szybka jazda autostradowa powyżej 100 km/h podnosi znacząco zużycie paliwa, a winna temu jest aerodynamika tego samochodu, a dokładniej potężne opory powietrza, które stwarza jego nadwozie przy szybkiej jeździe. To jest niestety bolączka wszystkich SUVów. Rzeczywiście hybryda jest dobra ale gdy jeździ się w zdecydowanej większości w ruchu miejskim. Natomiast gdy przewiduje się, że większość jazd będzie w szybkim ruchu pozamiejskim to wtedy w pierwszej kolejności brać model RAV4 z silnikiem diesla z ręczną skrzynią biegów (niestety aktualnie Toyota nie oferuje RAV4 diesel z automatyczną skrzynią biegów, a to najlepsze rozwiązanie dla diesla), następnie zwykły benzyniak też z ręczną skrzynią biegów, dalej benzyniak ze skrzynią multidrive czyli bezstopniowy automat, a dopiero na końcu hybryda. Poza tym hybryda w RAV4 w najkorzystniejszym wariancie cenowym jest, przy porównywalnym wariancie wyposażenia i tak jest droższa od diesla o 17 tys zł, a w przypadku benzyniaka aż o 27 tys zł. Kiedy zwróci się ta różnica kosztów w cenie zużytego paliwa? Oczywiście hybryda jest bardzo przyjemna i oszczędna w jeździe w gęstym ruchu miejskim ale przy dłuższych jazdach pozamiejskich z większymi prędkościami oszczędności na paliwie już nie będzie. Tak więc wydaje mi się, że dla osoby która lubi mieć nowinki techniczne i decyduje się wydać na to sporo więcej kasy to hybryda jak najbardziej, gdy zaś myśli się o rzeczywistej ekonomii użytkowania samochodu to hybryda tylko w określonych i to dość wąskich zakresach działania. Ale wybór jak zwykle należy do kupującego samochód.
Taka różnica cenowa nie zwróci się. To jest jedynie szpan. Mam kuzynów na zachodzie też sobie kupili hybrydy, bo taka moda. Z ich zarobkami nie odczują różnicy. _________________ przepis-kulinarny/Tu była nieuzgodniona z Administratorem reklama PKT.22
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.