czy może ktoś z Was mi opisać jakie miał objawy przy zacinających się łopatkach turbiny lub uszkodzonym zaworze doładowującym turbinę, ponieważ komp. pokazuje mi błąd 1251 i tym obszarze muszę chyba szukać.
turbo nie będzie wyć natomiast zapali się kontrolka i wpadnie w tryb awaryjny,jeżeli po wyłączeniu i włączeniu zapłonu auto jedzie normalnie to nastąpiło przeładowanie i samochód będzie zachowywał sie normalnie do następnej takiej akcji,sprawdzić parametry zapamiętane w chwili wystapienia błędu i będzie wszystko jasne pozdrawiam
mam kolego podobne objawy tylko żeby wymusic na nim tryb awaryjny to musze zdrowo dać w pedał, wówczas przejdzie w tryb awaryjny i rzeczywiście po wyłączeniu i odczekaniu kilku sekund ponownie odpalisz i jedziesz. Ale po tym odpaleniu u mnie nadal jest delikatne przydławienie się w okolicach 3tys/obrotów. I to jest jego główny broblem, który wystepuje cały czas.Diagnoza kompem wykazała bład 1251, mechanik sprawdzał dwukrotnie juz mi turbo ponieważ on upiera sie przy zaworze regulacji ciśnienia. Powiedział że geometria turbiny jest ok, nawet już ja wiem i sprawdzałem na zimnym i rozgrzanym że jak zdejmuję delikatnie weżyk z grzybka to trzpień turbo chodzi łagodnie. Problem w tym że zaworek taki do D4D to koszt. 2000pln, brak zamiennika a używka to 600pln. To mnie zastanawia że jak delikatnie wprowadzę obroty i nawet pojechałem z 5 min, 150km/h, to tak jak by mu przeszło. Piszę to bo ja od wielu miesięcy śmigam tylko po miescie a prekości i dłuższej trasy ten samochód zapomnial. Ktoś mi sugerował żeby ostro mu dać po garach. Mi tylko chodzi abyście dali znac jak dokładnie zachowuje się ta turbina bo jak kolega wcześniej napisał (wyje),to to stary mit. Zacinające się łopatki to raczej nie kwestia wycia.
Jedź do kumatego mechanika który usiądzie obok ciebie z kompem i sprawdzi ciśnienie w trakcie jazdy na tej podstawie powie czy to kierownica,a może tylko wyczyści zawór,a może po prostu masz tyle syfu w turbinie (sadzy) że potrzeba regenerować.Jak się uporasz to podziel się tą wiedzą dla potomnych.Powodzenia.
kolego pisząć kierownica-co masz na mysli ?,turbo ?, bo jeśli chodzi o zawór o którym pisałem to raczej nie jest on do czyszczenia, chyba że chodzi o EGR.
Kierownica to mechanizm zmieniający geometrię łopatek łatwo zaciera się w wyniku ciągłej ospałej jazdy(czytaj o PSJ)Tak Egr.Jeżeli turbina jest do regeneracji to polecam fabryczną regenerację firmy Garet np.w Iławie.Cena wyższa niż wszędzie za to spokój bezcenny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.