Dołączył: 29 Sie 2015 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wroclaw Posiadane auto: toyota rav4 v4 2.2d
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 29 Sie 2015, 22:08
Temat postu:
RAV4 IV 2.2D 150km manual - powerbox / chiptuning
Cześć,
Od kilku dni jeżdze 150km 2.2 w manualu i przyznam szczerze że nie jest zbyt to dynamiczne auto, po zakupie planowałem chiptuning orgyignalny (powiedzieli mi w salonie że jest to możliwe), ale jak już odebrałem okazalo się że możliwe jest tylkodo wersji z automatyczną skrzynią. Czy jest jakaś różnica w silniku między wersją z automatem a manualem która powoduje że nie da się użyc oryginalnego boxa ?
Może ktoś wie coś o producencie tego boxa ? mógłbym spróbować do niego bezposrednio
Ktoś używał boxa vtecha i coś może powiedziec na jego temat ? Znalazlem też opcje firmy 44tuning z opola
droższą ale troche więcej mocy oferują i ponoć jest to nowocześniejsze rozwiązanie.
Moze są jeszcze jakieś inne opcje ?
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Pon 31 Sie 2015, 13:01
Temat postu:
Re: ( Toyota ) RAV4 IV 2.2D 150km manual - powerbox / chiptuning
Oficjalnym, dopuszczonym przez koncern Toyota producentem modułów (powerbox) DEPK podnoszących moc i wartość momentu obrotowego dla silników Toyota jest niemiecka firma J-Sport Automotive GmbH z Kolonii (www.j-sport.de). Jeśli chodzi o tzw. moduł DEPK dla RAV4 z silnikiem diesla o poj. 2,2 litra (typ 2AD-FTV) i mechaniczną skrzynią biegów to takowy firma J-Sport posiada w swoim asortymencie produkcyjnym (oznaczenie JS100 X0007). Wg zapewnień firmy J-Sport podnosi on moc ze 150 KM do 190 KM oraz moment obrotowy z 340 Nm do 430 Nm. Może warto skontaktować się z firmą J-Sport i zorientować się w możliwości bezpośredniego sprowadzenia tego modułu (info@j-sport.de) lub przez formularz kontaktowy z ich strony internetowej (można pisać po niemiecku lub angielsku). Zainstalowanie go w samochodzie nie powinno sprawić trudności serwisowi Toyoty. Na stronie internetowej J-Sport można też zobaczyć jak wygląda wykres mocy i momentu obrotowego silnika 2AD-FTV przed i po zainstalowaniu modułu DEPK. Sam jeżdżę RAV4 2,2 D-CAT z silnikiem 2AD-FHV i z modułem DEPK firmy J-Sport lecz z automatyczną skrzynią biegów U660F i muszę przyznać, że po włączeniu trybu Sport (tylko wtedy jest załączany moduł DEPK) przyspieszenia są bardzo dobre przy stale włączonym napędzie na 4 koła.
Ostatnio zmieniony przez beers dnia Wto 01 Wrz 2015, 23:43, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2015 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wroclaw Posiadane auto: toyota rav4 v4 2.2d
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Wrz 2015, 21:59
Temat postu:
Re: ( Toyota ) RAV4 IV 2.2D 150km manual - powerbox / chiptuning
dzięki za fachową podpowiedź, napisałem do nich ale narazie bez odzewu, zastanawia mnie dlaczego mozna ten modul kupic do automatu, a do manuala nie skoro silnik ten sam
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Wto 01 Wrz 2015, 23:41
Temat postu:
Re: ( Toyota ) RAV4 IV 2.2D 150km manual - powerbox / chiptuning
Jeśli wysłałeś do J-Sport w Kolonii swoje zapytanie korzystając z formularza kontaktowego z ich strony www.j-sport.de to sugeruję ponowić to zapytanie poprzez wysłanie zwykłego maila na info@j-sport.de. Sam też miałem trudności z nawiązaniem kontaktu z nimi przez tzw. formularz kontaktowy, dopiero dwukrotne wysłanie tego samego zwykłego maila podziałało i odpowiedzieli jasno i konkretnie. Co do niemożności zakupu modułu DEPK do samochodu z silnikiem 2,2 l pojemności z mechaniczną skrzynią biegów to jest to oczywiście nieodgadniona polityka generalnego importera Toyota Motor Poland. Niestety b. często rynek motoryzacyjny w Polsce jest traktowany przez generalnych importerów chyba wszystkich marek samochodowych jako coś jednak nieco gorszego co przejawia się w kompletacji wyposażenia samochodów, dostępności różnych wersji silnikowych itd. Niestety mimo, że jesteśmy państwem w Unii Europejskiej nieraz jesteśmy traktowani jak jakieś państwo "trzeciego świata". Pewnie to zmieniłoby się gdyby w Polsce była przyjęta taka sama waluta jak w większości krajów UE ale to już całkiem inny temat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.