Dołączył: 07 Lis 2014 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Toyota Rav4 IV
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 01 Gru 2014, 11:24
Temat postu:
Relingi dachowe
Witam wszystkich,
Przymierzam się do zakupu relingów dachowych. Przeznaczenie - kilka razy w roku bagażnik z nartami i snowboardem (otwarty). Oryginalne są za drogie w stosunku do przeznaczenia (1700zł).
Znalazłem w sklepie z akcesoriami do tuningu aluminiowe za 500zł, pewnie chińskie czy coś. Czy jest sens kupować coś takiego? Czy są to bardziej akcesoria ozdobne, a nie praktyczne, które urwie pod wpływem prędkości i przymocowanych snowboardów?
Dołączył: 07 Lis 2014 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Toyota Rav4 IV
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 03 Gru 2014, 16:42
Temat postu:
Re: Relingi dachowe
ToJe napisał:
Witam wszystkich,
Przymierzam się do zakupu relingów dachowych. Przeznaczenie - kilka razy w roku bagażnik z nartami i snowboardem (otwarty). Oryginalne są za drogie w stosunku do przeznaczenia (1700zł).
Znalazłem w sklepie z akcesoriami do tuningu aluminiowe za 500zł, pewnie chińskie czy coś. Czy jest sens kupować coś takiego? Czy są to bardziej akcesoria ozdobne, a nie praktyczne, które urwie pod wpływem prędkości i przymocowanych snowboardów?
Dzięki,
Zaryzykowałem i kupiłem od jednej z lokalnych dużych firm tuningowych.
Instalacja banalna, wystarczą dwie nasadki i klucz dynamometryczny. Do tego jeszcze obcęgi, żeby wyciągnąć fabryczne mocowanie pod drążki).
Na razie wrażenie nie jest powalające. O ile elementy metalowe/aluminiowe wyglądają na bardzo solidne i dobrze zrobione (skopiowane), to z plastikami już tak nie jest (ewidentnie chińszczyzna, wystarczy się przyglądnąć). Plastikowe są części, które zakłada się na końcach relingów i zaślepiają łączenie z samochodem (ok. 20-30cm od końca z każdej z strony). Trzy weszły ok i się względnie trzymają. Natomiast jeden wystarczy dotknąć palcem i spada. Z pewnością nie jest to prawidłowe wykończenie biorąc pod uwagę, że część ta zakładana jest na dachu i przy dużych wstrząsach czy prędkości może spaść (przecież to offroad i jeszcze do jazdy po autostradzie z dużą prędkością).
Inna sprawa, iż jeden ze sprzedawców (właściciel?) powiedział, że tak ma być (w tym momencie opadła mi szczęka). Rozumiem, że towar kupują a nie robią i jest on jaki jest, ale to nie powód, żeby klientowi wciskać na bezczelnego kit. Stawia to pod znakiem zapytania profesjonalizm takiej firmy.
Podczas reklamacji zaproponowano mi przylepienie tego konstrukcyjną taśmą dwustronną (klej do szyb odpada, gdyż ciężko będzie je ściągnąć bez zniszczenia, jakby co). Podjadę do warsztatu i zobaczę co z tego będzie (nie ma za bardzo punktu stycznego, więc trzeba będzie sztukować). Do tego pozostałe względnie się trzymają, więc także będzie trzeba je przykleić).
Zadaję więc sobie pytanie, czy warto było bawić się w podróbki. Skoro na wejściu taka zabawa, to co jak przypnę bagażnik?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.