Toyota

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkiopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum TOYOTA Forum Strona Główna -> ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
the_bart123

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 476
Skąd jesteś (miejscowość / region): Znin
Posiadane auto: Toyota RAV4 2001 1.8 NV
Piwa: 14/85
Wysłany: Pon 27 Kwi 2015, 15:09
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV


Ok, moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego Toyota tego w wszystkich samochodach czegos takiego nie montuje?

To tylko pare kabelkow + (nie wiem) procesorek i...... program i tyle

MUSZA byc jakies tego wady. Np. szybsze zuzywanie sie czesci, oleju, skrzyni biegow itp.
Powrót do góry
beers

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 410
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Wto 28 Kwi 2015, 01:02
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV


Seryjne montowanie powerboxów bo takim jest moduł DEPK przez Toyotę byłoby tylko przyznaniem się przez Japończyków (bardzo tego nie lubią), że nie umieją skonstruować silnika dieslowskiego o mocy i momencie obrotowym porównywalnym z silnikami diesla o podobnych pojemnościach wytwarzanych przez wiodące firmy europejskie. Power Box w silniku diesla jest urządzeniem do CHWILOWEGO uzyskiwania odpowiedniej mocy, momentu obrotowego np podczas szybkiego wyprzedzania, czy też np ścigania się w ruszaniu spod świateł z innymi samochodami. Power Box nie jest urządzeniem, które można użytkować ciągle, gdyż następuje wzrost temperatury silnika, wzrost temperatury oleju silnikowego, szybsze zużywanie się sprzęgła i mechanizmów skrzyni biegów. Dlatego też power boxa należy używać z rozwagą. Kto o tym nie myśli, to sprzęgło ma szybko do wymiany, może też i przeguby napędowe, a również potrzeba pilnować temperatury silnika (cieczy chłodzącej) i temperatury oleju silnikowego, aby nie przegrzać silnika. Tak więc poważne firmy tuningowe (J-Sport Automotive GmbH do nich należy), stosują odpowiednie oprogramowanie swoich modułów mocy, które np nie pozwala go uruchomić, gdy silnik ma zbyt niską temperaturę albo też wyłącza jego działanie gdy temperatura czynnika chłodzącego czy też oleju silnikowego zbliży się do górnej granicy. Taki też moduł mocy z odpowiednimi zabezpieczeniami dla trwałości silnika kosztuje odpowiednio więcej niż zwykły tzw. chip tuning. Konieczne jest też respektowanie norm czystości spalin czyli Euro4, Euro5, a i też obecnej Euro6. Przy rozsądnym użytkowaniu modułu mocy, silnik, skrzynia biegów, przeguby mają na tyle rezerwy wytrzymałości, że bez trudności wytrzymają te chwilowe znaczne obciążenia i pozwolą cieszyć się długo niezawodnym samochodem. Dlatego też jak wspomniałem wcześniej używanie modułu mocy (power box, power booster, DEPK) dla trwałości silnika i przenoszenia zwiększonej mocy ma najwięcej sensu przy zastosowaniu automatycznej skrzyni biegów, bowiem wówczas możliwe jest jak najlepsze dopasowanie wzajemnego współdziałania tych wszystkich elementów oraz włączanie bądź wyłączanie modułu (w zależności od potrzeb), a nie poprzez czysto mechaniczne sprzęganie czy też wysprzęglanie silnika ze skrzynią.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
analyzer86

Czytelnik



Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Toyota Rav4 2.0 2015
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Maj 2015, 13:32
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV


W automacie moduł zaczyna pracować dopiero po naciśnięciu przycisku sport.
Jak to jest w manualu? Cały czas czuwa i zaczyna reagować jak mocniej dociśnie się gaz? W takim razie po co przycisk sport w manualu. Co on zmienia?
Powrót do góry
beers

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 410
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Pon 04 Maj 2015, 22:45
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV


Mogę tylko przypuszczać, że przycisk sport przy mechanicznej skrzyni biegów może zmieniać pewne nastawy w komputerze sterującym silnikiem. Jednak bardzo dużo zależy od kierowcy i od jego umiejętnego przełączania biegów, operowania sprzęgłem i tzw. gazem. Silnik dieslowski z natury rzeczy ma wąski zakres użytecznych prędkości obrotowych i tym samym, energicznie naciskając pedał gazu bardzo łatwo dochodzi się do wysokich (jak na diesla) prędkości obrotowych, przy których jego moc i moment obrotowy dramatycznie spadają. Później włączając kolejny bieg (wyższy lub niższy) przy spadku prędkości obrotowej silnika, bieg jest częstokroć załączany w okolicach prędkości obrotowej bliskiej wartości maksymalnego momentu obrotowego i stąd "szarpnięcia", "uderzenia mocy" w skrzyni. Chcąc wykorzystać maksimum możliwości silnika dieslowskiego i również modułu mocy DEPK przy stosowaniu ręcznej skrzyni biegów należałoby chyba dokonać pomiarów mocy i momentu obrotowego na hamowni silnikowej przy zastosowaniu modułu mocy (włączony przycisk sport) oraz gdy nie jest aktywny w DANYM egzemplarzu silnika. Uzyska się wtedy najbardziej miarodajną charakterystykę oddawania mocy danego egzemplarza silnika. Wtedy też patrząc na obrotomierz (a później już nawet na słuch) dokonywać przełączania biegów w sposób płynny i szybki przy odpowiedniej prędkości obrotowej silnika. Pewną pomocą jak działa silnik z aktywnym modułem DEPK i bez jego oddziaływania może być wykres krzywej mocy i momentu obrotowego określonego typu silnika zamieszczony na stronie internetowej J-Sport. Jest natomiast zdecydowanie łatwiejsze zrealizowanie bardzo płynnego i w najbardziej optymalnym momencie (wręcz idealnego) przełączania biegów w nowoczesnej skrzyni automatycznej niż w ręcznej, gdzie zawodnym elementem będzie zawsze nie całkowicie idealne współdziałanie lewej nogi i prawej ręki kierowcy (przełączanie sprzęgła i biegów) oraz prawej nogi (prędkość obrotowa silnika czyli tzw. dodawanie lub odejmowanie gazu).
Powrót do góry
shoshu

Czytelnik



Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola
Posiadane auto: Toyoty
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 07 Maj 2015, 17:31
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV


analyzer86 napisał:
W automacie moduł zaczyna pracować dopiero po naciśnięciu przycisku sport.
Jak to jest w manualu? Cały czas czuwa i zaczyna reagować jak mocniej dociśnie się gaz? W takim razie po co przycisk sport w manualu. Co on zmienia?


Przycisk sport występuje chyba tylko w RAV4. Z tego co kojarzę jest on odpowiedzialny za napęd. W podstawie jest 100% napęd na przód a po wciśnięciu SPORT jest podział 90% przód do 10% tył. Oczywiście, że w razie potrzeby elektronika zwiększa/ zmniejsza podział wg potrzeb.
W avensisie moduł na początku działał w zakresie około 1600 - 2200 obrotów - i występowały tu szarpnięcia.
Po przeprogramowaniu wzrost mocy odczuwalny jest dopiero powyżej 2,0 tyś obr.(około 2,2) i do około 2,8.
Mam manualna i bez żadnych przycisków SPORT.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 07 Maj 2015, 17:31
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Szwarek

Czytelnik



Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: RAV4 IV 2000 d 2014 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Wrz 2015, 18:26
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV


analyzer86 napisał:
shoshu napisał:
Witam ponownie.
Wreszcie Toyota zmieniła oprogramowanie w PowerBooscie.
Przejechałem blisko 1000 km na nowym oprogramowaniu i nie ma żadnego szarpnięcia.
Polecam wizyty w autoryzowanych serwisach i reklamację. Od razu zaznaczcie, że chcecie zmianę oprogramowania.
Teraz powinno to potrwać około 1 tygodnia (demontaż 5min Smile wysłanie do TMPL na zmianę oprogramowania i powrót na montaż).
Ja na rozwiązanie problemu czekałem ponad 4 miesiące ale TMPL się zrehabilitowała Smile
Pozdrawiam.

ps. a co do renomy to coś w tym jest. Mam też RAV4 2011 2.0VVTI i moim zdaniem materiały użyte w niej są dużo lepsze niż w nowym avensisie.
Ale problem z pwoer boost miałeś w Avensis? Bo w Rav podobno jeszcze nie mają nowego softu.


Witam, czy ktoś wie czy już mają nowe oprogramowanie PB dla rav4?
Powrót do góry
analyzer86

Czytelnik



Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Toyota Rav4 2.0 2015
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 00:01
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV


Szwarek napisał:
analyzer86 napisał:
shoshu napisał:
Witam ponownie.
Wreszcie Toyota zmieniła oprogramowanie w PowerBooscie.
Przejechałem blisko 1000 km na nowym oprogramowaniu i nie ma żadnego szarpnięcia.
Polecam wizyty w autoryzowanych serwisach i reklamację. Od razu zaznaczcie, że chcecie zmianę oprogramowania.
Teraz powinno to potrwać około 1 tygodnia (demontaż 5min Smile wysłanie do TMPL na zmianę oprogramowania i powrót na montaż).
Ja na rozwiązanie problemu czekałem ponad 4 miesiące ale TMPL się zrehabilitowała Smile
Pozdrawiam.

ps. a co do renomy to coś w tym jest. Mam też RAV4 2011 2.0VVTI i moim zdaniem materiały użyte w niej są dużo lepsze niż w nowym avensisie.
Ale problem z pwoer boost miałeś w Avensis? Bo w Rav podobno jeszcze nie mają nowego softu.


Witam, czy ktoś wie czy już mają nowe oprogramowanie PB dla rav4?
Tak. Ja miałem wgrywane nowe oprogramowanie.
Po 2-3 miesiącach wyskoczył komunikat CHECK AWD SYSTEM.
Prawdopodobnie teraz power boost powoduje inne problemu m.in z sondą lambda.
Powrót do góry
the_bart123

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 476
Skąd jesteś (miejscowość / region): Znin
Posiadane auto: Toyota RAV4 2001 1.8 NV
Piwa: 14/85
Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 19:54
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV


analyzer86 napisał:
Szwarek napisał:
analyzer86 napisał:
shoshu napisał:
Witam ponownie.
Wreszcie Toyota zmieniła oprogramowanie w PowerBooscie.
Przejechałem blisko 1000 km na nowym oprogramowaniu i nie ma żadnego szarpnięcia.
Polecam wizyty w autoryzowanych serwisach i reklamację. Od razu zaznaczcie, że chcecie zmianę oprogramowania.
Teraz powinno to potrwać około 1 tygodnia (demontaż 5min Smile wysłanie do TMPL na zmianę oprogramowania i powrót na montaż).
Ja na rozwiązanie problemu czekałem ponad 4 miesiące ale TMPL się zrehabilitowała Smile
Pozdrawiam.

ps. a co do renomy to coś w tym jest. Mam też RAV4 2011 2.0VVTI i moim zdaniem materiały użyte w niej są dużo lepsze niż w nowym avensisie.
Ale problem z pwoer boost miałeś w Avensis? Bo w Rav podobno jeszcze nie mają nowego softu.


Witam, czy ktoś wie czy już mają nowe oprogramowanie PB dla rav4?
Tak. Ja miałem wgrywane nowe oprogramowanie.
Po 2-3 miesiącach wyskoczył komunikat CHECK AWD SYSTEM.
Prawdopodobnie teraz power boost powoduje inne problemu m.in z sondą lambda.


Sie nie dziwie - to tak jak maja ci co pakuje do RAV4 "sztywne sprzeglo" zamiast dwumasy - potem placza na umierajaca skrzynie biegow
Powrót do góry
analyzer86

Czytelnik



Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Toyota Rav4 2.0 2015
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Gru 2015, 21:58
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV


the_bart123 napisał:
analyzer86 napisał:
Szwarek napisał:
analyzer86 napisał:
shoshu napisał:
Witam ponownie.
Wreszcie Toyota zmieniła oprogramowanie w PowerBooscie.
Przejechałem blisko 1000 km na nowym oprogramowaniu i nie ma żadnego szarpnięcia.
Polecam wizyty w autoryzowanych serwisach i reklamację. Od razu zaznaczcie, że chcecie zmianę oprogramowania.
Teraz powinno to potrwać około 1 tygodnia (demontaż 5min Smile wysłanie do TMPL na zmianę oprogramowania i powrót na montaż).
Ja na rozwiązanie problemu czekałem ponad 4 miesiące ale TMPL się zrehabilitowała Smile
Pozdrawiam.

ps. a co do renomy to coś w tym jest. Mam też RAV4 2011 2.0VVTI i moim zdaniem materiały użyte w niej są dużo lepsze niż w nowym avensisie.
Ale problem z pwoer boost miałeś w Avensis? Bo w Rav podobno jeszcze nie mają nowego softu.


Witam, czy ktoś wie czy już mają nowe oprogramowanie PB dla rav4?
Tak. Ja miałem wgrywane nowe oprogramowanie.
Po 2-3 miesiącach wyskoczył komunikat CHECK AWD SYSTEM.
Prawdopodobnie teraz power boost powoduje inne problemu m.in z sondą lambda.


Sie nie dziwie - to tak jak maja ci co pakuje do RAV4 "sztywne sprzeglo" zamiast dwumasy - potem placza na umierajaca skrzynie biegow
Ale ja się dziwię jak mogli sprzedawać moduł, który prawdopodobnie nie został kompletnie sprawdzony.
Pytanie co tym razem za kontrolka mi wyskoczy jak mi znowu go zamontują.
A na tylne szybie cały czas ma "Lider niezawodności".
Powrót do góry
Szwarek

Czytelnik



Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: RAV4 IV 2000 d 2014 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 29 Sty 2016, 22:25
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV


Witam ponownie,

w moim przypadku ASO odesłało power boost do centrali celem zmiany oprogramowania..
po "operacji" szarpanie ustało całkowicie, niestety auto straciło wiele ze swojej mocy i elastyczności w porównaniu do poprzedniego działania power boosta na pierwotnym oprogramowaniu: na niskich obrotach auto wyraźnie mułowate, moc jest dostępna później w bardzo wąskim zakresie i ogólnie przyspieszenie jest znacznie słabsze niż pierwotnie..

podzieliłem się moimi spostrzeżeniami z serwisantem, który uprzejmie dopytał w centrali w temacie i uzyskał informację, mniej więcej taką "że rzeczywiście na starcie jest trochę zmniejszona moc ale potem powinno być już osiągane to co ma być" - a więc dla mnie dalej kupa.. wolałbym już to szarpanie (które nie pojawiało się u mnie tak często), dodatkowo auto trochę więcej pali chociaż może to sprawa mniejszej mocy i co za tym większego ciśnięcia...

dla mnie power boost nieudana sprawa i ogólnie psuje mi humor i satysfakcje z zakupionego samochodu.

Pozdrawiam wszystkich i dzięki za odpowiedzi oraz informacje w temacie
Powrót do góry
the_bart123

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 476
Skąd jesteś (miejscowość / region): Znin
Posiadane auto: Toyota RAV4 2001 1.8 NV
Piwa: 14/85
Wysłany: Pon 01 Lut 2016, 21:30
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV


[quote="Szwarek"]Witam ponownie,

w moim przypadku ASO odesłało power boost do centrali celem zmiany oprogramowania..
po "operacji" szarpanie ustało całkowicie, niestety auto straciło wiele ze swojej mocy i elastyczności w porównaniu do poprzedniego działania power boosta na pierwotnym oprogramowaniu: na niskich obrotach auto wyraźnie mułowate, moc jest dostępna później w bardzo wąskim zakresie i ogólnie przyspieszenie jest znacznie słabsze niż pierwotnie..

podzieliłem się moimi spostrzeżeniami z serwisantem, który uprzejmie dopytał w centrali w temacie i uzyskał informację, mniej więcej taką "że rzeczywiście na starcie jest trochę zmniejszona moc ale potem powinno być już osiągane to co ma być" - a więc dla mnie dalej kupa.. wolałbym już to szarpanie (które nie pojawiało się u mnie tak często), dodatkowo auto trochę więcej pali chociaż może to sprawa mniejszej mocy i co za tym większego ciśnięcia...

dla mnie power boost nieudana sprawa i ogólnie psuje mi humor i satysfakcje z zakupionego samochodu.

Pozdrawiam wszystkich i dzięki za odpowiedzi oraz informacje w temacie[/quot]

Szkoda iz nie miales DOKLADNYCH danych spalania paliwa wtedy i po - bys wiedzial ze wtedy wiecej paliwa chlal i pompa nienadazalo go podawac (i szarpal) a teraz mniej chleje i nadaza
Powrót do góry
Szwarek

Czytelnik



Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: RAV4 IV 2000 d 2014 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 24 Lut 2016, 08:48
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV


Szkoda iz nie miales DOKLADNYCH danych spalania paliwa wtedy i po - bys wiedzial ze wtedy wiecej paliwa chlal i pompa nienadazalo go podawac (i szarpal) a teraz mniej chleje i nadaza[/quote]


Nie wydaje mi się, że nadmierne podawanie paliwa powodowało problem szarpania - występowało ono przy delikatnym przyspieszaniu, w momencie dodania gazu szarpanie ustawało. Przejechałem ok 15 tys. km ze "starym" soft-em powerboost i średnie spalanie było niższe niż po wgraniu nowszego oprogramowania o 0,5-1,0 litra, zwłaszcza w trasie. Samochód był bardziej elastyczny i nie trzeba było nadmiernie cisnąć na gaz. Bardziej żałuję, że nie miałem sprawdzonej na hamowni rzeczywistej wielkości KM i Nm - bo mógłbym je teraz porównać.
Powrót do góry
słoniczek

Czytelnik



Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: skoda
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Gru 2018, 16:00
Temat postu:

Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV


Witam
Odswieżam kotleta. Jestem posiadaczem Avensisa 2.0 D4D4 2014 rok. Moduł mocy założony w ASO po 5 tys km. Jestem II włascicielem auta od kilku dni. Szarpie niestety na 2 i 3. Zmieniłem filtr powietrza na nowy, zalałem "lepszą" ropę i bez zmian. Nie dzieje się to cały czas... Objawy więc się zgadzaja. Według dokumentacji to DEPK.

Co zrobić ? Auto po gwarancji aczkolwiek serwisowane tylko w ASO. Jak odłaczyć to dziadostwo? Ile kosztuje wymiana na prawidłowy w ASO?
Z góry dziękuję za pomoc
Rolling Eyes
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum TOYOTA Forum Strona Główna -> ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Toyota RAV-4 »

Opinie o samochodach Toyota RAV-4 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne


ToyotaAuris

50 900

2018r.

104 000 km

mazowieckie

ToyotaCorolla

112 800

2021r.

42 000 km

śląskie

ToyotaYaris

72 900

2022r.

21 779 km

mazowieckie

ToyotaC-HR

139 900

2023r.

30 869 km

mazowieckie

ToyotaCorolla

95 900

2022r.

37 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Avensis Forum   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System