Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: RAV4 IV 2000 d 2014 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 22 Lis 2014, 09:58
Temat postu:
szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV
Witam,
dość rzadko podczas łagodnego przyspieszania na niskich biegach II/III odczuwane jest szarpanie auta tak jak gdyby naprzemiennie na chwilę tracił i odzyskiwał moc; znajomy posiadający ravkę z tym samym silnikiem też potwierdził powyższe objawy w swoim aucie; żadne lampki się nie zaświecają w trakcie tych objawów; czy ktoś spotkał się lub ma pomysł skąd się to bierze i czy istotne?
pozdrawiam
Dołączył: 07 Lis 2014 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Toyota Rav4 IV
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Lis 2014, 22:31
Temat postu:
Re: szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV
Szwarek napisał:
Witam,
dość rzadko podczas łagodnego przyspieszania na niskich biegach II/III odczuwane jest szarpanie auta tak jak gdyby naprzemiennie na chwilę tracił i odzyskiwał moc; znajomy posiadający ravkę z tym samym silnikiem też potwierdził powyższe objawy w swoim aucie; żadne lampki się nie zaświecają w trakcie tych objawów; czy ktoś spotkał się lub ma pomysł skąd się to bierze i czy istotne?
pozdrawiam
Mam identycznie (taki sam silnik z modułem). Początkowo myślałem, że to coś ze sprzęgłem, jakby się skokowo ślizgało. ale to chyba rzeczywiście wygląda tak, jakby silnik tracił i odzyskiwał moc. U mnie występuje to bardzo rzadko, praktycznie tylko wtedy, gdy silnik nie jest całkowicie rozgrzany. Jak ma optymalną temperaturę, to chodzi jak w zegarku.
Inna sprawa, że przy kupnie wskazywano mi, że jest to moduł Toyoty, ale nie jest instalowany seryjnie, gdyż nie każdy umie wykorzystać jego zalety i możliwości silnika. Potrzeba praktyki, aby wyczuć moment obrotowy i wiedzieć, na jakim biegu przy jakich obrotach jeździć. Może to jeden z objawów?
Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola Posiadane auto: Toyoty
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 30 Lis 2014, 15:18
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV
Witam,
jest to wina PowerBoosta, zwróć uwagę, że szarpanie występuje w zakresie jego pracy 1600-2800 obrotów.
Odłącz go i zobaczysz że nie będzie tego objawu.
Coś jest nie tak z DEPK we wszystkich modelach Toyoty, mam nowego Avensisa i ten sam problem.
Po odłączeniu jest wszystko OK.
Reklamuje go i radzę Ci to samo.
Czym więcej będzie reklamacji to może bardziej przyłożą się do problemu.
Dołączył: 07 Lis 2014 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Toyota Rav4 IV
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 01 Gru 2014, 11:44
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV
shoshu napisał:
Witam,
jest to wina PowerBoosta, zwróć uwagę, że szarpanie występuje w zakresie jego pracy 1600-2800 obrotów.
Odłącz go i zobaczysz że nie będzie tego objawu.
Coś jest nie tak z DEPK we wszystkich modelach Toyoty, mam nowego Avensisa i ten sam problem.
Po odłączeniu jest wszystko OK.
Reklamuje go i radzę Ci to samo.
Czym więcej będzie reklamacji to może bardziej przyłożą się do problemu.
A jak się odłącza DPEK?
W każdym razie chyba rzeczywiście zapytam w ASO co nie tak. Nie zwracałem na to uwagi, ale rzeczywiście nawet przy gorącym silniku przy II szarpie przy przyspieszaniu (1600-2000 obr), szczególnie jak jedzie się pod lekką górkę. Przy III chyba tylko raz mi się udało to wywołać. Zobaczymy, co powiedzą.
Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola Posiadane auto: Toyoty
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 01 Gru 2014, 15:33
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV
Pojedź do serwisu i złóż oficjalnie reklamację.
Mi też nie wierzyli i podśmiewali się. Jak im pokazałem to złapali BURAKA.
A i nic to nie dało.
Wysłałem maila do TMPL i oni się ty zajmują.
Jak chcesz to Ci go odłączą - 2 minuty - wypięcie tylko kabli.
Podłączenie trochę dłużej ok. 10 minut.
Mnie to bardzo denerwowało więc odłączyłem. Poza tym takie szarpanie silnikiem podczas przyspieszania ma wpływ na wszystkie elementy przeniesienia napędu.
Dołączył: 14 Mar 2015 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Toyota Rav4 2.0 2015
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 14 Mar 2015, 21:14
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV
W sobotę zamontowali mi w ASO moduł i też już odczułem objawy o którym piszecie. Ogólnie wrażenia pozytywne, ale w pewnym momencie zaczęło mną szarpać.
Składał ktoś z Was reklamacje? Jaka odpowiedź?
Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola Posiadane auto: Toyoty
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Mar 2015, 18:11
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV
Witam ponownie.
Wreszcie Toyota zmieniła oprogramowanie w PowerBooscie.
Przejechałem blisko 1000 km na nowym oprogramowaniu i nie ma żadnego szarpnięcia.
Polecam wizyty w autoryzowanych serwisach i reklamację. Od razu zaznaczcie, że chcecie zmianę oprogramowania.
Teraz powinno to potrwać około 1 tygodnia (demontaż 5min wysłanie do TMPL na zmianę oprogramowania i powrót na montaż).
Ja na rozwiązanie problemu czekałem ponad 4 miesiące ale TMPL się zrehabilitowała
Pozdrawiam.
ps. a co do renomy to coś w tym jest. Mam też RAV4 2011 2.0VVTI i moim zdaniem materiały użyte w niej są dużo lepsze niż w nowym avensisie.
Dołączył: 14 Mar 2015 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Toyota Rav4 2.0 2015
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Mar 2015, 18:27
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV
Dzięki wielkie za odpowiedź. Ja miałem montowany moduł 2 tygodnie temu. Aż ciężko uwierzyć, że zamontowali ze starym oprogramowaniem. Chyba pora odbyć poważną rozmowę z ASO
Dołączył: 14 Mar 2015 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Toyota Rav4 2.0 2015
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 26 Mar 2015, 16:49
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV
shoshu napisał:
Witam ponownie.
Wreszcie Toyota zmieniła oprogramowanie w PowerBooscie.
Przejechałem blisko 1000 km na nowym oprogramowaniu i nie ma żadnego szarpnięcia.
Polecam wizyty w autoryzowanych serwisach i reklamację. Od razu zaznaczcie, że chcecie zmianę oprogramowania.
Teraz powinno to potrwać około 1 tygodnia (demontaż 5min wysłanie do TMPL na zmianę oprogramowania i powrót na montaż).
Ja na rozwiązanie problemu czekałem ponad 4 miesiące ale TMPL się zrehabilitowała
Pozdrawiam.
ps. a co do renomy to coś w tym jest. Mam też RAV4 2011 2.0VVTI i moim zdaniem materiały użyte w niej są dużo lepsze niż w nowym avensisie.
Ale problem z pwoer boost miałeś w Avensis? Bo w Rav podobno jeszcze nie mają nowego softu.
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Sob 25 Kwi 2015, 13:24
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV
Producentem modułu DEPK (Diesel Engine Performance Kit) jest firma J-Sport Automotive GmbH z Kolonii w RFN, która współpracuje z europejską centralą firmy Toyota w dziedzinie rozwoju napędów, dlatego też udzielana jest gwarancja przez Toyotę na moduły zainstalowane w autoryzowanych serwisach Toyoty w całej Europie. Sądząc po opisach działania modułu DEPK, dla którego Toyota używa w swoich materiałach reklamowych nazwy Power Booster jego działanie jest najbardziej harmonijne w samochodach Toyota wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów firmy Aisin (należy do koncernu Toyota), gdzie ten moduł jest załączany(wyłączany) po włączeniu (wyłączeniu) programu Sport dla skrzyni automatycznej. Moduły DEPK (Power Booster) są opracowane przez J-Sport dla konkretnego modelu samochodu, zależnie od modelu silnika, roku produkcji, skrzyni biegów (ręczna lub automatyczna) i nawet rodzaju napędu na (jedna oś czy obydwie). Mam tylko nadzieję, że autoryzowane serwisy Toyoty wiedzą o tym i instalują moduły DEPK ściśle dostosowane do danego modelu samochodu Toyoty, a jeśli danego akurat nie mają na składzie to go zamówią w Kolonii za pośrednictwem Toyota Motor Poland, tym bardziej, że częstokroć moduł DEPK do nieco innej wersji silnika i skrzyni może pracować poprawnie ale nie w każdym zakresie obrotów (niewielkie różnice w oprogramowaniu). Wydaje mi się, że należy tu żądać od ASO Toyota bardzo dokładnego sprecyzowania jaki moduł zostanie (został) zainstalowany i sprawdzenie (porównanie) tego z oficjalnymi rekomendacjami J-Sport. Niewielkie różnice w dopasowaniu modułu (jego oprogramowania) do określonego modelu silnika mogą sprawiać niespodzianki, szczególnie gdy oczekuje się bardzo skutecznego działania. Firma J-Sport jest bardzo renomowanym wytwórcą modułów podnoszących moc silników dla samochodów Toyota i choćby zwykłe porównanie z innymi uznanymi producentami w sprawie przyrostów mocy i wartości momentu obrotowego daje wyraźną przewagę dla J-Sport (oczywiście z zachowaniem trwałości silnika, skrzyni biegów, układu przenoszenia mocy itd.). Z pewnością gdy samochód i moduł są na gwarancji Toyoty to należy wykorzystać maksymalnie możliwości jakie ona daje.
Dołączył: 14 Mar 2015 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Toyota Rav4 2.0 2015
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 25 Kwi 2015, 20:43
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV
Hmm..
U mnie na fakturze za moduł występuje oznaczenie "EJS100-X0004-0P, POWER BOOST, dostawca Toyota"
Na stronie http://www.j-sport.de/en/nav-products-en/nav-performance-enhancement-en.html takie oznaczenia występują przy Avensis, a nie Rav4.
Pytanie czy ja źle patrzę? Jestem zupełnym laikiem w tych sprawach.
I co oznaczają przy modelach skróty 1AD lub 2AD?
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Sob 25 Kwi 2015, 23:04
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) szarpanie silnika 2.0 d4d z power boost nowa rav4 IV
Wg J-Sport Automotive GmbH do najnowszej generacji RAV4 stosowane są moduły o następujących oznaczeniach:
1/ dla silnika 2 litrowego typu 1AD-FTV z ręczną skrzynią 6-biegową moduł JS100 X0004,
2/ dla silnika 2,2 litra typu 2AD-FTV z ręczną skrzynią 6-biegową, moduł JS100 X0007,
3/ dla silnika 2,2 litra typu 2AD-FHV ze skrzynią automatyczną, moduł JS100 X0006
Wszystkie wymienione moduły są produkowane od marca 2013 r.
Oznaczenie 1AD czy 2AD dotyczy silników, czyli 1AD to silniki o pojemności 2 litrów, zaś 2AD to oznaczenie dla silników o pojemności 2,2 litra.
Oznaczenie EJS100-X00004-OP jeśli prawidłowo odczytałeś z faktury nie występuje na oznaczeniach modułów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.