Witam
Mam problem z RaV 4. Wymieniłem turbosprężarkę ponieważ samochód bardzo dymił i nie miał mocy. Po wymianie turbo okazało się że zawór sterujący nie działa ( nie podaje podciśnienia na turbo). A więc zamówiłem i wymieniłem ten zaworek. Teraz podciśnienie jest podawane jednak gdy podpiąłem wężyk od zaworka do turbo samochód nie wchodzi na obroty( maksymalnie można uzyskać półtora tysiąca) oczywiście jazda jest nie możliwa ponieważ ledwo co samochód startuje z miejsca. Tak jakby się dusił. Gdy odepnę wężyk podciśnienia od turbo to wtedy silnik wchodzi w normalny sposób na obroty. Oczywiście wtedy turbo jest odpięte no i nie ma odpowiedniej mocy. Po odpięciu map sensor wtedy również silnik wchodzi na obroty ale wtedy zaworek sterujący turbo przestaje podawać podciśnienie. Egr został wyczyszczony, padł pomysł aby wymienić przepływomierz jednak nie jestem co do tego przekonany....
Mam pytanie odnośnie zaworka sterującego turbo: Czy on powinien w sposób ciągły podawać podciśnienie do turba czy w miarę dodawania gazu powinien zwiększać wartość podciśnienia?
Jakie powinno być napięcie podawane na ten zaworek ( 2 pinowa wtyczka- obecnie jest 14 volt).
Dodam że cały układ był w oleju....
Czy sztanga sterująca turbo powinna się podnieść po odpaleniu samochodu??
Nie wiem co już może być przyczyną.... Czy coś było w układzie i od razu po odpaleniu uszkodziło turbo.... Czy turbo po regeneracji jest wadliwe....
Proszę o pomoc gdyby ktoś miał jakiś pomysł.
Dodam jeszcze że gdy podpiąłem na odwrót podciśnienia to samochód na chwile zaczął normalnie przyjmować gaz ale po przejechaniu 2 km problem powrócił .... Więc założyłem wężyki w prawidłowy sposób ...
Dodam że tester nie wyłapuje żadnych błędów. Gdy odpiąłem maf-a sytuacja nie ulega poprawie.....
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez dsz12 dnia Sob 30 Lis 2013, 19:05, w całości zmieniany 1 raz
Witam
Mam problem z Raf 4. Wymieniłem turbosprężarkę ponieważ samochód bardzo dymił i nie miał mocy. Po wymianie turbo okazało się że zawór sterujący nie działa ( nie podaje podciśnienia na turbo). A więc zamówiłem i wymieniłem ten zaworek. Teraz podciśnienie jest podawane jednak gdy podpiąłem wężyk od zaworka do turbo samochód nie wchodzi na obroty( maksymalnie można uzyskać półtora tysiąca) oczywiście jazda jest nie możliwa ponieważ ledwo co samochód startuje z miejsca. Tak jakby się dusił. Gdy odepnę wężyk podciśnienia od turbo to wtedy silnik wchodzi w normalny sposób na obroty. Oczywiście wtedy turbo jest odpięte no i nie ma odpowiedniej mocy. Po odpięciu map sensor wtedy również silnik wchodzi na obroty ale wtedy zaworek sterujący turbo przestaje podawać podciśnienie. Egr został wyczyszczony, padł pomysł aby wymienić przepływomierz jednak nie jestem co do tego przekonany....
Mam pytanie odnośnie zaworka sterującego turbo: Czy on powinien w sposób ciągły podawać podciśnienie do turba czy w miarę dodawania gazu powinien zwiększać wartość podciśnienia?
Jakie powinno być napięcie podawane na ten zaworek ( 2 pinowa wtyczka- obecnie jest 14 volt).
Dodam że cały układ był w oleju....
Czy sztanga sterująca turbo powinna się podnieść po odpaleniu samochodu??
Nie wiem co już może być przyczyną.... Czy coś było w układzie i od razu po odpaleniu uszkodziło turbo.... Czy turbo po regeneracji jest wadliwe....
Proszę o pomoc gdyby ktoś miał jakiś pomysł.
Dodam jeszcze że gdy podpiąłem na odwrót podciśnienia to samochód na chwile zaczął normalnie przyjmować gaz ale po przejechaniu 2 km problem powrócił .... Więc założyłem wężyki w prawidłowy sposób ...
Dodam że tester nie wyłapuje żadnych błędów. Gdy odpiąłem maf-a sytuacja nie ulega poprawie.....
Pozdrawiam
chyba cie poTurbowalo z ta RAF (Royal Air Force?)
Przepraszam - nie moglem sie powstrzymac
Ale sprobuje wrocic do tematu - i moze duzo nie pomoge - ale moje zdanie jest takie ze fizycznie z tym turbo jest ok - wniosujac ze piszesz ze kombunujac z tymi przewodami zaczyna ono dzialac (jakby turbo bylo walniete - NIC by mu juz nie pomoglo)
Kombinuj dalej - np. to ze zaworek zostal wyczyszczony to nie oznacza sie ze jest sprawny itp.
Re: ( Toyota RAV-4 ) Problem z Turbem RAV 4 2.0 D4D
Zaworek został wymieniony nie wyczyszczony, i był uszkodzony ponieważ nie wychodziło z niego podciśnienie, po drugie turbo też było uszkodzone wnioskuje to po dużym luzie wirnika.....
Pytałem o kilka technicznych danych i jak ktoś je zna to proszę o podpowiedz....
A no i nie wiem co mi się z tym raf-em pomieszało ale proszę o wyrozumiałość jestem nowy na forum
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.