Witam.
Ponieważ prześledziłem wiele wątków dotyczących koła dwumasowgo w RAV4 (i nie tylko) myślę, że warto by było aby na forum wypowiedzieli się Ci, którzy doświadczyli awarii a w konsekwencji wymiany tegoż koła.
Proszę o wypowiedzi tylko tych, którzy dokonali takiej wymiany. Inni niech tylko czytają...
Myślę, że interesujący byłby opis objawów nadmiernego zużycia, tych pierwszych, zwykle ignorowanych i tych które zmusiły do wymiany. Istotny jest producent i cena wymienionego koła oraz koszt robocizny. Może uda nam się również wskazać warsztaty lub mechaników, którzy robią to naprawdę dobrze, a których należy omijać z daleka. Może akurat komuś wskażemy przetarty dobry szlak.
Może macie jakieś dodatkowe uwagi dla "nieszczęśników", którzy mogą doświadczyć tego problemu w przyszłości.
Zakładając ten wątek prosiłem o wstrzymanie się od wpisów tych, którzy tego NIE DOŚWIADCZYLI na własej skórze. Dodam, że będąc uczestnikiem forum TOYOTA nie jestem zainteresowany również Fiatem, Syrenką, VW i innymi markami. Zasada budowy koła dwumasowego podobna, producent może i ten sam jednak objawy dla RAVki (pierwsze symptomy nadmiernego zużycia) mogą być specyficzne i różne od tych w VW Golf. Stąd mój wpis. Umiem też zapytać w google i otrzymać setki linków, które potwierdzą Twoje "milion razy". Tylko w tych "milionach" czasami jest więcej przemądrzałych wpisów niż rzeczowych opisów. Przeczytaj proszę jeszcze raz mój post. ZWRACAM się do użytkowników Toyota RAV4, którzy mają czas i chęci podzielania się doświadczeniami z wymianą koła dwumasowego.
Re: ( Toyota RAV-4 ) Koło dwumasowe - objawy zużycia
kolego ja niestety tego doswiadczyłem po ok 3 latach od kupna Ravki , a objawy miałem rozne, takie dziwne jakby drganie ,burczenie pod maska i niewiedziałem oco chodzi ale ustepowało to i smigałem dalej az do czerwca tego roku . Jechałem sobie do domciu i ok 5 k od domu nagle poczułem tylko ze cos szlak trafił i juz wiedziałem ze poszło koło i 2 masowe ,doczłapałem jeszce ok 2 km i atuto na hol. Wymieniłem na sztywne koło i smigam dalej..
dodam ze kolega polecił mo dobrego mechanika co uwinął sie z wymiana w w ok. 4 h. co mi na tym zalezało.. przygotowany juz był bo wiedział oco chodzi i czesci juz miał na wymiane naszykowane..
A możesz więcej szczegółów. Jaki przebieg? Dziwne dźwięki w czasie jazdy, przyspieszania czy hamowania silnikiem, zakres obrotów silnika z dziwnymi dźwiękami, jak się sprawdza sztywne koło, jaki koszt robocizny, możesz polecić tego mechanika? Dzięki za info...
Ponieważ nie ma odzewu sam skrobnę to co ustaliłem do tej pory. Sprawdziłem koszty wymiany w serwisie. Dwa niezależne, zachodniopomorskie i dolnośląskie, ceny zbliżone. Koszt samych części to ponad 5000zł. Części na zamówienie, logo TOYOTA na częściach.
O robociznę nie spytałem bo sam koszt części powalił mnie na kolana....
Objechałem kilka warsztatów i ostatecznie mogę poinformować, że:
sprzęgło kpl. - ok.700-1000zł,
dwumasa - ok.2900-3700zł,
robocizna - ok. 500-1000zł.
Czas naprawy - 4godz do 1 dzień roboczy.
Najtaniej wyszło 4100zł....
Niektórzy mechanicy widząc moją minę sugerowali wymianę dwumasy na zamiennik jednomasowy w komplecie ze sprzęgłem w cenie:
1100-1300 plus robocizna jak wyżej, czyli 500-1000zł. W tym przypadku koszt wymiany to 1600-1800zł. Dwa razy taniej. Na moje pytanie o gwarancje w przypadku wymiany na jednomas odpowiedź była krótka: "to pana decyzja a my niczego nie gwarantujemy".
W związku z tym poszerzam mój topik o pytanie do tych co wymienili dwumas i wtawili zwykle, konwencjonalne sprzęgło. Jak to się sprawdza?
Poza tym porozmawiałem o symptomach wskazujących na nadmierne zużycie dwumasy. Otrzymałem szereg wskazówek ale nie będę nic pisał aby nie "psuć" wątku w którym prosiłem o wypowiedzi tych, którzy doświadczyli tego na własnej skórze....
Re: ( Toyota RAV-4 ) Koło dwumasowe - objawy zużycia
kolego moj koszt wymiany na 1mase to 1600 zł czesci plus robocizna i mechanik zagwarantował mi ze bedzi latac koles pracował w serwisie oyoty w Lubiniu teraz ma swoj warsztat tez miałem obawy bo nieznałem tego. Ale jest ok sam zaproponował 1mase.. jak cos pisz na Priv to podam ci wiecej szczeg. lub GG 1155887
Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 445 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: taczka
Piwa: 24/0
Wysłany: Sro 25 Wrz 2013, 20:07
Temat postu:
dwumasa
zakładając koło sztywne to tylko kolo zamachowe zakładamy od avesisa verso lub previ używane lub nowe zakupujemy nowe sprzegło do tych modeli i wtedy to jest to konkretny zestaw a jeśli chodzi o gotowe zestawy bez firmowe to szkoda zakładać
zakładając koło sztywne to tylko kolo zamachowe zakładamy od avesisa verso lub previ używane lub nowe zakupujemy nowe sprzegło do tych modeli i wtedy to jest to konkretny zestaw a jeśli chodzi o gotowe zestawy bez firmowe to szkoda zakładać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.