Witam, dzis zauwarzylem cos dziwnego - Przednie tarcze (okolo roczne) - zewnetrzna strone prawie nic nie starta, a wewnetrzna znacznie - na moje oko zdrowe 2mm (mocno wyczuwalny kant)
co ciekawe - po drugiej stronie (tej samej, przedniej osi) jest identycznie
Czy to jest normalne?
Dodam ze tarcze sie nie nagrzewaja (prawie zimne) jak jade na dlugiej trasie i prawie wcale nie hamuje (i zatrzymuje sie by sprawdzic temperature ich)
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 190 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Pon 27 Maj 2013, 09:24
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Nierownomierne scieranie tarcz hamulcowych
Tak się dzieje gdy masz nawet lekko ZAPIECZONE PROWADNICE ZACISKÓW.
Wystarczy że jest zapieczona tylko jedna z dwóch prowadnic na której pracuje zacisk, wówczas cały zacisk hamulcowy nie pracuje prawidłowo. Klocek zewnętrzny nie hamuje a hamuje tylko ten od strony tłoczka cylinderka.
Prowadnice to są te dwa pracujące w poziomie pręty pod gumową harmonijkową osłonką na których umocowany jest zacisk (głowica hamulca). Jedna prowadnica (pręt) jest nad zaciskiem hamulcowym a druga pod nim, oba są od strony czołowej samochodu.
Musisz odsunąć osłonki gumowe, spryskać prowadnice WD-40, wyjąć i posmarować te prowadnice najlepiej smarem miedzianym, tylko delikatnie tak aby ten smar nie dostał się na inne części hamulca, szczególnie w okolice czujnika ABS.
Nie napisałeś jak wyglądają KLOCKI, tzn. czy te od strony wewnętrznej też są bardziej zużyte. (w tej sytuacji powinny)
Re: ( Toyota RAV-4 ) Nierownomierne scieranie tarcz hamulcowych
Górall napisał:
Tak się dzieje gdy masz nawet lekko ZAPIECZONE PROWADNICE ZACISKÓW.
Wystarczy że jest zapieczona tylko jedna z dwóch prowadnic na której pracuje zacisk, wówczas cały zacisk hamulcowy nie pracuje prawidłowo. Klocek zewnętrzny nie hamuje a hamuje tylko ten od strony tłoczka cylinderka.
Prowadnice to są te dwa pracujące w poziomie pręty pod gumową harmonijkową osłonką na których umocowany jest zacisk (głowica hamulca). Jedna prowadnica (pręt) jest nad zaciskiem hamulcowym a druga pod nim, oba są od strony czołowej samochodu.
Musisz odsunąć osłonki gumowe, spryskać prowadnice WD-40, wyjąć i posmarować te prowadnice najlepiej smarem miedzianym, tylko delikatnie tak aby ten smar nie dostał się na inne części hamulca, szczególnie w okolice czujnika ABS.
Nie napisałeś jak wyglądają KLOCKI, tzn. czy te od strony wewnętrznej też są bardziej zużyte. (w tej sytuacji powinny)
Dziekuje Goral za pomoc, no wlasnie nie mialem jak dojzec jak mocno sa starte te wewnetrzne klocki (a slabo bylo widac przez ta "dziurke" w korpusie zacisku)
Pamietam ze rok temu gostek smarowal te prowadnice (ale definitywnie nie smarem miedzianym - tylko zwyklym (teraz wiem ze robil fuszere)
Wlasnie czekam az przyjdzie mi zestaw kluczy i bede rozkrecal to (tak samo by sie dowiedziac czemu mi piszczy ta lewa strona podczas skrecania w lewo - a juz wogole okropnie piszczy podczas cofania z kolami skierowanymi w lewo (co ciekawe w jak kola skierowane sa w prawo i prosto to wogole nie piszczy nic)
Re: ( Toyota RAV-4 ) Nierownomierne scieranie tarcz hamulcowych
The bart123 mi tez ostatnio zaczęło piszczeć.Mam podobne objawy jak Ty,czyli najbardziej przy cofaniu.Ale i czasami przy jeździe na wprost popiskuje.W poniedziałek mam zamiar się za to zabrać.Jak wyeliminowałeś to piszczenie i jak dużo przy tym roboty?
Re: ( Toyota RAV-4 ) Nierownomierne scieranie tarcz hamulcowych
lacky66 napisał:
The bart123 mi tez ostatnio zaczęło piszczeć.Mam podobne objawy jak Ty,czyli najbardziej przy cofaniu.Ale i czasami przy jeździe na wprost popiskuje.W poniedziałek mam zamiar się za to zabrać.Jak wyeliminowałeś to piszczenie i jak dużo przy tym roboty?
ano wyeliminowalem - znaczy sie nie do konca - a to przez prosta rzecz - nie-jestem-mechanikiem
ano rozchodzi sie o ta "balszke" prowadniczke tych klockow hamulcowych - ze tak powiem - odsunelem ja od tarcz hamulcowych (bo ogolnie to nawet ja i mozna wymienic)
poprostu byla zbyt wsunieta w strone tarcz - ogolnie kit wie jak to sie samemu stalo - ale podejzewam ze poprzedni PSEUDO-mechanik nie dal ZADNEGO smaru (tym bardziej miedzianego jaki powinien byc) i klocki zamiast sie slizkac - poprostu po trochu wpychaly ta blaszke w strone tarcz
P.S. dzis ogladajac na YT filmik o mechanice samochodowej - zapomnialem takze odpowietrzyc te "gumki" od srub zacisku - co poowodowac takze moze dodatkowe scieranie klockow
polecam tego goscia zasubskrybowac - ogladam go od lat - wiele sie od niego nauczylem - a nie jestem mechanikiem
Kod:
http://www.youtube.com/watch?v=cKpmBvfVYZg
Nauczylem sie np. dzis ze mozna wyienic klocki hamulcowe i....... MOZNA WYMIENIC KLOCKI HAMULCOWE
ot durnota wlasnie z tym odpowietrzeniem "gumek" - jak nie zrobisz tego...... hamulce BEDA dzialac - ale............ zetra sie szybciej
i to pozdrowienia dla osob ktore mysla ze jak im sie zregeneruje turbo - to mysla ze odrazu jak nowe maja - jedno male duperelstewko i........ turbo BEDZIE dzialac - ale bedzie ZONK!
P.S. tak jak mozna smarowac prowadniczki klockow hamulcowych silikonem tak i smarem miedzianym - ale DOBRY (!!!) mechanik (i teraz i ja) wie co sie stanie po np. roku jak sie posmaruje silikonem a tym smarem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.