Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): południe PL Posiadane auto: Rav4 II 2.0 D4D 2002
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 10 Maj 2013, 09:06
Temat postu:
Wibrujący silnik lub skrzynia w zakresie 1500-2000 obrotów
Witam! W kwestii buczenia w zakresie obr. 1500-2000 również zauważyłem podobny objaw. Po dokładnym obsłuchaniu, zupelnie przypadkiem odkryłem przyczynę. Okazało sie, że wlot powietrza w pokrywie silnika jest obluzowany a konkretnie brakowało dwóch zatrzasków, wchodząc na obroty wlot wpadał w rezonans i powodował nieprzyjemne dla ucha efekty. Koszt naprawy 1,20 PLN Może te info się komuś przyda zanim rozbierze pół silnika.
Re: Wibrujący silnik lub skrzynia w zakresie 1500-2000 obrotów
dariohed napisał:
Witam! W kwestii buczenia w zakresie obr. 1500-2000 również zauważyłem podobny objaw. Po dokładnym obsłuchaniu, zupelnie przypadkiem odkryłem przyczynę. Okazało sie, że wlot powietrza w pokrywie silnika jest obluzowany a konkretnie brakowało dwóch zatrzasków, wchodząc na obroty wlot wpadał w rezonans i powodował nieprzyjemne dla ucha efekty. Koszt naprawy 1,20 PLN Może te info się komuś przyda zanim rozbierze pół silnika.
Miałem to samo. Jakie te Rav4 wszystkie do siebie podobne w usterkach.
Drgania nadwozia w trakcie przyspieszania rav4 d4d
Witam!
Opiszę tu mój przypadek może komuś to pomoże.
W mojej ravce występowały drgania karoserii przy prędkości od 80 do 120 km/h, niezależnie od biegu i obrotów silnika. Drgania nasilały się wraz z obciążeniem silnika (podjazd pod górkę), po zdjęciu nogi z gazu drgania ustawały. Miałem wrażenie że przy lekkim łuku w prawo drgania malały, w lewo bez zmian, szukałem przyczyny na forach i u kilku mechaników teorie były różne(wał, krzyżaki, dyferancjał, poduszki, zawieszenie itp) najczęściej dwumasa, sugerowałem mechanikom że może przegub wewnętrzny półosi lecz każdy biorąc ją do ręki stwierdzał że jest dobra. Zdesperowany szykowałem się do wymiany dwumasy, ale doradzono mi jeszcze serwis Toyoty w Krakowie (chyba nieautoryzowany), tam po jeździe próbnej i dwóch godzinach na warsztacie mechanik stwierdził z przekonaniem przegub wewnętrzny prawa strona, koszt diagnozy z przeglądem ogólnym 250 zł. Po wielu perturbacjach zakupiłem przegub (kupiłem zamiennik z rynku amerykańskiego 200zł, orginał kosztował 1800zł) koszt wymiany 50zł. Mechanik wymienił przegub nie będąc przekonanym co do wadliwości starego. Po wymianie przegubu drgania ustały, komfort jazdy jest nieporównywalny w szczególności na trasie. Wniosek jest następujący że czasem lepiej zainwestować czas i pieniądze w diagnozę niż wymienić pół samochodu.
Re: ( Toyota RAV-4 ) Wibrujący silnik lub skrzynia w zakresie 1500-2000 obrotów
the_bart123 napisał:
to juz teraz wiem ze D4D z 2004 tez padaja "dwumasy" eeehhhh - czemu te RAV4 w diesel to takie badziestwo, a w benzynie to poprostu jedne z najmniej awaryjnych samochodow na swiecie (wedlug wielu rankingow np. Dekra)
Potwierdzam. U mnie 310 tys. przebiegu i żadnych, ale to żadnych problemów. Lejesz i jeździsz.
Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie Posiadane auto: Toyota Rav4 2004r 2.0 D-4D
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Wrz 2013, 09:32
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Wibrujący silnik lub skrzynia w zakresie 1500-2000 obrotów
A ja mam jeszcze inny problem jeżeli mogę zapytać na 5-tym biegu między 100km a 120km drążek zmiany biegów drży mi jak oszalały. Ale nie zawsze nieraz wystarczy wyrzucić i wrzucić ją ponownie i jest lepiej czym to jest spowodowane?
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 103 Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin Posiadane auto: Toyota RAV4 2.0 D4D 2002r.
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 28 Wrz 2013, 20:56
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Wibrujący silnik lub skrzynia w zakresie 1500-2000 obrotów
Też miałem podobnie.
Kiedyś uzyskałem odpowiedź na tym forum, żeby sprawdzić dokręcenie nakrętki 5-go biegu. Mechanik to sprawdził i nakrętka była o.k.
Najlepsze jest to, że drgania prawie ustąpiły. Zdarzają się bardzo rzadko.
Ale borykałem się z tym przez ~70.000 km
Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie Posiadane auto: Toyota Rav4 2004r 2.0 D-4D
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 01 Lis 2013, 21:24
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Wibrujący silnik lub skrzynia w zakresie 1500-2000 obrotów
U mnie poszła jednak dwumasa, wymieniłem komfort jest inny ale drgania nie ustały całkowicie ale się zmniejszyły i drążek nie lata jak oszalały, zauważyłem tak jak wspomniałem wcześniej że jeżeli przy wrzucaniu piątki nie wezmę drążka całkowicie w prawą stronę tylko tak z wyczuciem to nie występują tylko przy mocnym wychyleniu drążka w prawo może ktoś podpowie czy ciężko jest samemu się dostać do skrzyni i czy da radę samemu to zrobić?
Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Toyota Rav4 d4d 116km 2005 rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 05 Lis 2013, 16:59
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Wibrujący silnik lub skrzynia w zakresie 1500-2000 obrotów
Witam.
A co sądzicie o moim przypadku? Przebieg licznikowy toyoty 2.0 d4d to 124 tyś. nie wiem czy jest rzeczywisty, zapewniano że jest, ale do sedna. Podczas jazdy z prędkością 90-120 km/h drży drążek zmiany biegów (jest naprawdę głośny), wciskając sprzęgło przy wyższych obrotach silnika około 2500 obr. nie wchodzi ono płynnie lecz odczuwam na pedale delikatne jakby blokowanie, sprzęgło nie ślizga podczas ruszania czy dalszej jazdy. Biegi wchodzą płynnie nic się nie blokuje. Zaobserwowałem również , że gdy auto jest na biegu jałowym (na postoju) i zwiększam jego obroty tak w przedziale 1200- 1800 obr. to gdzieś po środku tej wartości występuje delikatna lecz odczuwalna wibracja silnika przenoszona na nadwozie. Podczas uruchamiania i gaszenia silnika żadnych dziwnych odgłosów. Wyraźcie proszę swoje opinie, czy to początek końca dwumasy, czy może to być coś innego.
Re: ( Toyota RAV-4 ) Wibrujący silnik lub skrzynia w zakresie 1500-2000 obrotów
toshibowski napisał:
Witam.
A co sądzicie o moim przypadku? Przebieg licznikowy toyoty 2.0 d4d to 124 tyś. nie wiem czy jest rzeczywisty, zapewniano że jest, ale do sedna. Podczas jazdy z prędkością 90-120 km/h drży drążek zmiany biegów (jest naprawdę głośny), wciskając sprzęgło przy wyższych obrotach silnika około 2500 obr. nie wchodzi ono płynnie lecz odczuwam na pedale delikatne jakby blokowanie, sprzęgło nie ślizga podczas ruszania czy dalszej jazdy. Biegi wchodzą płynnie nic się nie blokuje. Zaobserwowałem również , że gdy auto jest na biegu jałowym (na postoju) i zwiększam jego obroty tak w przedziale 1200- 1800 obr. to gdzieś po środku tej wartości występuje delikatna lecz odczuwalna wibracja silnika przenoszona na nadwozie. Podczas uruchamiania i gaszenia silnika żadnych dziwnych odgłosów. Wyraźcie proszę swoje opinie, czy to początek końca dwumasy, czy może to być coś innego.
Sprzęgło, dwumas bądź poduszka silnika patrząc od przodu silnika lewa strona (tzw.poduszka olejowa) ponoć rzadko się psuje i z tego co wiem występuje tylko w oryginale. Drgania podczas zapalania i gaszenia silnika przy wciśniętym sprzęgle?
Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Toyota Rav4 d4d 116km 2005 rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 06 Lis 2013, 21:52
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Wibrujący silnik lub skrzynia w zakresie 1500-2000 obrotów
Gino, zawsze uruchamiam i gaszę silnik przy wciśniętym sprzęgle, nie występują wtedy żadne dziwne "obce "odgłosy gaśnie i uruchamia się wzorowo.
Zaczynam rozglądać się za kompletnym sprzęgłem, jego wymiana jest raczej nieunikniona tylko zastanawiam się czy nie zamontować sztywnego koła zamiast dwumasy.
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kutno Posiadane auto: Toyota Verso 2.0 D4D 2009
Piwa: 3/2
Wysłany: Pią 19 Sie 2016, 09:52
Temat postu:
Re: Wibrujący silnik lub skrzynia w zakresie 1500-2000 obrotów
ravka napisał:
dariohed napisał:
Witam! W kwestii buczenia w zakresie obr. 1500-2000 również zauważyłem podobny objaw. Po dokładnym obsłuchaniu, zupelnie przypadkiem odkryłem przyczynę. Okazało sie, że wlot powietrza w pokrywie silnika jest obluzowany a konkretnie brakowało dwóch zatrzasków, wchodząc na obroty wlot wpadał w rezonans i powodował nieprzyjemne dla ucha efekty. Koszt naprawy 1,20 PLN Może te info się komuś przyda zanim rozbierze pół silnika.
Miałem to samo. Jakie te Rav4 wszystkie do siebie podobne w usterkach.
Ja również potwierdzam. To samo - rezonans rury wlotu powietrza do intercoolera (zawinieta rura z trąbką u góry, która jest przymocowana tyko jedną spinką). Trzeba ją dobrze umocować i po problemie. Z tym że ja to mialem w Verso 2009 . Ale przypuszczam że konstrukcja podobna.
Skrzynia Biegów , wibracje na 5 biegu przy 1800-2500 obrotów
Ludy może miał ktos do czynienia z takim objawem , na ostatnim biegu podczas jazdy pod górkę albo między 90-120 na godzinę na skrzyni czy drążku czuć dosć mocną wibrację czasami nawet ,drążek się porusza i to tak o 2 centymetry .
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kutno Posiadane auto: Toyota Verso 2.0 D4D 2009
Piwa: 3/2
Wysłany: Sro 12 Paź 2016, 13:39
Temat postu:
Re: Wibrujący silnik lub skrzynia w zakresie 1500-2000 obrotów
stefanraabke napisał:
ravka napisał:
dariohed napisał:
Witam! W kwestii buczenia w zakresie obr. 1500-2000 również zauważyłem podobny objaw. Po dokładnym obsłuchaniu, zupelnie przypadkiem odkryłem przyczynę. Okazało sie, że wlot powietrza w pokrywie silnika jest obluzowany a konkretnie brakowało dwóch zatrzasków, wchodząc na obroty wlot wpadał w rezonans i powodował nieprzyjemne dla ucha efekty. Koszt naprawy 1,20 PLN Może te info się komuś przyda zanim rozbierze pół silnika.
Miałem to samo. Jakie te Rav4 wszystkie do siebie podobne w usterkach.
Ja również potwierdzam. To samo - rezonans rury wlotu powietrza (zawinieta rura z trąbką u góry, która jest przymocowana tyko jedną spinką). Trzeba ją dobrze umocować i po problemie. Z tym że ja to mialem w Verso 2009 . Ale przypuszczam że konstrukcja podobna.
Uwaga uwaga! odświeżam temat : Drżenie w zakresie obrotów 1500 - 2000 powodować może obudowa filtra powietrza, a dokładniej niewłaściwy filtr.
Jesli zamontowany macie filtr zwykły taki z płaską krawędzią obudowa nie dolega wowczas dokładnie i podczas jazdy drży przesuwając się do przodu i do tyłu.
Lekarstwem jest montaż markowego filtra np KNECHTa który ma gumową czarną uszczelke która sprawia,ze całość jest zamknięta na ciasno i całość nie bedzie juz wibrować.
Dajcie znać czy u was też pomoglo.
Dołączył: 17 Gru 2015 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Toyota RAV4 II 2,0 D4D
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 12 Paź 2016, 17:39
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Wibrujący silnik lub skrzynia w zakresie 1500-2000 obrotów
Wczoraj kupiłem Knechta, ale dalej burczy. Przede wszystkim na IV i V biegu przy obrotach 1600-2000...
Co jeszcze może być przyczyną? Którą rurę sprawdzić bo zielony jestem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.