Drodzy Koledzy i Koleżanki
Chciałbym przeczyścić zawór EGR ale jakoś i nie mogę go zlokalizować czy mógłby mi ktoś pomóc(najlepiej Poprosiłbym zdjęcie) silnik 2.0 D-4D 116km
Dzięki "ravka" przybieram się do czyszczenia Egr czy orientujesz się bo są ponoć jakieś dwa rodzaje: elektroniczny(ponoć gorszy do czyszczenia) i tzw."mechaniczny"
Czy wiesz który występuje w naszych motorach?
Bardzo Dziękuje za pomoc
u mnie też jest spadek mocy, przy wysokich obrotach. Podłączenie pod komputer nie wykazało żadnych błędów, a usterka jest [cenzura]. Czy to może być właśnie egr ? nie wykazuje on błędów ?
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 190 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Wto 26 Lut 2013, 19:22
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) pomoc w znalezieniu EGR-a
mucha82 napisał:
Dzięki "ravka" przybieram się do czyszczenia Egr czy orientujesz się bo są ponoć jakieś dwa rodzaje: elektroniczny(ponoć gorszy do czyszczenia) i tzw."mechaniczny"
Czy wiesz który występuje w naszych motorach?
Bardzo Dziękuje za pomoc
Dla formalności napiszę że zawór EGR w Rav4 4D4 jest mechaniczny, natomiast sterowanie jest elektroniczne z komputera.
Pamiętajmy aby uniknąć niespodzianek zawór mechaniczny (czyli ten przykręcony do sterowania elektronicznego) powinno się przeczyścić z nagaru przynajmniej co 120 tys. km.
Aby nie zapominać najlepiej robić to zawsze przy wymianie paska rozrządu, dla wygody musimy zdemontować obudowę filtra powietrza.
Zawór odpowiada między innymi za moc silnika i spalanie. Jeżeli w zaworze jest zbyt dużo nagaru silnik już przy 3000 tys. obrotów nie ciągnie, traci moc i jest mułowaty, a paliwa zużywa więcej.
Ostatnio zmieniony przez Górall dnia Wto 26 Mar 2013, 12:23, w całości zmieniany 2 razy
Dzięki "ravka" przybieram się do czyszczenia Egr czy orientujesz się bo są ponoć jakieś dwa rodzaje: elektroniczny(ponoć gorszy do czyszczenia) i tzw."mechaniczny"
Czy wiesz który występuje w naszych motorach?
Bardzo Dziękuje za pomoc
Dla formalności napiszę że zawór EGR w Rav4 4D4 jest mechaniczny, natomiast sterowanie jest elektroniczne z komputera.
Pamiętajmy aby uniknąć niespodzianek zawór mechaniczny (czyli ten przykręcony do sterowania elektronicznego) powinno się przeczyścić z nagaru przynajmniej co 120 tys. km.
Aby nie zapominać najlepiej robić to zawsze przy wymianie paska rozrządu, tzn. jak mamy zdemontowaną chłodnicę turbiny.
Zawór odpowiada między innymi za moc silnika i spalanie. Jeżeli w zaworze jest zbyt dużo nagaru silnik już przy 3000 tys. obrotów nie ciągnie, traci moc i jest mułowaty, a paliwa zużywa więcej.
tak sie glupio spytam - a czy benzyniak tez taki tam ma?
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 190 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Czw 28 Lut 2013, 09:23
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) pomoc w znalezieniu EGR-a
Zawory są stosowane w silnikach benzynowych i diesla.
EGR układ recyrkulacji spalin ( Exhaust Gas Recirculation) to jeden z kilku stosowanych układów zmniejszenia zanieczyszczeń w silnikach spalinowych. Zasada działania układu polega na wprowadzaniu do układu zasilania silnika pewnej ilości spalin.
Najczęstszą awarią tego układu jest zablokowanie się zaworu ewentualnie zacinanie się, co może być spowodowane nagromadzeniem się nagarów lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. Awarie te mogą powodować różne uszkodzenia np. sondy lambda, zakłócenia pracy silnika, dymieniem z układu wydechowego a co za tym idzie uszkodzenie katalizatora.
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 190 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Sro 27 Mar 2013, 14:00
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) pomoc w znalezieniu EGR-a
Opisałem to już w temacie "...utrata mocy przy 3000 obr." ale ponowie.
Samo czyszczenie EGR to nie wszystko
Zrób tak -
1 - Zdemontuj obudowę filtra powietrza, rozepnij złącza elektryczne.
2 - Odkręć cały EGR, następnie wykręć z niego sterownik elektryczny.
3 - Wyczyść z nagaru (np.ropą i przedmuchaj) następnie odszukaj w części mechanicznej otwór o średnicy około 2mm x 5mm i psiknij tam troszkę WD-40.
4 - Zamontuj do bloku silnika samą część mechaniczną zaworu (bez elektrycznej).
5 - Podłącz wszystkie odpięte wcześniej wężyki podciśnienia oraz gniazda elektryczne (piny), w tym elektryczne sterowanie zaworu którego na razie nie montujesz.
6 - W tym momencie potrzebujesz drugiej osoby która odpali auto i będzie dodawać gazu, ty obserwuj zawór jeżeli jest sprawny elektrycznie będzie pracował, powinien się okresowo wysuwać w momencie dodawania gazu.
Dla pewności możesz jeszcze sprawdzić miernikiem czy nie ma przebicia elektrycznego między pinami a obudową silniczka sterownika. Jeżeli gra to zmontuj wszystko.
_________________
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 30 Skąd jesteś (miejscowość / region): WL Posiadane auto: RAV-4 2.0 D-4D ; T4 1.9 TD ; BMW E46 2.0 Ci
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 12 Kwi 2013, 16:46
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) pomoc w znalezieniu EGR-a
Górall pytanko. A jest możliwość zaślepienia egr uszczelką metalową, żeby potem tam nie grzebać ? Na pewno między blokiem a egr jest zwykła uszczelka i nie wiem czy da się tam jeszcze wcisnąć tą uszczelkę metalową. Nie zabierałem się jeszcze za egr ale muszę zajrzeć bo wątpię aby ktoś w mojej rav-ce wcześniej tam zaglądał. _________________ Dzikie laski, impra z hukiem - To nie dla mnie jeżdżę Żukiem ;D
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 190 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Nie 14 Kwi 2013, 09:16
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) pomoc w znalezieniu EGR-a
Gochu14 napisał:
Górall pytanko. A jest możliwość zaślepienia egr uszczelką metalową, żeby potem tam nie grzebać ? Na pewno między blokiem a egr jest zwykła uszczelka i nie wiem czy da się tam jeszcze wcisnąć tą uszczelkę metalową. Nie zabierałem się jeszcze za egr ale muszę zajrzeć bo wątpię aby ktoś w mojej rav-ce wcześniej tam zaglądał.
NIGDY ale to nigdy nie zaślepiajcie EGR-u w 4D4. Grozi to poważnymi usterkami, to zmiana parametrów pracy silnika i niebezpieczne m.in. dla pracy turbiny, szczególnie na biegach 1 do 3.
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 30 Skąd jesteś (miejscowość / region): WL Posiadane auto: RAV-4 2.0 D-4D ; T4 1.9 TD ; BMW E46 2.0 Ci
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 14 Kwi 2013, 23:23
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) pomoc w znalezieniu EGR-a
Okey, wielkie dzięki. Bo tak właśnie się zastanawiałem czy można ale już wiem _________________ Dzikie laski, impra z hukiem - To nie dla mnie jeżdżę Żukiem ;D
panowie czy wydobywanie sie białego dymu z wydechu moze byc spowodowane zaworem egr tzn ze nalezałoby wyczyscic?? juz ra tak miałemale przszło i po 2 latach znowu dzis zaczeło białym dymem kopcic i zapach jakby parafina hehe
Dzięki "ravka" przybieram się do czyszczenia Egr czy orientujesz się bo są ponoć jakieś dwa rodzaje: elektroniczny(ponoć gorszy do czyszczenia) i tzw."mechaniczny"
Czy wiesz który występuje w naszych motorach?
Bardzo Dziękuje za pomoc
ale to chyba raczej benzyniak??? chodzi o Diesel
panowie dzisiaj zaglądałem na swoj zawor ,zaczynałem zdejmowac wezyki ale zaczął wyciekac płyn chłodzący, czyli musz zaslepic na czas czyszczenia czy jak ??? nie bede chyba orozniał układu
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 190 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Pon 13 Paź 2014, 18:59
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) pomoc w znalezieniu EGR-a
Napisałem wcześniej, ale co mi tam
silnik D-4D:
Zrób tak - węże z płynem zostaw.
1 - Zdemontuj obudowę filtra powietrza, rozepnij złącza elektryczne.
2 - Odkręć cały EGR, następnie wykręć z niego sterownik elektryczny.
3 - Wyczyść z nagaru (np.ropą i przedmuchaj) następnie odszukaj w części mechanicznej otwór o średnicy około 2 mm x 5 mm i psiknij tam troszkę WD-40.
4 - Zamontuj do bloku silnika samą część mechaniczną zaworu (bez elektrycznej).
5 - Podłącz wszystkie odpięte wcześniej wężyki podciśnienia oraz gniazda elektryczne (piny), w tym elektryczne sterowanie zaworu którego na razie nie montujesz.
6 - W tym momencie potrzebujesz drugiej osoby która odpali auto i będzie dodawać gazu, ty obserwuj zawór jeżeli jest sprawny elektrycznie będzie pracował, powinien się okresowo wysuwać w momencie dodawania gazu.
Dla pewności możesz jeszcze sprawdzić miernikiem czy nie ma przebicia elektrycznego między pinami a obudową silniczka sterownika. Jeżeli gra to zmontuj wszystko.
Napisałem wcześniej, ale co mi tam
silnik D-4D:
Zrób tak - węże z płynem zostaw.
1 - Zdemontuj obudowę filtra powietrza, rozepnij złącza elektryczne.
2 - Odkręć cały EGR, następnie wykręć z niego sterownik elektryczny.
3 - Wyczyść z nagaru (np.ropą i przedmuchaj) następnie odszukaj w części mechanicznej otwór o średnicy około 2 mm x 5 mm i psiknij tam troszkę WD-40.
4 - Zamontuj do bloku silnika samą część mechaniczną zaworu (bez elektrycznej).
5 - Podłącz wszystkie odpięte wcześniej wężyki podciśnienia oraz gniazda elektryczne (piny), w tym elektryczne sterowanie zaworu którego na razie nie montujesz.
6 - W tym momencie potrzebujesz drugiej osoby która odpali auto i będzie dodawać gazu, ty obserwuj zawór jeżeli jest sprawny elektrycznie będzie pracował, powinien się okresowo wysuwać w momencie dodawania gazu.
Dla pewności możesz jeszcze sprawdzić miernikiem czy nie ma przebicia elektrycznego między pinami a obudową silniczka sterownika. Jeżeli gra to zmontuj wszystko.
tak wiem Goral dzieki za info ale chodziło mi o te wezyki z płynem,czyli nie ruszac ich nic nie wycieknie jak odkrece one tworza obieg??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.