Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Czestochowa Posiadane auto: toyota rav4 2005
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 20 Paź 2012, 07:14
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) napęd na 4 koła
ja to bym sprawdził czy jest olej w tylnim moscie jak bym nie wiedział z skąd takie huczenie dla pewności a sprawdzenie nic nie kosztuje albo problemem moze byc dwu mas też mam huczenie jak jade na 5 biegu i wciskam gaz od 80kmh tak do 95 kmh słyszę huczenie u mnie to na 90% dwu mas siada powoli
Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): MAZURY Posiadane auto: TOYOTA RAV4 2009 poj.2 l
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 14 Lis 2012, 23:58
Temat postu:
Napęd Toyota RAV-4
Mam od m-ca RAV-4 z XII 2009 - benzyna, 2000 cm3, 116 KM.
W ogłoszeniu było napisane,że napęd jest 4 x 2. Dopiero teraz w trakcie jazdy - szczególnie po trawie - widzę, że bardzo się ślizga. Pół działki mam już rozjechane. Boję się wyjechać na jakieś inne miejsca po trawie, bo obawiam się, że gdzieś na tej trawie zostanę. Ale na szosie zachowuje się bardzo dobrze. Poprzednio miałam PAJERO PININ z napędem 4 x 4 - i nie wiedziałam co to jest nawet odśnieżanie garażu - bo samochód jechał po śniegu jak czołg, łąki tak samo były dla mnie przejezdne. Czy ktoś mi może wytłumaczyć jak jeżdzi ta moja Toyota. Z opisu przycisków wiem, że ma AUTO LSD - jest to coś związanego z jazdą. Zauważyłam, że sie włącza, gdy ruszam na szutrowej drodze pod małą górkę. Ale już na płaskim trawniku nic się nie włącza i jedzie bardzo słabo.
Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Punto/Yaris/Corolla/Fiesta/Rav4
Piwa: 1/2
Wysłany: Pon 17 Cze 2013, 18:54
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) napęd na 4 koła
Witam wszystkich szczęśliwych i mniej szczęśliwych posiadaczy rav4
Ja jestem Paweł i jestem stałym użytkownikiem Toyot pierwszą miała żona Yaris później pojawiła się potrzeba na rodzinne combi i tu pojawiła się corolla (2003 r) no i teraz jak już nie trzeba ładować wózka do bagażnika po długich namowach i negocjacjach pojawiła się Rav4 II (2005 r.) 2.0 diesel jeżdżę nią od tygodnia a właściwie testuję żeby moją żona nie miała żadnych przygód z nią i mam kilka pytań jest to nasz pierwszy diesel więc i ja się uczę jeździć ale przechodzę do pytań:
1. Stuki przy ruszaniu i podpuszczaniu sprzęgła ? dostałem od znajomego sugestie ze może to być poduszka silnika...
2. jak w końcu z tym napędem czy to jest 4x4 czy na przód czy dołączany? jak to sprawdzić ? jest gdzieś to w papierach zapisane (sprowadzona z Niemiec)
3. Ostatnio jak ja przy gazowałem (około 110 km/h i obroty około 3-4 tys ) na nierozgrzanym silniku nagle zaczęła zwalniać pedał gazu nie reagował aż w końcu zgasła... przy próbach kolejnego odpalenia kręciła ale nie zapalała po około 30 min postoju samochód odpalił... ktoś wie jak może być przyczyna
4. Na ile obrotów kręcić silnik ? jestem przyzwyczajony do benzyny gdzie na obrotomierzu zdarzało mi się osiągać wyniki 6 tys... (rzadko )
5. Co do obrotów to czuje że powyżej 3500 - 4000 silnik sie dusi zamiast przyspieszać (jak to w benzynie) to on jakby tracił mocy...
i chyba już ostatnie
6. Dość mocno jest porysowana szyba przednia od wycieraczki myślicie że da się to wypolerować u jakiegoś szklarza ?
jak coś jeszcze zauważę to dam znać
Jestem otwarty na wszystkie rady i sugestie
Dzięki
Witam wszystkich szczęśliwych i mniej szczęśliwych posiadaczy rav4
Ja jestem Paweł i jestem stałym użytkownikiem Toyot pierwszą miała żona Yaris później pojawiła się potrzeba na rodzinne combi i tu pojawiła się corolla (2003 r) no i teraz jak już nie trzeba ładować wózka do bagażnika po długich namowach i negocjacjach pojawiła się Rav4 II (2005 r.) 2.0 diesel jeżdżę nią od tygodnia a właściwie testuję żeby moją żona nie miała żadnych przygód z nią i mam kilka pytań jest to nasz pierwszy diesel więc i ja się uczę jeździć ale przechodzę do pytań:
1. Stuki przy ruszaniu i podpuszczaniu sprzęgła ? dostałem od znajomego sugestie ze może to być poduszka silnika...
2. jak w końcu z tym napędem czy to jest 4x4 czy na przód czy dołączany? jak to sprawdzić ? jest gdzieś to w papierach zapisane (sprowadzona z Niemiec)
3. Ostatnio jak ja przy gazowałem (około 110 km/h i obroty około 3-4 tys ) na nierozgrzanym silniku nagle zaczęła zwalniać pedał gazu nie reagował aż w końcu zgasła... przy próbach kolejnego odpalenia kręciła ale nie zapalała po około 30 min postoju samochód odpalił... ktoś wie jak może być przyczyna
4. Na ile obrotów kręcić silnik ? jestem przyzwyczajony do benzyny gdzie na obrotomierzu zdarzało mi się osiągać wyniki 6 tys... (rzadko )
5. Co do obrotów to czuje że powyżej 3500 - 4000 silnik sie dusi zamiast przyspieszać (jak to w benzynie) to on jakby tracił mocy...
i chyba już ostatnie
6. Dość mocno jest porysowana szyba przednia od wycieraczki myślicie że da się to wypolerować u jakiegoś szklarza ?
jak coś jeszcze zauważę to dam znać
Jestem otwarty na wszystkie rady i sugestie
Dzięki
te wszystkie zonki z silnikiem to - ze tak powiem - przytrafilo ci sie wszystko po kolei co najgorsze z RAV4 diesel - dwumasa sprzegla bedzie niedlugo amen, potem te kolejne rzeczy (te przygasanie powyzej 3000obr. itp.) - jakos pare tys. zl jak nic bedzie - ktos sie pozbyl niezlego badziestwa.
co do 4x4 - jak to jest 2.0 (a zapewne jest) to masz 4x ktory odlacza sie automatycznie powyzej (jak pamietam) 40km/h
co do szyby - sa jakies srodki polerskie na eBay z Hongkongu - zatem i mniemam iz na allegro takze powinny byc.
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 30 Skąd jesteś (miejscowość / region): WL Posiadane auto: RAV-4 2.0 D-4D ; T4 1.9 TD ; BMW E46 2.0 Ci
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 18 Cze 2013, 13:10
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) napęd na 4 koła
Kolego tak czytam i chyba za mocno się napaliłeś na tą toyotkę co kupiłeś. Ile aut oglądałeś ? Patrząc po usterkach które napisałeś ( co najmniej sprzęgło, szyba) od razu przy oględzinach można było wyeliminować tą toyotę z zakupu. Czy usterka ze sprzęgłem wystąpiła po zakupie ? Jeżeli tak to masz pecha. Słyszałem, że te środki do polerowania szyb z zarysowań to nie są wcale dobre. Najlepsze rozwiązanie to wymiana szyby. Odnośnie 3 pkt. to może świece ??? 4 pkt. to nie pałuj tak tego silnika. 4 tyś obrotów max. Jak ją kupiłeś za 15-20 tys. to jeszcze można zrozumieć i coś podziałać ale jak powyżej tej kwoty to nie wiem gdzie miałeś oczy. Radzę poszukać dobrego mechanika nie jakieś lepy, bo toyota to nie jest wcale łatwe auto w naprawie, pomijając takie naprawy jak wymiana klocków itp. Załóż nowy temat , bo nie ma co zaśmiecać tego. Życzę wytrwałości i dużej ilości Zygmuntów w portfelu. _________________ Dzikie laski, impra z hukiem - To nie dla mnie jeżdżę Żukiem ;D
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Toyota Rav4 II 2.0 VVT-i 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Cze 2013, 21:10
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) napęd na 4 koła
cybuch87 napisał:
4. Na ile obrotów kręcić silnik ? jestem przyzwyczajony do benzyny gdzie na obrotomierzu zdarzało mi się osiągać wyniki 6 tys... (rzadko )
W innym samochodzie nie mam wcale obrotomierza i jakoś żyję Tak btw to nawet nie rozumiem jak podczas jazdy mozna obserwować obrotomierz: 3 bieg od 30km/h, 4 od 50km/h, 5 od 70-80 km/h...
A co do samochodu wydaje się, że trafiłeś samochód z typowymi usterkami, który choćby i po przeczytaniu kilku tematów na tym forum można by wyeliminować z ofert kupna
Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: RAV4 D4D 2002r.
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 21 Cze 2013, 22:42
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) napęd na 4 koła
cybuch87
Co do stuków przy ruszaniu to może poduszka tylnego mostu (u mnie tak było).
Napęd jest stały (przynajmniej w roczniku 2002) jak w innych nie wiem.
Szyba oczywiście do wymiany nie jest to jakiś kolosalny wydatek żeby się bawić w półśrodki.
cybuch87
Co do stuków przy ruszaniu to może poduszka tylnego mostu (u mnie tak było).
Napęd jest stały (przynajmniej w roczniku 2002) jak w innych nie wiem.
Szyba oczywiście do wymiany nie jest to jakiś kolosalny wydatek żeby się bawić w półśrodki.
Jedna uwaga napęd w 2.0 d-4d 2001-2005 przednia oś i dołączany z automatu przy poślizgu przedniej osi za pomocą sprzęgła wiskotycznego tył http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wiskotyczne. W 1.8 Pb tylko napęd na przód. Roczniki 2006 w górę podobnie z tym, że dodatkowo przycisk na desce do załączenia 4x4 do prędkości ok 40 km/h.
cybuch87
Co do stuków przy ruszaniu to może poduszka tylnego mostu (u mnie tak było).
Napęd jest stały (przynajmniej w roczniku 2002) jak w innych nie wiem.
Szyba oczywiście do wymiany nie jest to jakiś kolosalny wydatek żeby się bawić w półśrodki.
Jedna uwaga napęd w 2.0 d-4d 2001-2005 przednia oś i dołączany z automatu przy poślizgu przedniej osi za pomocą sprzęgła wiskotycznego tył http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wiskotyczne. W 1.8 Pb tylko napęd na przód. Roczniki 2006 w górę podobnie z tym, że dodatkowo przycisk na desce do załączenia 4x4 do prędkości ok 40 km/h.
Cytat:
przycisk na desce do załączenia 4x4 do prędkości ok 40 km/h
a nie ze naciskasz przycisk i masz 4x4 PONAD 40km/h?
znaczy sie w 2006+ 4x4 jak mam wylaczony guzik to...... napedu 4x4 nie mam od 0-40km/h?
cybuch87
Co do stuków przy ruszaniu to może poduszka tylnego mostu (u mnie tak było).
Napęd jest stały (przynajmniej w roczniku 2002) jak w innych nie wiem.
Szyba oczywiście do wymiany nie jest to jakiś kolosalny wydatek żeby się bawić w półśrodki.
Jedna uwaga napęd w 2.0 d-4d 2001-2005 przednia oś i dołączany z automatu przy poślizgu przedniej osi za pomocą sprzęgła wiskotycznego tył http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wiskotyczne. W 1.8 Pb tylko napęd na przód. Roczniki 2006 w górę podobnie z tym, że dodatkowo przycisk na desce do załączenia 4x4 do prędkości ok 40 km/h.
Cytat:
przycisk na desce do załączenia 4x4 do prędkości ok 40 km/h
a nie ze naciskasz przycisk i masz 4x4 PONAD 40km/h?
znaczy sie w 2006+ 4x4 jak mam wylaczony guzik to...... napedu 4x4 nie mam od 0-40km/h?
2006 r + włączony przycisk napęd 4x4 do 40 km/h powyżej się automatycznie wyłącza i masz tylko przód plus w przypadku uślizgu przednich kół załącza się tył tak jak pisałem wyżej. Poczytaj trochę w necie masz wszystko wyjaśnione stąd RAV 4 to tzw. bulwarówka a nie typowe terenowe auto
cybuch87
Co do stuków przy ruszaniu to może poduszka tylnego mostu (u mnie tak było).
Napęd jest stały (przynajmniej w roczniku 2002) jak w innych nie wiem.
Szyba oczywiście do wymiany nie jest to jakiś kolosalny wydatek żeby się bawić w półśrodki.
Jedna uwaga napęd w 2.0 d-4d 2001-2005 przednia oś i dołączany z automatu przy poślizgu przedniej osi za pomocą sprzęgła wiskotycznego tył http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wiskotyczne. W 1.8 Pb tylko napęd na przód. Roczniki 2006 w górę podobnie z tym, że dodatkowo przycisk na desce do załączenia 4x4 do prędkości ok 40 km/h.
Cytat:
przycisk na desce do załączenia 4x4 do prędkości ok 40 km/h
a nie ze naciskasz przycisk i masz 4x4 PONAD 40km/h?
znaczy sie w 2006+ 4x4 jak mam wylaczony guzik to...... napedu 4x4 nie mam od 0-40km/h?
2006 r + włączony przycisk napęd 4x4 do 40 km/h powyżej się automatycznie wyłącza i masz tylko przód plus w przypadku uślizgu przednich kół załącza się tył tak jak pisałem wyżej. Poczytaj trochę w necie masz wszystko wyjaśnione stąd RAV 4 to tzw. bulwarówka a nie typowe terenowe auto
Nie no - ja wiem iz RAV4 to tylko "obudowe" ma terenowa
wystarczy ze jedno kolo bedzie w powietrzu i kaplica - (brak blokady dyferencjalu) i cala moc przekazywana jest do tego kola gdzie "ma najlatwiej" czyli cala moc idzie w "gwizdek" czyli w te kolo gdzie nie ma czepnosci z powiezchnia
Niewazne
Polecam lepiej kupic dobre opony niz bawic sie tym 4x4
Witam.
Przegladam sobie i nie wierze w to co widzę jakie niektórzy ludzie tutaj wypisują bzdury na temat napedów naszych rav4.
Pozwole sobie wypowiedzieć się na ten temat.
Rav4 I generacji ma stały napęd ( bez możliwości załączania czy rozłączania drugiej osi) ten przycisk, który jak się wydaję niektórym nie służy do załączania napędu tylko do załączania/rozłączania mechanicznej blokady centralnego mechanizmu różnicowego.
Ta wersja posiada 3 mechanizmy różnicowe.
Rav4 II generacji również posiada stały napęd !!! ( dlatego na podnośniku gdy kręcimy przednim kołem kręci się również koło z tyłu) tylko zamiast mechanicznej blokady centralnego mechanizmu różnicowego mamy w tej wersji tzw. wiskozę, która ma za zadanie blokować centralny mechanizm różnicowy, podobne rozwiązanie zastosowano w samochodach marki Subaru z manualną skrzynią biegów.W tym aucie również mamy 3 mechanizmy różnicowe.
Rav4 3 i 4 generacji mamy już tylko 2 mechanizmy różnicowe.Tutaj nie ma stałego napędu bo nie ma centralnego mechanizmu różnicowego.Znajdziemy tutaj sprzęgło elektromagnetyczne, którym możemy sterować w środku w aucie.
Tryb 2wd wiadomo napęd na przód ,
tryb auto czyli tył dołączany w razie potrzeby
tryb 4WD LOCK - napęd zblokowany 50:50 jednak działa on tylko do prędkości 50 km/h potem napęd przechodzi w tryb auto.
Tak to wygląda w rzeczywistości. Na poparcie moich słów zapraszam na stronę http://www.wojdas.24x7.pl/suv.html gdzie znajdziemy informację na temat naszych rav4 jak również wszystkich samochodów 4x4 - jaki mają napęd i jak to wszystko działa.
Rav4 3 i 4 generacji mamy już tylko 2 mechanizmy różnicowe.Tutaj nie ma stałego napędu bo nie ma centralnego mechanizmu różnicowego.Znajdziemy tutaj sprzęgło elektromagnetyczne, którym możemy sterować w środku w aucie.
Tryb 2wd wiadomo napęd na przód ,
tryb auto czyli tył dołączany w razie potrzeby
tryb 4WD LOCK - napęd zblokowany 50:50 jednak działa on tylko do prędkości 50 km/h potem napęd przechodzi w tryb auto.
Tak to wygląda w rzeczywistości. Na poparcie moich słów zapraszam na stronę http://www.wojdas.24x7.pl/suv.html gdzie znajdziemy informację na temat naszych rav4 jak również wszystkich samochodów 4x4 - jaki mają napęd i jak to wszystko działa.
Pozdrawiam
Trochę poprawię.
Tryb 4WD Lock - działa do 40 km/h i włączamy go ręcznie przyciskiem
Tryb Auto 4WD - włącza się po uruchomieniu samochodu i pokazuje to komunikatem na wyświetlaczu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.