Napęd na 4 koła włącza się w momencie utraty przyczepności. Nie jest to więc napęd pernamentny. Z tego co wiem nie można również włączyć lub wyłączyć go we własnym zakresie.
Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 41 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: RAV4 D-4D 2002
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 26 Paź 2008, 23:30
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) napęd na 4 koła
zależy który masz rok produkcji RAV-ki ???
w RAV-4 pierwszej generacji napęd był rozłączany (z tego co czytałem)
w RAV-4 drugiej generacji od 2000 roku napęd jest przerzucany automatycznie tył przód w zależności od utraty przyczepności (AWD - za skrzynią biegów w kierunku wału masz przekładnię wiskotyczną) nie można tu nic rozłączyć lub dołączyć.
w RAV-4 trzeciej generacji jest chyba tak samo jak w drugiej generacji. _________________ EMO
Kolego Górall jeżdżę ravką 2 już ok. półtora roku i zawsze słyszałem o rozłączanym napędzie po przekroczeniu 40km/h i że nie jest on stały tylko włącza się przy utracie przyczepności. Od pewnego czasu w innym temacie o napedzie RAV4 zobaczyłem Twoje wypowiedzi o napędzie stałym. Jest to gdzieś w instrukcji??? Bo nie wiem czy wierzyc Tobie czy reszcie znawców?
Jaki naped ma RAV4 II generacji- chcę wiedzieć na 100%?
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 190 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Sob 09 Lip 2011, 17:55
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) napęd na 4 koła
pavko79 napisał:
Kolego Górall jeżdżę ravką 2 już ok. półtora roku i zawsze słyszałem o rozłączanym napędzie po przekroczeniu 40km/h i że nie jest on stały tylko włącza się przy utracie przyczepności. Od pewnego czasu w innym temacie o napedzie RAV4 zobaczyłem Twoje wypowiedzi o napędzie stałym. Jest to gdzieś w instrukcji??? Bo nie wiem czy wierzyc Tobie czy reszcie znawców?
Jaki naped ma RAV4 II generacji- chcę wiedzieć na 100%?
Witam, ... tak masz rację napęd rozłączany jest automatycznie po przekroczeniu 40km/h i tylko do tej prędkości działa, oczywiście pod warunkiem że nastąpiła wcześniej utrata przyczepności i został automatycznie włączony.
Jest jedno ale, mianowicie ten system Toyota wprowadziła w RAV4 III-ciej generacji, czyli od 2006 roku. Jeżeli się nie mylę ty posiadasz RAV4 z 2003r. więc tego systemu z pewnością nie posiadasz, zresztą możesz to skonfrontować dzwoniąc do serwisu Toyoty.
Podkreślam rozmawiamy i porównujemy napęd w Toyocie Rav4 drugiej i trzeciej generacji, należy dodać że Rav4 drugiej generacji były też produkowane z napędem tylko na przednią oś.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz .
Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 41 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: RAV4 D-4D 2002
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 10 Lip 2011, 13:50
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) napęd na 4 koła
W RAV-4 drugiej generacji napęd na przednią oś miały tylko pojazdy z silnikiem 1,8 benz. W pojazdach z silnikami 2,0 benz. oraz 2,0 D-4D napęd jest na 4 koła, jednak normalnie auto ciągnie na przednią oś, a tył dołączany jest automatycznie w przypadku utraty przyczepności (sprzęgło wiskotyczne). Napęd nie jest permanentny. Nie ma blokady dyferencjału, nie ma też reduktora (biegów polowych/terenowych). Reduktor (inne przełożenie) powoduje zmniejszenie prędkości obrotowej kół, co znacznie poprawia przyczepność auta podczas jazdy w terenie (po zabłoconej drodze lub np. pod górę, lepiej wykorzystywana jest moc pojazdu). Ciągam RAV-4 drugiej generacji z silnikiem 2,0 D-4D przyczepę o masie 1500 kg i naprawdę auto ma problem z podjazdem (ruszaniem) pod większe wzniesienie (pali się sprzęgło - jedno już wymieniłem, kosztowało mnie to ok. 2500 PLN). Dobrze rozgryzłem ten temat i wiem teraz w czym jest problem. Z pewnością reduktor rozwiązałby to.
W RAV-4 trzeciej generacji jest przycisk blokujący dyferencjały i masz wtedy napęd na 4 koła, jednak rozłącza się on automatycznie po przekroczeniu prędkości 40 km/h. Nie ma natomiast reduktora (biegów polowych/terenowych). Uważam, że sama blokada dyferencjału to za mało. Koła mimo, że cztery jednocześnie napędzają auto, to ich prędkość obrotowa jest i tak za wysoka, szczególnie przy ruszaniu w błocie, grząskim terenie zrywają przyczepność, a pod górę na asfalcie (twardej drodze) dostaje sprzęgło. Silnik gaśnie bo nie ma siły ruszyć pojazdu, a przy dodaniu większej ilości gazu pali się sprzęgło. Tarcza sprzęgła śliska się, bo silnik daje dużą moc, a skrzynia i dyferencjały o zwykłym przełożeniu nie są w stanie ruszyć kół. Użycie w takich przypadkach reduktora (odpowiedniego przełożenia) zdecydowanie rozwiązało by ten problem.
Z tego co przeczytałem jedynie RAV-4 pierwszej generacji miała reduktor i blokadę dyferencjału. Włączało się to mechanicznie za pomocą drążka jak do zmiany biegów.
Zgłębiałem ten temat, ze względu na problemy ze sprzęgłem podczas jazdy z przyczepą. W RAV-ce nie chce być inaczej.
Z tej wielkości aut biegi terenowe i blokadę dyferencjału posiada natomiast SUZUKI GRAND VITARA, JEEP CHEEROKE.
SUV-y (Sport Utility Vehicle) tzw. bulwarówki zostały zaprojektowane raczej do jazdy po asfalcie lub utwardzonej drodze gruntowej (w lekkim terenie). Ich zaletą jest jedynie wyższy prześwit pod podwoziem, nie zahaczysz o trawę czy niewidoczny kamień na środku drogi gruntowej.
Jeśli szukasz Toyoty do jazdy w terenie to jest nim Land Cruiser lub Hilux. RAV-4 ma inne przeznaczenie i nazwanie jej autem terenowym jest wysoce przesadzone. _________________ EMO
Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 41 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: RAV4 D-4D 2002
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 10 Lip 2011, 23:03
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) napęd na 4 koła
W moim RAV-4 na podnośniku równiez obracało się tylne i przednie ale w róznych kierunkach i o czym to świadczy? Przednie lewe koło jedzie do przodu a tylne prawe do tyłu.
Właśnie dlatego na podnośniku się obracało, że sprzęgło wiskotyczne wyrównuje prędkość koła na tylnej osi do przedniej osi i odwrotnie. Jak kręciłeś jednym z kół to drugie stało, ale sprzęgło wiskotyczne wyrównując prędkość stojącego koła do koła poruszanego przekazało napęd na drugą oś (tylną lub przednią) - dołączyło tę napęd osi.
W moim przypadku działał jeszcze karburator - mechanizm różnicowy na tej samej osi (koło lewe - prawe) stąd przednie lewe kręciło się do przodu, a tylne prawe do tyłu.
Gdyby napęd był przekazywany po równo na wszystkie koła na zakręcie samochód pojechałby prosto. Zauważ że skręcając w lewo, przednie lewe koło przebywa krótszą drogę niż koło przednie prawe, koło tylne lewe jeszcze krótszą drogę niż koło przednie lewe, a koło tylne prawe drogę krótszą niż koło przednie prawe. Po to są mechanizmy róznicowe na tej samej osi oraz międzyosiowe mechanizmy róznicowe. I tak jest też w RAV 4 drugiej generacji. Dlatego w RAV-4 trzejeciej generacji wciskając przycisk blokady dyferencjałów możesz jechać tylko na wprost, a przy prędkości pow. 40 km/h blokada dyferencjiałów automatycznie się wyłączy. Inaczej poukręcałbyś osie, gdybyś chciał ostro skręcić w prawo lub lewo. Jadąc pow. 40 km/h nawet nie zwróciłbyś uwagi że skęciłeś gwałtownie w lewo czy prawo i te mechanizmy uszkodziły by się, stąd ten automatyczny bezpiecznik wyłączenia blokady pow. prędkości 40 km/h.
RAV-4 drugiej generacji nie posiada takiej blokady dyferencjiałów.
Przykład z podnośnikiem jest bardzo dobry, bo jak podniesiesz samochód do góry i włączysz piąty bieg i gaz do dechy, to puszczając sprzęgło słyszysz jak dopiero po ułamku sekundy dołącza się tylna oś. Jest to charakterystyczne stuknięcie uderzenia załączających się trybów w tylnym moście odbierającyc napęd z wału międzyosiowego. _________________ EMO
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 190 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Wto 12 Lip 2011, 19:16
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) napęd na 4 koła
EMO tak napisał:
"W moim przypadku działał jeszcze karburator - mechanizm różnicowy na tej samej osi (koło lewe - prawe) stąd przednie lewe kręciło się do przodu, a tylne prawe do tyłu. Gdyby napęd był przekazywany po równo na wszystkie koła na zakręcie samochód pojechałby prosto."
Ręce opadają po pierwsze "karburator" ? - nazywano tak gaźnik na początku ubiegłego wieku a nie mechanizm różnicowy.
Po drugie w kwesti stałego napędu w RAV4 czyli 50/50 napisałeś "Gdyby napęd był przekazywany po równo na wszystkie koła na zakręcie samochód pojechałby prosto" to się nazywa blokada dyferencjału, i służy do b. wolnej jazdy celem pokonania trudności w terenie" - mówimy znowu o dwóch różnych rzeczach, to nie ma sensu.
Nie piszę tu już nic więcej bo widzę że to jest bardziej "Hydepark" aniżeli fachowe forum.
Pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio zmieniony przez Górall dnia Sob 16 Lip 2011, 12:48, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 41 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: RAV4 D-4D 2002
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 12 Lip 2011, 20:35
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) napęd na 4 koła
Pisz GÓRAL, nie poddawaj się.
Wyjaśnij mi tylko dlaczego w błocie lub na śniegu nie ciągnie/pcha przód i tył, tylko sam przód, a po chwili dołącza się tył? _________________ EMO
witaj, mam pytanie odnośnie RAV-ki, 2004r. mam silnik 2,4 benzyna,mam ją od 2 miesiecy, i coś huczy w kabinie, pierwsze co pomyślałem ze łożysko w tylnym kole bo huczenie nasila sie z tyłu, auto poszlo na podnośnik, nasluchiwali na ręcznym keceniu koł, następnie po zapaleniu na biegu, i mechanik stwierdził że stojac na zewnątrz nie slychać niby nic, w kabinie trochę huczy..., opony były fatalne wiec padlo na nie wymienilem na nówki, huczenie nie ustaje- a wręcz -jeżdzę jeszcze innymi autami i jak się przesiadam do Ravki - mam wrażenie ze narasta z czasem, auto ma niewiele bo 100 tys, jest to wersja USA, i moze sam nie wiem co to moze być- ja bym stawiał na lozysko koła ktoregoś - ale nie wiem które ;(( a nadodatek mechaniki nie slyszy - ręce opadają ehhe, zauwazyłem jeszcze ze tak przy wolnej jeździe ok 40-50 km/h jest cicho, huk narasta z prędkością, a jak wrzucam luz ( np, 100-120 km/h) tak jakby lekko cichło, nie znam sie - nie jestem specem - moze jakieś sugestie, co szukac i gdzie ? ( dodam ze lozysko z piastą w komplecie cenią 800zł - to nie mało ;( wiec nie wymienie na czuja ... jak masz jakiś pomysl to podpowiedz . Dzięki
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 190 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Pią 29 Lip 2011, 08:31
Temat postu:
Re: pytanie do Gorala ;)
adrianop napisał:
witaj, mam pytanie odnośnie RAV-ki, 2004r. mam silnik 2,4 benzyna,mam ją od 2 miesiecy, i coś huczy w kabinie, pierwsze co pomyślałem ze łożysko w tylnym kole bo huczenie nasila sie z tyłu, auto poszlo na podnośnik, nasluchiwali na ręcznym keceniu koł, następnie po zapaleniu na biegu, i mechanik stwierdził że stojac na zewnątrz nie slychać niby nic, w kabinie trochę huczy..., opony były fatalne wiec padlo na nie wymienilem na nówki, huczenie nie ustaje- a wręcz -jeżdzę jeszcze innymi autami i jak się przesiadam do Ravki - mam wrażenie ze narasta z czasem, auto ma niewiele bo 100 tys, jest to wersja USA, i moze sam nie wiem co to moze być- ja bym stawiał na lozysko koła ktoregoś - ale nie wiem które ;(( a nadodatek mechaniki nie slyszy - ręce opadają ehhe, zauwazyłem jeszcze ze tak przy wolnej jeździe ok 40-50 km/h jest cicho, huk narasta z prędkością, a jak wrzucam luz ( np, 100-120 km/h) tak jakby lekko cichło, nie znam sie - nie jestem specem - moze jakieś sugestie, co szukac i gdzie ? ( dodam ze lozysko z piastą w komplecie cenią 800zł - to nie mało ;( wiec nie wymienie na czuja ... jak masz jakiś pomysl to podpowiedz . Dzięki
Witam, badania łożysk kół najlepiej przeprowadzać pod obciążeniem (tzn. jak największy ciężar na dane koło i w miarę duża prędkość czyli maksymalne obciążenia wtedy "problem" słyszymy wyraźniej. Niewiele da podniesienie samochodu na podnośniku i obsłuchanie go jeżeli łożyska są zużyte w małym stopniu, niewiele pomoże nam też jazda próbna z małą prędkością. Oczywiście im większe zużycie łożyska tym łatwiej go zlokalizować i nie musimy w tym celu żyłować samochodu.
Ja obstawiam łożyska kół.
Dołączył: 16 Paź 2012 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): swinoujscie Posiadane auto: toyota rav4
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 17 Paź 2012, 14:54
Temat postu:
pomocy
sorka koledzy ze nie na temat ale bardzo prosze o wasza pomoc co to jest za dzwiek autko super odpala nie kopci po wymianie paskow rolek rozrzadu servisowane ale co to za dzwiek nie wiem czy ktos juz mial taki problem jesli tak to prosze konkretna nazwe tej czesci http://www.youtube.com/watch?v=JLIcfG4_2o0. _________________ paulo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.