Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Megane III Grandtour
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Lut 2011, 13:31
Temat postu:
Napęd 4x4 na stałe ?
Witam, przymierzam się do kupna rav4rki i mam pytanie odnośnie napędu 4x4, czy jest jakiś wyłącznik 2 tylnych kół czy 4x4 jest na stałe ? chodzi mi ravkę II
Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Megane III Grandtour
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Lut 2011, 10:05
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Napęd 4x4 na stałe ?
Romano chodzi ci o ravki z napędem na przednią oś ? to w nich tylna oś aktywuje się przy poślizgu przedniej ? a normalnie jest tylko przednia głównym napędem ?
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): myślenice Posiadane auto: BMW E46 318I
Piwa: 3/1
Wysłany: Pon 14 Lut 2011, 14:25
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Napęd 4x4 na stałe ?
sebabros napisał:
Romano chodzi ci o ravki z napędem na przednią oś ? to w nich tylna oś aktywuje się przy poślizgu przedniej ? a normalnie jest tylko przednia głównym napędem ?
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 190 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Pią 18 Lut 2011, 13:40
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Napęd 4x4 na stałe ?
Koledzy nie wprowadzajcie innych w błąd jak sami nie jesteście pewni jak działa napęd w poszczególnych modelach Toyoty Rav4. To może czasem może wiązać się z przykrymi konsekwencjami technicznymi dla użytkownika który został lub zostanie wprowadzony w błąd.
Kolega "sebabros" wyraźnie pytał o RAV4 4x4 model II czyli produkowany do 2005, jeszcze raz informuje że w tym modelu napęd 4x4 jest STAŁY, były modele z napędem na jedną oś ale wówczas nie może być mowy o napędzie 4x4.
Natomiast RAV4 model III czyli produkcja od roku 2005 ma napęd 4X4 ale tylko do prędkości 40km/h
To ja prawie rok żyję w niewiedzy i myślę że jeżdżę z rozłączanym napędem. http://toyota.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12231 Przy okazji zapytam posiadaczy RAV4 II gen. ( u mnie rok 2003) czy przy odpalaniu auta na desce wyswietla się jakaś kontrolka od napędu? U mnie nie widzę takiej kontrolki ani przy odpaleniu ani przy uślizgach podczas jazdy
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 190 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Wto 22 Lut 2011, 09:11
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Napęd 4x4 na stałe ?
pavko79 napisał:
To ja prawie rok żyję w niewiedzy i myślę że jeżdżę z rozłączanym napędem. http://toyota.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12231 Przy okazji zapytam posiadaczy RAV4 II gen. ( u mnie rok 2003) czy przy odpalaniu auta na desce wyswietla się jakaś kontrolka od napędu? U mnie nie widzę takiej kontrolki ani przy odpaleniu ani przy uślizgach podczas jazdy
Poniżej obrotomierza na krótko powinny zaświecić się kontrolki systemu kontroli trakcji VSC i TRC, ale mogło tak się zdarzyć że są przepalone, to się zdarza. Zaświeć latarką w to miejsce a zobaczysz kontury tych symboli wycięte w desce rozdzielczej, chyba że ten model wyjątkowo nie ma systemu VSC TRC
Dla jasności: System VSC jest to rozbudowany elektroniczny system w którego skład wchodzą systemy takie jak kontrola trakcji, kontrola poślizgu itp. (Kontrola poślizgu "wyłapuje" ewentualny poślizg koła w związku z czym koło pojazdu nie może zakręcić się w miejscu {zabuksować} w przeciwnym razie system ten odetnie dopływ paliwa do silnika i spowoduje małe przyduszenie silnika. )
TRC działa podobnie do VSC to tak w dużym skrócie, ma na celu maksymalne bezpieczeństwo podczas przyspieszania na śliskiej nawierzchni szczególnie przydatne podczas ruszania i wyprzedzania szczególnie na łukach drogi, lekko wyhamowuje ślizgające się koło i przenosi większą siłę na pozostałe koła.
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 103 Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin Posiadane auto: Toyota RAV4 2.0 D4D 2002r.
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 19:09
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Napęd 4x4 na stałe ?
W mojej (r.2002) na szczęście nie ma tych systemów bo pewnie byłyby nie do wyłączenia manualnie i oszalałbym nie mogąc pojeździć bokami na śniegu, w zakresie regulowanym w pełni przeze mnie.
Pewnie w modelach z wyłączaniem tych systemów nie jest to możliwe w 100%, zawsze gdzieśtam komputer włoży swoje "paluchy"
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 190 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Pon 18 Kwi 2011, 08:14
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Napęd 4x4 na stałe ?
Napęd w Toyocie RAV4 II 2005 jest stały, czyli rozdział mocy jest 50/50 (słyszałem że wypuszczono też bardzo małą partie bez napędu na tylną oś, ale to można łatwo sprawdzić zerkając pod spód czy z tyłu jest zamontowany most.
Napęd w Toyocie RAV4 II 2005 jest stały, czyli rozdział mocy jest 50/50 (słyszałem że wypuszczono też bardzo małą partie bez napędu na tylną oś, ale to można łatwo sprawdzić zerkając pod spód czy z tyłu jest zamontowany most.
Góral -wyjaśnij mi jak jest z napędem w RAV4 I generacji,oczywiście jeżeli jesteś zorientowany w temacie?.Dzięki Tadek.
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 190 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Czw 26 Maj 2011, 09:00
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Napęd 4x4 na stałe ?
W Toyocie RAV4 I dostępne były wersje z napędem na koła przednie, ewentualnie na cztery koła. Tych pierwszych w produkcji było najwięcej, niestety co do rozdziału mocy na poszczególne koła nie znam.
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: AR 156 SW 2.5 V6 24v SP2
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 06 Lip 2011, 22:50
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Napęd 4x4 na stałe ?
właśnie sie mierze na RAV4 II generacji i potrzebuje bardzo konkretnych informacji na temat napędu. Co masz na myśli mówią stały napęd 4x4?
Jaki jest mechanizm rozdziału mocy pomiędzy oś przednią a tylną, czy mamy tu do czynienia z Haldex'em, sprzęgłem wiskotycznym, torsenem (na 99,999% nie), sztywnym spięciem miedzyosiowym, klasycznym mechanizmem różnicowym (z visco lub bez), czy jeszcze jakimś innym wynalazkiem?
pzdr
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 190 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Pią 08 Lip 2011, 09:24
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Napęd 4x4 na stałe ?
simba666 napisał:
właśnie sie mierze na RAV4 II generacji i potrzebuje bardzo konkretnych informacji na temat napędu. Co masz na myśli mówią stały napęd 4x4?
Jaki jest mechanizm rozdziału mocy pomiędzy oś przednią a tylną, czy mamy tu do czynienia z Haldex'em, sprzęgłem wiskotycznym, torsenem (na 99,999% nie), sztywnym spięciem miedzyosiowym, klasycznym mechanizmem różnicowym (z visco lub bez), czy jeszcze jakimś innym wynalazkiem?
pzdr
Wiatam.
Pisząc "stały napęd" mam na myśli brak możliwości odłączenia jednej z osi, tak jak to np. jest rozwiązane w Suzuki Grand Vitarze drugiej generacji. Jeżeli chodzi o rozdział mocy między przednią osią i tylną w Toyocie Rav4 II to 50/50% stały i jest zastosowane sprzęgło wiskotyczne, natomiast Toyota Rav4 III-ciej generacji to 80% przód i 20% tył załączany automatycznie przy poślizgu kół ale tylko do przędkości 40km/h i jest na rozbudowanym Torsenie. Niestety Toyotę Rav4 III w terenie i w złych warunkach atmosferycznych prowadzi się o wiele gorzej niż Rav4 II - a to ze względu na gorsze rozwiązanie napędu (wprowadzili oszczędności ) czyli brak stałego napędu 4x4 który jest naprawdę bardzo bezpieczny.
Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 41 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: RAV4 D-4D 2002
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 10 Lip 2011, 15:28
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Napęd 4x4 na stałe ?
Góral - jeśli napęd w RAV-4 drugiej generacji jest permanentny to dlaczego jak zakopiesz się w błocie kręcą tylko przednie koła, a dopiero po chwili dołaczają tylne?
Proponuję abyś sprawdził to w praktyce. Jeśli byłoby tak jak mówisz (napęd stały, rozdział mocy 50/50 między osiami) to powinny od początku po puszczeniu sprzęgła kręcić przednie i tylne koła, a tak nie jest.
Tył dołącaza się po uślizgu, gdyż dopiero wtedy zadziałało sprzęgło wiskotyczne. Wyrównuje prędkość przednich i tylnych kół i znowu się wyłącza. _________________ EMO
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.