Witam,
Jakiś miesiąc temu zmieniłem w mojej RAV4 olej na Castrol EDGE 5W/30. Wymieniłem też świece na nowe NGK IFR6T11.
Po kilku dniach od tych wymian wyskoczył mi błąd :
P0012 Camshaft Position A - timing over - retarded (Bank 1)
Skasowałem go i z 2 tygodnie był spokój.
Jednak błąd powracał coraz częściej.
Teraz potrafi wskakiwać nawet 2 razy dziennie
(już sobie odpuściłem jego kasowanie ).
Co może być przyczyną tego błędu ?
Gdzieś na forum po angielsku ktoś pisał , że przyczyną może być zbyt rzadki olej Coś w to nie mogę uwierzyć.
Może uszkodziłem jakiś czujnik podczas wymiany tylko jaki ?
nie działa bęben vvti czyli zmienne fazy rozrządu powodów może być kilka wyciągnięty łańcuch zatkany kanał olejowy zatarty bęben itd pozdrawiam _________________ masz problem z toyotą poniżej moje www pozdrawiam
nie działa bęben vvti czyli zmienne fazy rozrządu powodów może być kilka wyciągnięty łańcuch zatkany kanał olejowy zatarty bęben itd pozdrawiam
hmmm - no ale jak taka pozazna sprawa jak beben VVTI nie dziala zwiazany z zaworozmi to zawory powinno mu szlag trafic?
P.S. Nie znam sie w tym temacie - ale ciekawi mnie
P.S. 2 . a czy takie zatkany kanal olejowy od jakos doplywu oleju do tego bebna moze sie objawiac...... "klekotaniem" silnika gdy jest zimny jak diesel (jak sie rozgrzeje - przestaje klekotac)
Oprócz tego wyskakującego ciągle błędu nic złego z autem się nie dzieje.
Nie ma stuków z silnika ani spadku mocy.
Wyczytałem , że to może być :
wałek rozrządu oleju
( http://www.amazon.com/Dorman-917-020-Variable-Timing-Solenoid/dp/B007Z09GDK )
Wykręciłem go godzinkę temu przedmuchałem , wyczyściłem styki skasowałem błąd no i zobaczymy co się będzie dalej działo.
Moja RAVka ma przejechane zaledwie 90k km.
bęben zmienia fazy rozrządu przy wyższych obrotach ,żeby zaczął działac potrzebne jest ciśnienie oleju którym steruje zawór jeżeli ciśnienie oleju nie dochodzi bęben jest zablokowany i nie będzie się objawiał żadnym stukaniem nie jest też w stanie uszkodzić zaworów itd. temat poczyrtać na forum corolli lub avensisa tam jest wszystko choć to inne silniki niż w rav zasada działania podobna pozdrawiam _________________ masz problem z toyotą poniżej moje www pozdrawiam
Jeśli ten bęben jest zablokowany ( a wszystko na to wskazuje )
to czy wystarczy go przeczyścić czy musze wymieniac
te platiki lub coś robić z tą sprężyną co go blokuje ?
bęben najlepiej wymienić na zmodyfikowany niema recepty na naprawę zresztą jeżeli go rozkręciłeś to zauważyłeś że śruby którymi jest skręcony nie mają normalnych łbów tylko takie na które nie pasuje żaden klucz (po to żeby nie rozkręcać) można się pobawić i próbować czyścić i takie tam ale ja np. takich rzeczy nie robię bo niema żadnej gwarancji że zadziała i jak długo pochodzi a metody prób i błędów są zbyt kosztowne szkoda życia pozdrawiam (wykonałem jedną próbę nic nie dało) _________________ masz problem z toyotą poniżej moje www pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.