Ostatnio pojawił mi się problem, że do ok. 2,5 tys. obrotów silnik jest ciut mułowaty. Przyśpiesza i owszem ale nie ma "kopa" jak to było do tej pory. Powyżej 2,5 tys. obrotów wszystko wraca do normy i jest odpowiednia dynamika. "Wciska" w fotel po dodaniu gazu. Ma ktoś jakiś pomysł na przyczynę ?
RAV4 2006r. Benzynka 2 litry.
Ostatnio pojawił mi się problem, że do ok. 2,5 tys. obrotów silnik jest ciut mułowaty. Przyśpiesza i owszem ale nie ma "kopa" jak to było do tej pory. Powyżej 2,5 tys. obrotów wszystko wraca do normy i jest odpowiednia dynamika. "Wciska" w fotel po dodaniu gazu. Ma ktoś jakiś pomysł na przyczynę ?
RAV4 2006r. Benzynka 2 litry.
benzyniak i przypadlosci diesla? hmmmm......... lej mu ten dodatek do paliwa STP
(normalnie czuje sie jak lekarz w UK - na wszystko tylko Paracetamol )
Ale serio - sproboj - napewno nie zaszkodzi - pozniej bedziemy myslec jak nic sie nie zmieni
Re: ( Toyota RAV-4 ) Brak dynamiki silnika do 2,5 tys. obrotów
Wiedziałem, że problem będzie ciekawy. the_bart123 - dzieki za zainteresowanie problemem.
Osobiście stawiam na układ zasilania paliwem i jestem na etapie wgłębiania się w angielską wersję opisów napraw RAV4. Nie chcę nic rozbierać na ślepo, bo to nie ma sensu, tym bardziej, że przebieg jest ponad 280 tys. to jak się coś ruszy, to juz się posypie łańcuszek.
Trudno się odnieść do takiej usterki w benzynie. Sam walczę ze swoją Ravką i coraz bardziej łapię się za głowę... To co zastałem w układzie hamulcowym ((uprzednio robionym w warsztacie samochodowym) woła o pomstę do nieba. Co do usterki, którą opisujesz myślę, że w Twoim przypadku komputer bardzo łatwo wskaże błąd. Szkoda dłubać po omacku. Tym bardziej, że ten model naszpikowany jest czujnikami i odpowiedź siedzi w którymś z błędów. Szkoda gdybać... Dobrze wiesz, że począwszy od prymitywnego przytkania przepływu paliwa aż do błędów w kompie może być wszystko. Uważam, że dramatu nie ma bo prawdopodobnie nie jest to usterka mechaniczna a naprawa tychże jest najdroższa. Masz silnik VVTi, ze zmiennymi fazami i może tam tkwi problem. Co prawda, o ile pamiętam, to zmiany fazy następują przy wyższych obrotach ale mogę się mylić. Tak czy owak w mojej ocenie bez podłączenia pod komputer nie ma co dłubać w ciemno.
Re: ( Toyota RAV-4 ) Brak dynamiki silnika do 2,5 tys. obrotów
Problemem okazuje się instalacja doprowadzająca paliwo do silnika układu wtryskowego. Dokładnie co, to nie wiem, bo jeszcze nie miałem czasu pogrzebać.
Nie dopuszczając do przekroczenia poziomu paliwa na wskaźniku poniżej drugiej kreski, problem zniknął
Jak już pogrzebię, to skrobnę coś więcej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.