Witam. Nim nie wygonicie do lektury postów informuję, że już to zrobiłem nie znajdując konkretnej odpowiedzi. Stąd moje pytanie.
Silnik 116KM D-4D, 172K km, nie wiadomo co jest wlane....
Co wlać? 5W30, 10W40, syntetyk, półsyntetyk?
Dylemat. Może ktoś już wcześniej miał taką zagadkę...
Witam. Nim nie wygonicie do lektury postów informuję, że już to zrobiłem nie znajdując konkretnej odpowiedzi. Stąd moje pytanie.
Silnik 116KM D-4D, 172K km, nie wiadomo co jest wlane....
Co wlać? 5W30, 10W40, syntetyk, półsyntetyk?
Dylemat. Może ktoś już wcześniej miał taką zagadkę...
1. Zlej olej uzywajac STP Oil flush
Kod:
http://www.stp.eu/uk/products/item/id/52
przeczytaj instrukcje jak to sei robi.
2. Zastanow sie kiedy nastepny raz wymienisz olej
3. Jak robisz z 15K km rocznie - czyli za rok - to znajac warunki pogodowe w pl (czyli jakos z -20st zima a jakos +30st lato) polecam 5W40 - oczywiscie fully synthetic!!! Marka nie gra roli, choc MINIMALNA roznica moze byc miedzy np. olejem marki Tesco a olejem np. Castrol. Lecz ogolnie bez roznicy - jak jestes milionerem - kup Castrol lepiej. Ja kupuje ciut drozszy od marki Tesco - jakis Carlube.
P.S. Mozesz kombinowac z innymi markami i zamiennikami takiego STP - lecz niestety nie znam ich dzialania.
I przy takim traktowaniu silnika dobije on lekko do 500.000km (jedyne co moze go zabic to korozja lub inne rzeczy nie zwiazane z nim (np. ta nieszczesna dwumasa)
Dzięki za info. Trochę informacji z pierwszej ręki. Byłem w serwisie i poraziły mnie ceny. Wymiana oleju ok 600zł. BTW wymieniają standardowo na Castrol Edge 5W40, filtr oleju 100zł. Tak przy okazji to Filtron kosztuje ok 40zł. Nie wiem czy w przypadku filtra oleju musi być oryginał??? Wymiana olejów w tylnym moście i SB to koszt ok 500zł. Ceny porażające. Później byłem w warsztacie spytać o wymianę. Porozmawialiśmy trochę o specyfikach czyszczących silnik przed wymianą oleju. Zdania oczywiście podzielone. W konkluzji Panowie z warsztatu olejarskiego polecili płukać silnik Liqui Moly, ponieważ STP w ich ocenie jest bardziej agresywny w oddziaływaniu na stare uszczelniacze. W ogóle Pan z warsztatu był na tyle miły, że pokazał mi kilka rozebranych silników i rzeczywiście można rozpoznać na jakim oleju motor się kręcił. Stwierdził również, że ma całą ofertę chemii do silnika i dla innego najwyższa jakość w utrzymaniu czystości to Liqui Moly. Olej droższy od Castrola. Wracając do mojego dylematu wskazówki Pana warsztatowca są jak poniżej. Zalać półsyntetyk 5W40. W przypadku chęci lania syntetyka wypłukać silnik Liqui Moly i zalać Castrolem. Po około 2tys km, jeszcze raz wypłukać silnik i zalać olejem Liqui Moly. Następna wymiana normalnie z płukaniem lub bez w zależności od szybkości wybarwienia oleju. Tyle mogę przekazać dla kogoś kto ma podobny dylemat. Jeszcze nie wiem co zrobię. Chciałbym mieć zalany syntetyk ale trochę boję się tego płukania.... Może ktoś miał już jakieś większe doświadczenie z płukaniem???
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 190 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Renault Trafic Generation
Piwa: 43/1
Wysłany: Sro 26 Cze 2013, 09:21
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Jaki olej do D4d?
Witam wszystkich zainteresowanych OLEJAMI Rav4 - 4D4
1/ Olej silnikowy - klasa lepkości C2 API SAE 5W/30 (np. Castrol) 6 litrów.
Wymiana co 15 000 lub 1 rok.
2/ Skrzynia biegów API GL-4 GL-5 SAE 75W/90 (np. Mobil) ilość: 3,4 litra.
Wymiana co 60 000 km. lub co 4 lata.
3/ a. Skrzynia rozdzielcza przód (wersja z napędem 4x4) olej do przekładni hipoidalnych API GL SAE 80W/90 (np. Castrrol EXP ) ilość: 0,9 litra.
b. Skrzynka rozdzielcza tył, ten sam olej co z przodu 80W/90 ilość również 0,9 litra.
Wymiana co 30 000 km. lub co 2 lata.
4/ Płyn hamulcowy DOT-3
5/ Olej do wspomagania kierownicy DEXRON ilość: 0,7 litra.
6/ Układ chłodzenia 7 litrów (tylko nie wody !!! )
pozdrawiam.
Info o olejach ok ale dlaczego serwis Toyoty wlewa 5W40?
O to spytaj serwis pewnie jest najlepszy i wyłącznie robiony dla Toyoty i tylko u nich dostępny w rewelacyjnie niskiej cenie. Druga sprawa nie przesadzaj zrób jak uważasz z płukaniem czy bez a temat olejów to temat rzeka. Ja po kupnie wymieniłem również nie mając pewności co w środku siedzi na olej Motul 6100 S+ 10W-40 następnie z uwagi na naprawę turbiny zmieniłem na Shell Helix 7X diesel 10W-40 oczywiście filtr bodajże Filtrona i do przodu Nie popadajmy w paranoje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.