Toyota

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkiopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Toyota Corolla ) Montaż czujnika poziomu płynu spryskiwacza Corolla E16 2014



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum TOYOTA Forum Strona Główna -> ( Toyota Corolla ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Youras

Czytelnik



Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Toyota Corolla E16
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 29 Lis 2018, 11:29
Temat postu:

Montaż czujnika poziomu płynu spryskiwacza Corolla E16 2014


Szanowni Koledzy,

Gdy pierwszy raz, odkąd miałem Corollę zabrakło mi płynu w spryskiwaczu to "na pewniaka" spodziewałem się kontrolki na desce z tym związanej, bo przecież jak sobie ubzdurałem zbiornika nie widzę, poziomu nie widzę więc na pewno samochód mnie o tym poinformuje. I tak się łudziłem aż do tego dnia.

Zacząłem drążyć temat. Szybko ze schematów okazało się, że wszystko jest gotowe z zaślepioną kostką przy zbiorniku włącznie, która po odnalezieniu przeze mnie i krótkim przewodzikiem zwarta spowodowała zaświecenie się pomarańczowej kontrolki poziomu płynu na desce:

http://prntscr.com/k6xq9x
http://prntscr.com/k6xr8l

Ok, myślę, idę w dobrym kierunku. Przeszukałem internet ale rynek wtórny w PL milczy na temat zbiornika z otworem na czujnik, nie mówiąc już o samym czujniku. W ASO cena zbiornika z otworem na czujnik plus sam czujnik kosztuje tyle, że w pierwszej chwili pomyślałem "a nich i ten płyn się kończy kiedy chce <kawusia>". Po chwili zwątpienia zacząłem szukać. Szukać czegoś, co w tani sposób i przede wszystkim bez potrzeby demontażu zbiornika rozwiąże problem, i znalazłem (!)

http://prntscr.com/k6xt3j
http://prntscr.com/k6xtgu

Jest to czujnik poziomu oleju do skuterów. W pływaku jest magnes. W pozycji dolnej na samym końcu w miedzianej rurce jest kontaktron. Po opuszczeniu pływaka magnes zwiera kontaktron i powstaje zwarcie, które zaświeca kontrolkę na desce. Długość czujnika to niecałe 15cm, co jak zmierzyłem od oryginalnego poziomu czujnika różni się zaledwie o 1cm. Odporny na warunki wszelakie bo przystosowany do kąpieli olejowej, pływak świetnie odnajduje się w rzadszych cieczach typu płyn do spryskiwacza. Czujnik do kupienia tutaj:

http://maxmoto.pl/czujnik-poziomu-oleju-do-skutera,id11160.html
https://allegro.pl/uzytkownik/maxmoto_pl?string=czunik%20poziomu%20oleju&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-wp-uni-1-5-0329

Przystąpiłem do montażu. Za pomocą wiertła choinkowego (choć jeśli macie wiertło 17 to lepiej jego użyć, łatwiej nim będzie "dojść") wywierciłem otwór o średnicy właśnie 17 mm w punkcie zaznaczonym czerwona kropka poniżej. Jest to jedyne miejsce w zbiorniku, gdzie będziecie mieli gwarancję swobody ruchu pływaka na czujniku. Przy wierceniu łapcie wszystkie wióry jakie powstają. Najlepiej wiercić z odkurzaczem, a to co wpadnie do zbiornika wypłukajcie nalewając wody i pompując przy zdjętym wężyku na klapie tak, by nic nie dostało się do dysz (!). Pompka wyciąga wszystko idealnie na zewnątrz.

https://prntscr.com/k76hf1
http://prntscr.com/k6y1xq
http://prntscr.com/k6y2d0
http://prntscr.com/k6y3hg

Teraz po wywierceniu otworu i wymyciu zbiornika można przystąpić do montażu czujnika, ale najpierw trzeba wykonać jego elektryczne połączenie z wyłowioną wtyczką:

http://prntscr.com/k6y4mz

Ja użyłem do tego oryginalnej zaślepki, jaką trzeba zdjąć, by ukazały się styki kostki oraz dwa okrągłe konektorki do zasikania na przewodach, które po ściśnięciu stworzyły wsuwki do oryginalnego złącza. Po wywierceniu otworu w zaślepce i przepleceniu przewodów zacisnąłem konektorki na przewodach, wcisnąłem w kostkę i zamknąłem zaślepką, która kliknęła tworząc szczelne zamknięcie. Przewody w otworze zabezpieczcie silikonem lub klejem na ciepło:

http://prntscr.com/k6y92g
http://prntscr.com/k6y99r
http://prntscr.com/k6y9jo

Teraz możemy już wcisnąć czujnik w otwór. Z wyczuciem, po obwodzie przeciskając kolejne żebra uszczelki czujnika przez otwór. I to już koniec pracy. Teraz nalewamy płyn do pełna sprawdzając szczelność i cieszymy się sygnalizacją niskiego poziomu płynu spryskiwacza.

http://prntscr.com/k6ybck
http://prntscr.com/k6yc14
http://prntscr.com/k6ybom

Po zaświeceniu się pomarańczowej kontrolki na desce do dyspozycji mamy jeszcze 20sek ciągłego psikania, co daje mniej więcej 10-15 psiknięć przeciętnych podczas jazdy. Poniżej zamieszczam film, na którym pokazuje jak zaświeca się kontrolka podczas psikania spryskiwaczem przy granicy niskiego poziomu płynu:

https://youtu.be/JmVMav3PVj4

I to tyle. Polecam, bo co jak co, ale tę funkcjonalność w mojej ocenie warto uruchomić. Tym bardziej, że jak widać można to zrobić na prawdę niskim kosztem (30zł czujnik z przesyłką).

Mam nadzieję, że moja opowieść obrazkowa komuś się przyda. Powodzenia Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum TOYOTA Forum Strona Główna -> ( Toyota Corolla ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Toyota Corolla »

Opinie o samochodach Toyota Corolla - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota Corolla ) Porady, problemy techniczne


ToyotaRAV-4

164 900

2019r.

52 397 km

mazowieckie

ToyotaCorolla

65 990

2019r.

199 000 km

wielkopolskie

ToyotaRAV-4

149 800

2019r.

73 000 km

śląskie

ToyotaCorolla

94 900

2021r.

78 808 km

mazowieckie

ToyotaCorolla

99 900

2022r.

4 131 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Avensis Forum   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System