Wymina żarówki w popielniczce i inne podświetlenia?
Witam.
Mam problem w Rav4 2002r. D4D z wymianą żarówki podświetlenie popielniczki. Może ktoś mi podpowie jak się do tego zabrać bo z wierzchu nie widać gdzie ona jest zlokalizowana.
Mam jednocześnie pytanie: czy w Ravce istnieje podświetlenie przełączników do elektrycznego ustawiania lusterek (mirror). Nie chcę tego na darmo rozbierać ale przyciski te u mnie nie są podświetlone i nie wiem czy tak ma być czy trzeba naprawiać.
Pozdrawiam.
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 103 Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin Posiadane auto: Toyota RAV4 2.0 D4D 2002r.
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 28 Lis 2010, 16:27
Temat postu:
Re: ( Toyota RAV-4 ) Wymina żarówki w popielniczce i inne podświetlenia?
Mirror nie ma podświetlania. Z drugim problemem nie pomogę.
Natomiast u mnie przestało podświetlać:
1) przycisk od klimatyzacji i obiegu wewn. powietrza
2) górną "ikonkę" pokrętła regulacji kierunku nawiewu - na nogi.
Wie ktoś jaka żarówki ? Trudno to się wymienia?
Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpacie Posiadane auto: Toyota rav4 2,4
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 05 Lip 2016, 22:29
Temat postu:
wymiana żarówek panelu klimatyzacji
Witam.
Przerabiałem dzisiaj temat j.w. a że nigdzie na forum nie znalazłem rzetelnego opisu - tutoriala, pozwolę sobie przedstawić wskazówki które być może pomogą kolegom w samodzielnej naprawie. Mam wersje po lifcie amerykańską, więc nie wykluczam że szczegóły mogą się różnić.
1. Zdejmujemy dwie "łukowate" osłony z lewej i prawej strony radia przez delikatne podważenie od dołu. Mocowanie na zatrzaski.
2.demontujemy nawiewy górne odkręcając śrubokrętem krzyżakowym dwa wkręty po lewej i prawej stronie radia. Delikatnie wyciągamy (zatrzaski u góry) nawiewy z ramką wokół radia.
3.demontujemy radio odkręcając 4 śruby z łbami 6kątnymi - 10tki, klucz sztorcowy. Dwie z nich są na wierzchu, dwie w głębi i lubią spadać w szczeliny więc trochę uwagi i dobry klucz. Są na głębokość palca, więc ostrożnie. Ja posmarowałem klucz towotem żeby się łeb śruby troszkę kleił. Może wymyślicie coś mądrzejszego. Gdy radio jest nasze wypinamy antenę i 3 kostki naciskając języczki blokad.
4.Podobno trudno jest ustawić cięgna regulacji nadmuchów, więc dostałem się do panelu "od przodu". W tym celu odkręciłem dwa wkręty na górze panelu i jeden wkręt od dołu (uwaga jest inny niż te na górze). Panel trzyma się już tylko na zatrzaskach u dołu. Ściągamy pokrętła (wszystkie wcześniej zdemontowane śrubki kładźcie na szmatce, lub w pudełku po kolei to może ułatwić późniejszy montaż i zapobiegnie atakom paniki ). Kiedy mamy panej wypięty z dwóch zatrzasków dolnych, możemy się pokusić o jego rozkręcenie. W tym celu odkręcamy cztery małe wkręciki - niestety - z tyłu panela. Polecam niedługi wkrętak krzyżakowy koniecznie z końcówką magnetyczną. Zadanie jest trudne, ale wykonalne. Jeśli uda się odkręcić wszystkie 4 wkręciki, możemy delikatnie zdjąć ściankę przednią panela. Zdejmujemy przezroczyste nakładki (prawdopodobnie światłowody doświetlające skalę panela) i mamy przed sobą dwie płytki drukowane z NASZYMI spalonymi żaróweczkami. Są to miniżaróweczki w cokołach zielonych. Podobno diabelsko drogie w ASO. Ja kupiłem w celu wymiany żarówek cały panel na znanym portalu aukcyjnym za 20 + 23 przesyłka i wymontowałem wszystkie żarówki, a jest ich z 10
Wracając do tematu -
5.Wykręcamy 4 wkręty mocujące płytkę nr1 (większą), i jeśli to żarówki pod regulacją nadmuchu lub zegara uległy spaleniu, wymieniamy je przekręcając ok.1/4 obrotu cokół naszej żarówki. Jeśli zaś nie świecą żarówki przycisków klimy, powietrza wew, czy awaryjnych, musimy odkręcić wkręciki płytki nr2 czyli następnej i wymieniamy spalone. Pod zegarem jest dłuższy brązowy cokół żarówki, ale w sumie założyłem krótką z zielonym cokołem i spoko. Świeci.
Sprawdzamy efekt naszej pracy włączając postojowe - powinniśmy zobaczyć ferię świateł jeśli nie to zmieniamy do skutku. Żaróweczki będą się świecić pod warunkiem, że nie rozpięliśmy wcześniej kostki dla łatwiejszego manewrowania panelem.
Teraz wystarczy poskładać wszystko w odwrotnej kolejności i cieszyć się w nocnej trasie i ładnie podświetlonych i znajdywanych przycisków.
Mam nadzieję że kolegom pomogłem. Powodzenia - to nie jest takie straszne jak się to robi drugi raz. _________________ rocky
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Toyota RAV-4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.